Hej jag har en ryobi grensåg,
Nu har skruven fastnat på nått sett. Den går att skruva men går liksom bara runt och inte så jag kan ta bort luckan.
Någon som haft samma problem och vet hur ha kan fixa detta ?
Vill helst inte behöva köpa en ny grensåg

• Närbild av en Ryobi grensåg med fokus på en skruv som är markerad i svart, placerad vid sågkroppen nära ett trädgren.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En grön Ryobi grensåg använd utomhus. Sågen vilar mot en trädgren.
    Skapa konto
Ingen ?

Kommer hem om en vecka och kan kolla på min såg. Du får påminna i tråden om jag glömmer.

• Gilla
Anderzzon90
  • Laddar…
Om skruven sitter i en mutter på insidan och denna lossnat kan det bli svårt.
Prova att bända plastluckan lite utåt och se om det ger tillräckligt med motstånd för att skruven ska gå att skruva ut.

/M

M mgranbom skrev:
Om skruven sitter i en mutter på insidan och denna lossnat kan det bli svårt.
Prova att bända plastluckan lite utåt och se om det ger tillräckligt med motstånd för att skruven ska gå att skruva ut.

/M
Okej ja ska testa det

A AndersS skrev:
Kommer hem om en vecka och kan kolla på min såg. Du får påminna i tråden om jag glömmer.
Hej påminner :)

A Anderzzon90 skrev:
Hej påminner :)
Ber om ursäkt, har inte varit hemma ännu. Blev en dryg vecka vid Medelhavet.

Du har säkert löst det, men så här ser det ut.
Det sitter något gängat i botten på det i rött inringade. Och skruven måste även kunna dras åt för att låsa kedjespänning.
En närbild av en del av en motorsåg där en skruv håller fast kedjespännaren, med justeringsinstruktioner visade på det svarta höljet.
Skapa konto
Bild på en kedjesåg med kedjespännare, där en skruv och en justeringsanordning syns tydligt på den gula höljet.
Skapa konto
Gult verktyg med en metallskruv inringad i rött, del av en mekanism för kedjespänning, sedd ovanifrån.
Skapa konto

A AndersS skrev:
Du har säkert löst det, men så här ser det ut.
Det sitter något gängat i botten på det i rött inringade. Och skruven måste även kunna dras åt för att låsa kedjespänning.
[bild][bild][bild]
Ah okej 👍🏻 nä vi har inte fått den att lossa så blir nog bara att skrota den. Köpte en såg med teleskopskaft så vi får såga för hand

Nä, inte skrota utan det måste gå att t.ex. borra ur skruven och åtgärda bottendelen.
När luckan är borta ser det ut som delen sitter med ett antal skruvar, 4-5, och att man får ta bort kedjedrevet med låsbrickan.

Redigerat:
  • Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
M mgranbom skrev:
TS:
Försökte du med den här metoden?

Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
TS:
Försökte du med den här metoden?
Ja jag provade de men blev ingen skillnad

• Ledsen
Stefan Bengtsson
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.