mexitegel
mexitegel: Ja, vill du kunna byta mellan olika plattor så kommer det ju lite i annat ljus :). Jag har själv en excenter Bosch GEX 125-150 AVE som jag är väldigt nöjd med. För att komma åt i hörn kör jag med slipplattan på multicuttern, en Bosch GOP 40-30. Har funderat på en GSS 160 men slipar så lite att jag hittills har klarat mig bra utan.
3 svar · 1,7k läst
Frustrator
Frustrator: Exv den här om den är i fint skick.. [bild]
5 svar · 5,2k läst
·
Frustrator
Frustrator: [citat] Ett kreativt sätt är att ha träklossen brevid. Håll järnet emot så du känner vinkeln och sen slipar du frihand. Om det blir 23.6grader eller 28.3 spelar inte så stor roll.. ;)
7 svar · 4,6k läst
·
devizion
devizion: [citat] Tycker det låter sunt av flera anledningar. Testade nyligen själv Dewalts batterimaskin men tyckte den var alldeles för klen så fort man körde 90mm spik och var mycket tveksam till kvalitén. Efter 1000 spik orka den inte 90 spik alls och fick åka tillbaka. Hitachis spikpistol är lite mer intressant p.g.a annan design, men tung, Dewalten känns redan som gränsfall med gyroeffekten
7 svar · 5,3k läst
D
dimmad: [citat] [citat] Köpte du kompressorn från Bauhaus? Funderar på att köpa den och tänkte höra mig för om omdöme:)
27 svar · 45,3k läst
·
P
permagnuso: Min farsa har alltid haft alla verktyg man kan tänka sig så jag har inte behövt köpa så mycket utan lånat en del. Jag har dock investerat i bra skruvdragare och lite annat som man använder ofta. Nu vill jag investera i en såg. Ganska ofta lånar jag kapsåg (tex när jag bygger altan eller lägger golv) eller åker till farsan och använder hans fasta bordssåg när jag behöver såga en
0 svar · 1,9k läst
T
tobbew: Hej Min gersåg som har några år (och två hus) på nacken har tappat vinklarna rätt mycket. Mycket nog att den i vissa lägen sågar i själva basplattan som man lägger virket på, alltså klingan träffar inte skåran den ska ner igenom. Att såga i stål är halvbra för klingan har jag förstått, så det är läge att byta den... Men hur svårt är det att justera vinklarna? Kommer den
0 svar · 8,8k läst
D
Dolarn81: [citat] Det var min tanke med :)
6 svar · 3,0k läst
R
rävlyan: [citat] Kanske fel av mig , men tänkte på att den kan påverka något på fjädern eller annat Nu ingen betydelse allt klart;)
7 svar · 13,0k läst
·
I
ILCapitano: [citat] Blev nån krona dyrare än jag först tänkte, ville hålla mig kring 2k eller strax över, men när jag väl bestämt mig för en Makita kunde jag inte motstå den här i svart, bra med 3 batterier med också. Priset var 249 euro plus 16 euro frakt, nu är ju kronan rätt svag så blev väl ca 2800 sek.
66 svar · 10,8k läst
·
R
rävlyan: Tack för länken otroligt vad som kommer fram , men matas med lite paket med spik inte så många i ett paket men ändå , inga blåa fingrar :D
3 svar · 902 läst
P
Kil
Pettttter: [citat] elpaco tack det var ju faktiskt ett lysande förslag!!
8 svar · 3,2k läst
A
AndersS: Finns grävare som har utrustning men de är i fåtal, oftast de som gräver i stadsmiljö och ofta områden där man får hämta anslutning utanför på allmän/kommunal mark.
45 svar · 58,7k läst
·
J
Jowl: Toolab brukar ha ett gott utbud av frässtål till hyffsade pengar. https://www.toolab.se/kategori/Frasstal-Cobolt-tooltrust
6 svar · 5,0k läst
nanowire
nanowire: [citat] Då får du vara ännu klurigare, lägga under tex en skärbräda under fästet och rulla på den.
10 svar · 5,4k läst
P-plats
P-plats: En mutterdragare orkar dom flesta små kompressorer driva om man som tidigare skrivits inte har för klen slang.
11 svar · 6,2k läst
·
U
urker: Wera-mejslarna är bra, men deras nyare modeller är bara färgkodade och märkta med storlek. Så här: http://products.wera.de/images/products/additional-small/take_it_easy_schraubendreher_v2.jpg Torx och spår går ju bra men om en röd 2:a är PH eller PZ är lite svårare.. De gula verkstadsmejslarna tror jag inte är märkta alls.
22 svar · 4,5k läst
·
H
hyllplan: Har dock hittat "Refill diskborste rund" från Oxo. Har redan hål där man kan sätta en skruv. 2 st för 99kr plus frakt hos John Wall. [bild] Har använt dessa till skruvdragaren. De fungerar perfekt!
9 svar · 23,3k läst
·
M
Mcpolo99: Hej!! Jag har en lite mindre snickarverkstad som jag tillbringar stor del av min fritid i. Så det blir rätt så mycket damm av allt byggande och där till mitt problem.. spånsugen. Spånsugen har ett otroligt bra sug för storleken på den(när den är renstädad) men så fort jag sågar eller fräser i tex mdf så blir det väldigt mycket damm och filtret sätts igen på bara några minuter.
0 svar · 2,7k läst
HogeN
HogeN: den skall passa både fein och bosch för det är ju skruven som knipper fast bladet =)
4 svar · 1,4k läst
·
E
erik8308: [citat] Ok, hade en handväskevariant förut och då håller man ju inte handen på motorn så man kanske inte känner värmen på samma sätt. Dumt placerat utblås tycker jag. Aja, får försöka hålla på ett annat sätt...
24 svar · 13,0k läst
F
fangalid: Tänkte använda befintliga ”klustret” eller vad man ska kalla det som har två manometrar, en ratt för inställning och en snabbkoppling. Och helt enkelt såga hål för varje. Det innebär att allt blir försänkt i lboxxen någon mm men det känns ok.
10 svar · 6,6k läst
·
R
rävlyan: Det går inte att tvätta om det är ankarfel , ev kortis sitter ini lindningen , finns nya ankare att köpa
11 svar · 4,8k läst
·
HogeN
HogeN: man kan se det som att försöka dra in deckbult "franskträskruv" 6x150 i ändan av en 2x6 110an går det som en dans för medan man känner i den med 63 att det går tungt och den mister orken halvägs och går tryngre och efter x-antal så är maskinen varm
9 svar · 7,6k läst
·
Z
ZipLock: Stora gamla kompressorar betingar inget större värde: Tre anledningar: - Svårt att kolla om tanken är rostig inuti - Svårt och/eller dyrt att hitta reservdelar - Brukar kräva många ampere Skulle gissa att du kan få 500-1000 kr på Blocket som den står i dag. Om du fixar den så att en köpare kan provköra och se att all fungerar kan du få mer.
1 svar · 2,3k läst
·
J
johan_p: [citat] Ja, det var inga problem att få en ny från Jula. Men nu när jag börjat riva i huset ordentligt så går tigersågen varm. Så nu ångrar jag iaf att jag inte köpt en dyrare direkt, en med reciprocal-funktion och lite vibrationsdämpning. Går den sönder igen så blir det byte!
76 svar · 26,8k läst
·
Naturliv
Naturliv: Just nu rensar vi ut i campingbussen och då återupptäckte jag verktygsvagnen vi har haft med under alla semestrar i bussen. Ett hemmabygge med plats för verktyg, skruv och allt som behövs för smårenoveringar. Den står på hjul och har haft sin plats under en av sängarna. När bussen nu går i "pension" och blir fast förankrad kommer jag att använda verktygsvagnen som sybehörsvagn
18 svar · 4,7k läst
·
V
vectrex: Vad har du för takhöjd? Är det minst 2 meter plus höjden på bordssågen så skulle jag gjort dem i min boxjoint/tapp-jigg.
8 svar · 3,1k läst
·
R
rävlyan: [citat] Dom kan vara snabbare Annars kanske det finns proffsgrejer , men det vet jag inget om
3 svar · 786 läst
Staffans2000
Staffans2000: Jag provade med detta lim. Det fäste direkt som bara den. https://www.biltema.se/bygg/kemikalier/epoxilim/express-epoxi-2000030912
8 svar · 16,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.