Teknik
cheetah1: Att tvingas köra Vista när det finns Windows 7, är lite som att tvingas köra en Volvo 240 när man har en sprillans Lexus i sin ägo. Vista är så fruktansvärt fyllt av fel och brister som det inte finns tillstymmelse till i Windows 7, att det knappt känns realistiskt. Dock vill jag starkt avrekommendera ALLA att uppgradera från nånting till Windows 7, utan ska man göra det ska man
mrfrenzy: Larmet ska vara programmerat så att det tystar sirenen efter några minuter (8 har jag för mig). Detta gäller inbrottslarm, brandlarm ska tjuta tills det kvitteras. Med programmet DLS2002 på en dator med lämpligt modem kan man ringa in och larma av. Det kan ju också vara lämpligt att ge en granne nyckel och "vaktkod" så han kan göra en undersökning då larmet gått, varför annars ha
galento: Hej,kanske ska skriva hur det gått,fick lämna in telefonen en andra gång och då formaterade de om hela telefonen och efter detta har den funkat fint.:D Även standby tiden blev avsevärt bättre än tidigare i samband med formateringen.:):rolleyes: Hoppas den funkar nu,gillar telefonmodellen.
Anderss123: Det är bra då det finns forum som detta, alltid blir man klokare:) Tackar för svaren!
FemTummar: [citat] 1. Man har alltid olika svar på den frågan beroende på om den ställs före eller strax efter katastrofen, men säg 2000 bara för att ha ett tal att gå vidare med. 2. Beror på typ av data. Filmer som jag rippat för att inte ungarna ska ödelägga original-DVD-en räcker med en generation. Musik- och programsamlingen likaså. Fotografierna bör nog vara två generationer, det är
bompa: Såg tidigare på nån sida.. Dimmer som var en liten puck som man kunde ha ex. under köksskåpet och den dimmade underskåpbelysningen. Det var ingen touch dimmer utan den kände av om man förde handen i närheten av pucken.. Nån som sett den? Var man kan köpa den?
Bjurran: Själv har jag fått göra en rejäl blandning mellan att dra nya rör och att återanvända tele och tv-rör. hatar trådlöst och vill även jag ha kabel. (vad ska jag annars med en 24-portars switch till?) Även jag har fått gå lös med handöverfräsen på baksidan av lister för att få plats med kablar där. När det gäller telefonin, kan du få den så att inkommande är vid
MickeD: De där Canton GLE 410 faller mig i smak prismässigt. Utgår från att det låter bra. Verkar ju finns de med betydligt högre krav på ljudet än jag om tycker så. Tack
frohike: Jag vill minnas att när Viasat gjorde likande för alla golfälskare så gick man bet på att få avbryta avtalen. Viasat gjorde ju så att man flyttade all golf till en helt egen kanal som givetvis då kostade pengar. Sen om det verkligen var så att man gick bet eller ej vågar jag inte garantera
Gammelvargen: Har en ONTECH 9030 och under det att jag ställde in den använda jag mitt mobilnummer som första nummer SMS0 mitt mobilnummer ***-*****62, när alla inställningar var gjorda och klara och den fungerade som jag ville så bytte jag ut mitt mobilnummer till Ägarens mobilnummer på SIM kortet. Men den fortsätter att skicka till min mobil när jag skickar ett SMS med begäran om STATUS på
nsiak: Inte säkert att det stämmer i ditt fall. Men när jag köppte en ny mobil (symbian) så kunde jag inte längre få det att fungera i bilen (Kenwood BT) Det jag behövde göra då var en uppdatering av programvaran i bilstereon (eller BT-modulen iaf). Bild
shootking: Jag skulle villja slå ett slag för att sätta dit en extra tom dosa i varje rum. Man vet aldrig vad framtiden innebär. I min kåk sätter jag in 2 st dosor i varje rum. Dar VP-rör upp till vinden från dem. Sen behöver man inte göra så mycket mer förrens den dagen kommer då behovet av befintlig dragning ej räcker lägre eller behöver ändras. Om du då hade dragit kabel till den ena
Rena: Jo, kurser känner jag till. Tänkte gå det med en bekant som är installatör, men tänkte att det kanske fanns något annat också.
shootking: Precis som Bjurran skriver: det är ett spridningsnät i stjärnform som du vill ha, dvs ett rör från varje uttag till en samlingsplats. Vid denna denna samlingsplats sätter du upp en korskopplingspanel. Sen kopplar du in alla kablar från dina olika rum i denna panel. Då har du ett modernt nät där du själv kan välja vad du vill skicka till varje uttag: TV, telefon, data...
nimhed: [citat] Ja, det skulle jag vilja hävda, utan att ha provat. I alla fall om man kör med de grejerna man har råd med.
f91jsw: Om du lyckas komma åt linsen så rengör den med lite sprit och en tops. Helst metanol avsedd för rengöring av optik men vanlig t-sprit funkar också. Du har ju inte så mycket att förlora så det är väl bara att börja skruva isär den. Det är inte hjärtkirurgi, det är ganska simpla grejer. Jag råkade ut för att en CD-spelare gick sönder under transport. När jag skakade på den var
The Door: Hej, Jag tycker ni skall titta på den här sidan http://www.sweclockers.com/artikel/6229-bygg-din-egen-miniserver Alltid skönt att bygag eget om man kan, för då kan man få den att göra precis vad man vill. /Erik *edit man kan ju helt klart ta billigare diskar än vad de har beroende på vad man har för krav på datasäkerhet och uptime etc :)
Mats: Då detta knappast är hemanvändarfråga så stänger jag
tille1: Det finns service org i sverige håller till i vara har funkat bra på slutet när jag behövt delar till upo Mvh Tille
Bloink: Det finns infällda mottagare som ska sitta i apparat eller kopplingsdosa. Kolla dock så att mottagaren klarar av den tänkta belastningen (Motor?)
kaggen: Jag har fått överta en Telic STD32 För att på distans kuna reglera tex värmen. Jag har bara lyckats få tag på en manual på engelska. År det någon som har en enkel skiss för inkoppling eller en bra beskrivning på svenska. Tack Anders
tjena: verkar ju bra det där phonzo... tar man home där..så kan man ringa till mobiler 30 min gratis varje mån..ungefär vad vi har..kostar ju 1068 om året då hos telia betalar vi ungefär 4000kr för allt...nästan en vinst på 3000kr.. fast dom höjer ju priset bredbandet då..vet inte säkert hur mycket..men skulle det vara en hundring till i mån kanske inte blir så mycket mer så blir
AndersS: [citat] Du blandar nog lite här, då det är olika affärer du beskriver. Telia äger bolaget Skanova som har som sin affär att leverera "kabel" (inkl, service/underhåll/tillstånd) till operatörer/företag, ej privatpersoner, och de bygger bara om det finns en opertör som beställer. Sedan har vi operatörerna, bl.a. Telia, Tele2, som har som sin affär att sälja telefoni,
mrfrenzy: Med en Escort Module kan du styra och schemalägga en hel massa utgångar via X10 som kan vara belysning värme eller annat. Ett annat alternativ kan vara att använda tex RC60SMS, den har flera analoga ingångar som kan övervaka temperatur eller annat och ett antal reläutgångar. Kamerorna blir i vilket fall med ovanstående ett separat system som troligen kostar en slant, om man inte köper