1 399 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
RYOBI RBL42BP
Jag är ingen fan av Ryobi efter ett par misslyckade innehav av ett par 230V och bensin grästrimmers för en del år sedan, undantaget är lövblåsen som jag kört riktigt hårt med i många år. Den levererar trots vissa brister.
Först nöttes kablaget till handtaget av mot en skruv då konstruktionen inte är genomtänkt men det var lätt fixat om än retligt för felet uppstod ganska omgående.
Nu behöver jag ett nytt luftfilter till förgasaren och en ny flexslang då den är på väg att förvandlas till fragment trots att jag alltid förvarat maskinen mörkt och svalt men det verkar vara vara lögn i h... ett hitta!?
Först nöttes kablaget till handtaget av mot en skruv då konstruktionen inte är genomtänkt men det var lätt fixat om än retligt för felet uppstod ganska omgående.
Nu behöver jag ett nytt luftfilter till förgasaren och en ny flexslang då den är på väg att förvandlas till fragment trots att jag alltid förvarat maskinen mörkt och svalt men det verkar vara vara lögn i h... ett hitta!?
Trädgårdsfixare
· Borgholm, Öland
· 158 inlägg
Jag har faktiskt varit på g att köpa en RYOBI grästrimmer. Den jag mest har funderat på är Ryobi One+ (OLT1832) men jag har alltid varit skeptisk till allt som går på (lithiumjon)batterier. Har väl allt ifrån smartphones till batteribilar i alldeles för färskt (negativt) minne. Kör därför fortfarande en kombo av motorgräsklippare - Klippo Excellent H (med Hondamotor) och röjsåg - Jonsered (FC 2145 S) med antingen trimmerhuvud med trimmertråd alt slyklinga.
Trist att höra dina negativa erfarenheter av Ryobi!??
Trist att höra dina negativa erfarenheter av Ryobi!??
Finns inga resevdelar till dessa, de har övergivit sina bensindrivna produkter, jag har fått leta på kinesiska sidor efter förgasare, tänddelar, mm. Helt galet, jag köper inte någon Ryobi-maskin mera.TorpAnders skrev:
Jag är ingen fan av Ryobi efter ett par misslyckade innehav av ett par 230V och bensin grästrimmers för en del år sedan, undantaget är lövblåsen som jag kört riktigt hårt med i många år. Den levererar trots vissa brister.
Först nöttes kablaget till handtaget av mot en skruv då konstruktionen inte är genomtänkt men det var lätt fixat om än retligt för felet uppstod ganska omgående.
Nu behöver jag ett nytt luftfilter till förgasaren och en ny flexslang då den är på väg att förvandlas till fragment trots att jag alltid förvarat maskinen mörkt och svalt men det verkar vara vara lögn i h... ett hitta!?
Deras One+ grejor är bra tycker jag. Jag har borrmaskin/skruvdragare, slagskruvdragare, trimmer, roterande borste, häcksax, pump, arbetslampa, tigersåg, multisåg mm av den och några batterier.Öland4ever skrev:
Jag har faktiskt varit på g att köpa en RYOBI grästrimmer. Den jag mest har funderat på är Ryobi One+ (OLT1832) men jag har alltid varit skeptisk till allt som går på (lithiumjon)batterier. Har väl allt ifrån smartphones till batteribilar i alldeles för färskt (negativt) minne. Kör därför fortfarande en kombo av motorgräsklippare - Klippo Excellent H (med Hondamotor) och röjsåg - Jonsered (FC 2145 S) med antingen trimmerhuvud med trimmertråd alt slyklinga.
Trist att höra dina negativa erfarenheter av Ryobi!??
De äldsta grejorna är trimmer och borrmasking som jag haft i ca 10 år och använt en hel del samt batterierna. Det enda som gett upp var häcksaxen men det får jag nog skylla mig själv genom att under lång tid konstant kapat grenar som varit väl på gränsen av vad den ska orka. Typ så den kört fast hela tiden och till slut packade motorn ihop. Bra skit skulle jag säga.
Deras bensingrejor har jag dock inte någon åsikt om då jag inte provat någon av dom.
Klicka här för att svara