Hej!

Håller på att renovera trappan vid huvudentrén här hemma. Kanterna byggs upp av radiesten i granit. Beläggningen blir sedan 60*30*3 cm skiffer. I och med detta så måste jag runda av stenarna en del, se bild. Jag tänker rita upp radien och kapa så snyggt det går med vinkelslipen. För att "finputsa" kanterna så runda/jämna som möjligt så funderar jag på lämplig metod. Hittade en sådan här slipkopp för en bra peng, och tänkte väl testa det.

https://www.amazon.de/gp/product/B00ECWRMRQ/ref=ox_sc_act_title_2?smid=AHP4NSCWH5R9U&psc=1

Eller har någon här bättre förslag?

• Halvcirkelformad layout av skifferstenar som ska användas för renovering av trappkant.
Borde fungera bra då de bara är 3 cm, hade lite problem med mina 5 cm betongstenar och en 125mm universalkapskiva då den inte nådde genom hela.
Kollat om det finns en stenkap/slip att hyra? Dammade sjukt mycket för mig, tror de riktiga maskinerna har vatten för kylning/smörjning/dammupptagning.

Lycka till!

• Nyanlagd gångstig av gråa betongstenar med en hög oanvända stenar och en skottkärra i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Alltgår
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.