1 621 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Sälja maskiner, vad är lämpligt pris?
När jag nu säljer gården kommer jag också att sälja en del maskiner. Traktorer och liknande går med i köpet men jag har en del annat som ska bort.
En granne sa sig vara intresserad av min bandsåg Proofy BBS315 köpt ny -00 träsvarven Hegner 175, köpt ny -06 och min bamse till vinkelslip, har inte koll på ålder eller märke på den. Inget har slitits särskilt hårt. Han vill ge en lax för alla. Med tanke på att en ny Proofy går på 10-13' och att Hegner är tysk kvalitet tycker jag att det låter väl lite.
Råd och tips? Vad är rimligt pris för dessa maskiner?
En granne sa sig vara intresserad av min bandsåg Proofy BBS315 köpt ny -00 träsvarven Hegner 175, köpt ny -06 och min bamse till vinkelslip, har inte koll på ålder eller märke på den. Inget har slitits särskilt hårt. Han vill ge en lax för alla. Med tanke på att en ny Proofy går på 10-13' och att Hegner är tysk kvalitet tycker jag att det låter väl lite.
Råd och tips? Vad är rimligt pris för dessa maskiner?
En tusenlapp för alla tre maskinerna eller en tusenlapp per maskin? Strunt samma — det låter som dagens skambud!
Om bandsågen går bra och är i bra skick är det väl snarare tre till femtusen bara för den, svarven anger du inget nypris för men är det kvalitet så är det väl några tusen för den med. Vinkelslipen däremot kanske inte betingar något högre värde.
//Ronnie
Om bandsågen går bra och är i bra skick är det väl snarare tre till femtusen bara för den, svarven anger du inget nypris för men är det kvalitet så är det väl några tusen för den med. Vinkelslipen däremot kanske inte betingar något högre värde.
//Ronnie
Han kanske trodde att du ville bli av med dem smidigt och snabbt. Därför tog han en fuling och bjöd en tusenlapp. Det är säkert en del som inte orkar sälja massa grejer när de flyttar utan vill mest bli av med det. Men han misstog nog sig
Klicka här för att svara