Jag har letat efter en ersättare för min havererade snöplog och tittade runt på lite olika maskiner. Tittade bl.a. på Stiga ST 6272 Trac för jag vill som ha larvband då det är lite bökig terräng. Såg då av en slump att Biltema säljer en CST 7178 med larvisar. Då jag redan varit inne i en butik och tittat på Stigas så märkte jag snabbt att Biltemas är likadan...för halva priset.

Det enda som skiljer är hur man designat strålkastaren.

Snöslungan i övrigt är ett monster, den tar sig igenom 40 cm packad snö utan större problem. Inga omtag eller måste backa om det inte är frusna plogvallar det handlar om. Elstart med 230V, uppvärmda handtag och banddriftsstyrning.

Efter att ha jämfört specifikationer och reservdelar är jag i det närmaste övertygad om att Biltema CST 7178 och Stiga ST 6272 P Trac bygger på samma grundmaskin, med vissa skillnader i utförande. Men var och en får såklart göra sin egen bedömning.

Bild som visar två snöslungor, Biltema CST 7178 och Stiga ST 6272 P Trac, båda med larvfötter och snöutkastare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
S Sofriko skrev:
Jag har letat efter en ersättare för min havererade snöplog och tittade runt på lite olika maskiner. Tittade bl.a. på Stiga ST 6272 Trac för jag vill som ha larvband då det är lite bökig terräng. Såg då av en slump att Biltema säljer en CST 7178 med larvisar. Då jag redan varit inne i en butik och tittat på Stigas så märkte jag snabbt att Biltemas är likadan...för halva priset.

Det enda som skiljer är hur man designat strålkastaren.

Snöslungan i övrigt är ett monster, den tar sig igenom 40 cm packad snö utan större problem. Inga omtag eller måste backa om det inte är frusna plogvallar det handlar om. Elstart med 230V, uppvärmda handtag och banddriftsstyrning.

Efter att ha jämfört specifikationer och reservdelar är jag i det närmaste övertygad om att Biltema CST 7178 och Stiga ST 6272 P Trac bygger på samma grundmaskin, med vissa skillnader i utförande. Men var och en får såklart göra sin egen bedömning.

[bild]
båda tillverkas i kina så....

returen returen skrev:
båda tillverkas i kina så....
Jag som trodde den tillverkades på Öland.

Sen Stiga blev Italienskt har kvaliteten sjunkit som en sten, så det är inte otroligt att Biltema brandar deras maskiner eller köper från samma fabrik.

• Gilla
Erole
  • Laddar…
S Sofriko skrev:
Jag som trodde den tillverkades på Öland.
det ligger väl åt samma håll?

• Haha
Sofriko
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.