Hej
Jag har en fråga som handlar om snöslungor.
Jag har en Stiga Duo Line, Snow Rise där jag behöver byta ut Startapparaten. Men jag hittar inte reservdel för detta. Är det någon här som har kunskap om detta?
 
På motorn så finns en skylt, det är många olika fabrikat på slungor och sitter samma motor på. Monteras på olika märken av slungor. Då kan det gå att få tag på reservdelar. Briggs - Stratton är en av de vanligaste.
 
J jonaserik skrev:
På motorn så finns en skylt, det är många olika fabrikat på slungor och sitter samma motor på. Monteras på olika märken av slungor. Då kan det gå att få tag på reservdelar. Briggs - Stratton är en av de vanligaste.
 
  • Närbild av en motordel med en etikett som visar tillverkarinformation från SUMEC-Linhai och en glansig metallcylinder under.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Tåb
  • Laddar…
Hittar inget direkt på reservdelar, men du kan kontakta nedan företag som jobbar med
Fabrikatet Sumec Linhais motorer och uppge modell GT 175. Verkar som att motorn är från 2002
En bättre bild, nu lite suddig på slutet och kanske skicka med en förfrågan. Kanske dom vet något

ATV & Mopedcenter i Växjö
https://www.atvhuset.se/linhai
 
Tack för din input. Skall se vad jag kan få fram!
 
E ekb937 skrev:
Tack för din input. Skall se vad jag kan få fram!
Kan även stå någott på startmotorn med, som det går att orientera till något. Många gånger så är det samma på många olika motorer.
 
J jonaserik skrev:
Kan även stå någott på startmotorn med, som det går att orientera till något. Många gånger så är det samma på många olika motorer.
Ok, skall se om jag hittar ngt mer imorgon,
 
Hej, en uppdatering
Jag har lyckats få tag i en ersättningsartikel hos HTTAB, Hus och TrädgårdsTeknik (gräsklipparskroten), som finns i Norrköping. Stort tack till dem, som jag fann via en annons på Blocket!

Så nu kan det snart få snöa lite mera!
 
Jepp dom har det mesta. köpte en ny motor till åkklipparen av dom för 5 år sedan.
Lycka till med snöslungan.
 
J jonaserik skrev:
Jepp dom har det mesta. köpte en ny motor till åkklipparen av dom för 5 år sedan.
Lycka till med snöslungan.
Tack
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.