337 läst ·
11 svar
337 läst
11 svar
Dieseltank traktor
Kanske detta inte är rätt forum, men jag testar. Jag behöver ploga snö med min gamla traktor, men det visade sig att tanken och rören har blivit igensatta med ett lager av tjära (är det väl) på grund av den nya dieseln, skulle jag tro. Nu har jag fått tipset att använda DE BEER Silicon (förtäring?) Hur använder jag det? Ska tanken göras ren med det, eller ska jag blanda det i bränslet? Är det någon som vet, skulle jag vara så tacksam.
Karrock
Renoverare
· Västra Götaland
· 1 064 inlägg
Karrock
Renoverare
- Västra Götaland
- 1 064 inlägg
Hvo finns på större mackar. B0 på landsbygden. Här finns en karta: https://www.blankdiesel.nu/
Hvo är alltså helt förnybart, blank helt fossilt. Allt däremellan har raps, kokosolja etc i sig.
Hvo är alltså helt förnybart, blank helt fossilt. Allt däremellan har raps, kokosolja etc i sig.
Vill du köpa diesel på pump på macken finns HVO100 på de lite större mackarna.
Åtminstone förr fanns det också en del som säljer "vanlig" diesel som är reducerad med HVO istället för FAME/RME (läs innehållsförteckningen på pumpen).
Åtminstone förr fanns det också en del som säljer "vanlig" diesel som är reducerad med HVO istället för FAME/RME (läs innehållsförteckningen på pumpen).
Klicka här för att svara
