Jag har letat efter en ersättare för min havererade snöplog och tittade runt på lite olika maskiner. Tittade bl.a. på Stiga ST 6272 Trac för jag vill som ha larvband då det är lite bökig terräng. Såg då av en slump att Biltema säljer en CST 7178 med larvisar. Då jag redan varit inne i en butik och tittat på Stigas så märkte jag snabbt att Biltemas är likadan...för halva priset.
Det enda som skiljer är hur man designat strålkastaren.
Snöslungan i övrigt är ett monster, den tar sig igenom 40 cm packad snö utan större problem. Inga omtag eller måste backa om det inte är frusna plogvallar det handlar om. Elstart med 230V, uppvärmda handtag och banddriftsstyrning.
Efter att ha jämfört specifikationer och reservdelar är jag i det närmaste övertygad om att Biltema CST 7178 och Stiga ST 6272 P Trac bygger på samma grundmaskin, med vissa skillnader i utförande. Men var och en får såklart göra sin egen bedömning.
Snöslungan i övrigt är ett monster, den tar sig igenom 40 cm packad snö utan större problem. Inga omtag eller måste backa om det inte är frusna plogvallar det handlar om. Elstart med 230V, uppvärmda handtag och banddriftsstyrning.
Efter att ha jämfört specifikationer och reservdelar är jag i det närmaste övertygad om att Biltema CST 7178 och Stiga ST 6272 P Trac bygger på samma grundmaskin, med vissa skillnader i utförande. Men var och en får såklart göra sin egen bedömning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
båda tillverkas i kina så....S Sofriko skrev:Jag har letat efter en ersättare för min havererade snöplog och tittade runt på lite olika maskiner. Tittade bl.a. på Stiga ST 6272 Trac för jag vill som ha larvband då det är lite bökig terräng. Såg då av en slump att Biltema säljer en CST 7178 med larvisar. Då jag redan varit inne i en butik och tittat på Stigas så märkte jag snabbt att Biltemas är likadan...för halva priset.
[bild]
Klicka här för att svara