4 569 läst ·
11 svar
5k läst
11 svar
Skitbolaget Tele2
Blev så förbannad igår så jag bara måste få skriva skit om TELE2 så att fler ser det! :@
Flyttade till nytt i mars i år. Jag hade fast telefon med Tele2 sedan förut och eftersom avtalet med Telia på bredbandet löpt ut (och blivit dyrt) så valde jag att ta Tele2 även för bredbandet.
När modemet äntligen kom efter några veckors väntetid så fungerade inte internet såklart. Hade fått skrifligt besked om att det skulle kopplas på ett visst datum. Dagen efter ringde jag och klagade. Fick då beskedet att det kan ta ett tag innan allt fungerar även om det kopplats på, så ring imorgon igen om det inte fungerar. Dagen därpå ringde jag såklart, eftersom det fortfarande inte fungerade. Fick beskedet att de nog ska koppla in det under helgen, så återkom efter helgen om det inte fungerar. Började surna till redan där.
Efter några veckor hoppade det igång efter att det felanmälts ett flertal gånger och tekniker hade tittat på det. Men första veckorna kopplade modemet ner sig stup i kvarten. Ett dygn loggade det 70 nedkopplingar. Går inte så bra att surfa då. Ringde och felanmälde igen. Och så där har det hållt på. Efter kanske 2 månader har internet fungerat sådär. Får ofta starta om modemet för att få kontakt med internet. Det är mer sannolikt att modemet inte har kontakt när jag vill använda internet än att det skulle råka ha det.
Men nu kommer det som jag verkligen surnat till över. För kanske en månad sedan började även telefonen helt att lägga av. Stendött i luren. Jag felanmälde, en tekniker fixade. Någon dag senare var den dör igen. Jag felanmälda och en tekniker fixade. Nu i söndags var den död IGEN! Ringde och felanmälde men råkade då ringa fel såklart så tjejen kunde inte hjälpa mig. Hon kopplade mig vidare, satt säkert en kvart i telefonkö. Kommer fram till en tjej som säger att jag kommit fel, att hon inte kan hjälpa mig. Jag tror jag ska explodera där, men jag får henne att koppla mig IGEN. Kommer till en kille som svarar med "support"-någonting. Börjar anan oråd. Mycket riktigt, jag hade kommit fel igen, tjejen jag pratade med innan skulle ha hjälpt mig. ARRGHHH! Då lackade jag ur ordentligt, så får man bara inte hålla på att behandla en kund som köper ens tjänster. Han lyckades iaf hjälpa mig tillslut med en felanmälan.
Alltså, man blir ju galen på Tele2. Det går inte att få prata med en vettig människa som har hela bilden, alla små tjejer man får prata med läser ur ett manus och kan bara se sin lilla begränsade del. Och alla säger att det nog löser sig så fort det felanmälts. Och det hjälper inte att förklara att vi nu har provat det några gånger, nu får ni testa något annat.
Jag har inte fått vad jag betalar för från dag ett och nu vill jag inte betala längre. Ska på allvar undersöka om jag kan reklamera avtalet och få det upphävt. Sen ska jag alvarligt fundera på att bedriva någon slags hatkampanj mot skitföretaget Tele2.
Det värsta är känslan av maktlöshet. Och jag fattar ju att det är en medveten strategi av företaget att dela upp kundtjänst som de gör och att man aldrig får prata med någon som kan göra en skillnad. Folk tröttnar och fortsätter att betala för något de inte har nytta av tills avtalet löper ut.
Och jag vet ju att Telia är precis likadant dessvärre. Ibland vill jag bara skita i allt vad konsumtion heter.
Flyttade till nytt i mars i år. Jag hade fast telefon med Tele2 sedan förut och eftersom avtalet med Telia på bredbandet löpt ut (och blivit dyrt) så valde jag att ta Tele2 även för bredbandet.
När modemet äntligen kom efter några veckors väntetid så fungerade inte internet såklart. Hade fått skrifligt besked om att det skulle kopplas på ett visst datum. Dagen efter ringde jag och klagade. Fick då beskedet att det kan ta ett tag innan allt fungerar även om det kopplats på, så ring imorgon igen om det inte fungerar. Dagen därpå ringde jag såklart, eftersom det fortfarande inte fungerade. Fick beskedet att de nog ska koppla in det under helgen, så återkom efter helgen om det inte fungerar. Började surna till redan där.
Efter några veckor hoppade det igång efter att det felanmälts ett flertal gånger och tekniker hade tittat på det. Men första veckorna kopplade modemet ner sig stup i kvarten. Ett dygn loggade det 70 nedkopplingar. Går inte så bra att surfa då. Ringde och felanmälde igen. Och så där har det hållt på. Efter kanske 2 månader har internet fungerat sådär. Får ofta starta om modemet för att få kontakt med internet. Det är mer sannolikt att modemet inte har kontakt när jag vill använda internet än att det skulle råka ha det.
Men nu kommer det som jag verkligen surnat till över. För kanske en månad sedan började även telefonen helt att lägga av. Stendött i luren. Jag felanmälde, en tekniker fixade. Någon dag senare var den dör igen. Jag felanmälda och en tekniker fixade. Nu i söndags var den död IGEN! Ringde och felanmälde men råkade då ringa fel såklart så tjejen kunde inte hjälpa mig. Hon kopplade mig vidare, satt säkert en kvart i telefonkö. Kommer fram till en tjej som säger att jag kommit fel, att hon inte kan hjälpa mig. Jag tror jag ska explodera där, men jag får henne att koppla mig IGEN. Kommer till en kille som svarar med "support"-någonting. Börjar anan oråd. Mycket riktigt, jag hade kommit fel igen, tjejen jag pratade med innan skulle ha hjälpt mig. ARRGHHH! Då lackade jag ur ordentligt, så får man bara inte hålla på att behandla en kund som köper ens tjänster. Han lyckades iaf hjälpa mig tillslut med en felanmälan.
Alltså, man blir ju galen på Tele2. Det går inte att få prata med en vettig människa som har hela bilden, alla små tjejer man får prata med läser ur ett manus och kan bara se sin lilla begränsade del. Och alla säger att det nog löser sig så fort det felanmälts. Och det hjälper inte att förklara att vi nu har provat det några gånger, nu får ni testa något annat.
Jag har inte fått vad jag betalar för från dag ett och nu vill jag inte betala längre. Ska på allvar undersöka om jag kan reklamera avtalet och få det upphävt. Sen ska jag alvarligt fundera på att bedriva någon slags hatkampanj mot skitföretaget Tele2.
Det värsta är känslan av maktlöshet. Och jag fattar ju att det är en medveten strategi av företaget att dela upp kundtjänst som de gör och att man aldrig får prata med någon som kan göra en skillnad. Folk tröttnar och fortsätter att betala för något de inte har nytta av tills avtalet löper ut.
Och jag vet ju att Telia är precis likadant dessvärre. Ibland vill jag bara skita i allt vad konsumtion heter.
Håller med dig på alla punkter.
Tele2 är ett skitföretag, snåla så in i h-vete. Långsamma och oförmögna att göra ngt åt saken när man pratar med dem.
Mina erfarenheter: Mobiltelefoni- Har haft comviq/tele2 abb. sedan hedenhös typ, min första telefon var en motorola micro-tac, så så länge har jag varit kund vilket man kan tycka borde göra dem villiga att vårda relationen.
I vintras så strulade simkortet i telefonen, tog ut det och såg att det snart 5åriga kortet faktiskt var rätt slitet och ringde för att be dem skicka ett nytt. Då vill de ha 50kr av mig för kortet, försökte förklara läget med att det var rätt gammalt, att jag behövde ett kort för att kunna nyttja deras tjänster, (ge dem mer inkomster) och att kortet faktiskt var rätt gammalt. Men fick kalla handen, inte en chans att de ville släppa till den där 50-lappen.
Internet och hemtelefon: Flyttade för ngn månad sedan, anmälde flytt av bredband och telefon i god tid innan. Fick veta att flyttiden för bredbandet kunde vara 2-3v. Inga problem tänkte jag, flytten är ju inte förrens om ngn månad.... MEN, sen visar det sig att telefonen flyttades på rätt dag, men bredbandet kunde läggas i kö förrens telefonen var flyttad... Och nu var väntetiden 4-6v. Frågade då om jag slapp månadsavgift under den tid som de inte kunde leverera, men nej..
De tar alltså 6v på sig att ramla ut till en telestation och flytta ett par trådar, de kunde inte meddela mig när detta skulle ske, utan först några dagar innan fick jag besked. Under tiden de sitter och gör ingenting ska jag betala avgifterna...
Helt sinnessjukt..
Tele2 är ett skitföretag, snåla så in i h-vete. Långsamma och oförmögna att göra ngt åt saken när man pratar med dem.
Mina erfarenheter: Mobiltelefoni- Har haft comviq/tele2 abb. sedan hedenhös typ, min första telefon var en motorola micro-tac, så så länge har jag varit kund vilket man kan tycka borde göra dem villiga att vårda relationen.
I vintras så strulade simkortet i telefonen, tog ut det och såg att det snart 5åriga kortet faktiskt var rätt slitet och ringde för att be dem skicka ett nytt. Då vill de ha 50kr av mig för kortet, försökte förklara läget med att det var rätt gammalt, att jag behövde ett kort för att kunna nyttja deras tjänster, (ge dem mer inkomster) och att kortet faktiskt var rätt gammalt. Men fick kalla handen, inte en chans att de ville släppa till den där 50-lappen.
Internet och hemtelefon: Flyttade för ngn månad sedan, anmälde flytt av bredband och telefon i god tid innan. Fick veta att flyttiden för bredbandet kunde vara 2-3v. Inga problem tänkte jag, flytten är ju inte förrens om ngn månad.... MEN, sen visar det sig att telefonen flyttades på rätt dag, men bredbandet kunde läggas i kö förrens telefonen var flyttad... Och nu var väntetiden 4-6v. Frågade då om jag slapp månadsavgift under den tid som de inte kunde leverera, men nej..
De tar alltså 6v på sig att ramla ut till en telestation och flytta ett par trådar, de kunde inte meddela mig när detta skulle ske, utan först några dagar innan fick jag besked. Under tiden de sitter och gör ingenting ska jag betala avgifterna...
Helt sinnessjukt..
Administrator
· Skåne
· 8 667 inlägg
Tele2 verkar bara vara bra på marknadsföring. Tänk om de kunde lägga dessa pengar på kundservice istället. En kurs i etik vore inte helt fel heller.
Exempel: En säljare ville få mig byta det fasta abonnemanget till dem. Jag sa till henne att mitt krav var att det går att göra återuppringning, för den funktionen använder jag väldigt ofta. "Javisst, den funktionen finns kvar om du går över till oss". Och funkade det? Nej, då. Det gick inte att använda återuppringning med Tele2.
Det går säkert att vänja sig av med återuppringning, men det är bara sättet att blåljuga som är så ruttet. Tele2 är notoriska lögnare.
Exempel: En säljare ville få mig byta det fasta abonnemanget till dem. Jag sa till henne att mitt krav var att det går att göra återuppringning, för den funktionen använder jag väldigt ofta. "Javisst, den funktionen finns kvar om du går över till oss". Och funkade det? Nej, då. Det gick inte att använda återuppringning med Tele2.
Det går säkert att vänja sig av med återuppringning, men det är bara sättet att blåljuga som är så ruttet. Tele2 är notoriska lögnare.
Jag har faktiskt en mer positiv syn på Tele2. 
Jag har fått bra bemötande då jag ringt kundtjänst mobil/bredband.
Jag har sluppit bli påhoppad av dryga säljare på stormarknader och gator och torg, där är 3 läskiga enligt mitt sätt att se det.
Kan dock hålla med lite om att de blir att bubbla ur öronen när men 'den' man pratar med ang fel på bredbandet läser innantill och ber mig dra ur tele-sladden till modemet för att kolla nåt, när det funkar för tillfället och problemer kom och gick.
Hoppas dock det löser sig för dig!
Jag har fått bra bemötande då jag ringt kundtjänst mobil/bredband.
Jag har sluppit bli påhoppad av dryga säljare på stormarknader och gator och torg, där är 3 läskiga enligt mitt sätt att se det.
Kan dock hålla med lite om att de blir att bubbla ur öronen när men 'den' man pratar med ang fel på bredbandet läser innantill och ber mig dra ur tele-sladden till modemet för att kolla nåt, när det funkar för tillfället och problemer kom och gick.
Hoppas dock det löser sig för dig!
Det känns generellt som om man skulle vilja se lite mer kvalitet på kundtjänsterna.
Sen saknar jag alternativet:
Jag vill prata med en människa och slippa er dj-vla telefonsvare och dess menyssystem!!!!
När det gäller flytt av DSL så är det en riktig soppa och tyvärr så saknas samrabetsintresset mellan leverantörerna för att få ordning på det hela.
Sen saknar jag alternativet:
Jag vill prata med en människa och slippa er dj-vla telefonsvare och dess menyssystem!!!!
När det gäller flytt av DSL så är det en riktig soppa och tyvärr så saknas samrabetsintresset mellan leverantörerna för att få ordning på det hela.
Tele2 är inte ett seriöst företag. Blev nyligen uppringd av en ADSL-säljare från dem som sa att de (Tele2 alltså) bygger en ny telestation närmare där jag bor och att jag skulle få en avsevärt mycket högre hastighet om jag bytte till dem. Lät ju bra men rätt osannolikt så jag ringde deras kundtjänst som sa att de inte bygger några telestationer och att jag inte kunde få någon bättre hastighet. När jag frågade varför deras säljare ljög så blev svaret "det är väl deras säljpitch"!
Ingen affär där inte...
Ingen affär där inte...
2/2 som har haft problem med uppkopplingen som jag har hjälpt och har svurit på att det är huvudjacket hade fel. Om det är ditt problem nu så hur mycket än 100% du är att det är rätt jack så testa byta jack.
Nästa gång någon är 100% på det ska jag be dom ta en kaffe under tiden, det sparar mig 2 timmar av gratis felsökning.
Nästa gång någon är 100% på det ska jag be dom ta en kaffe under tiden, det sparar mig 2 timmar av gratis felsökning.
Jag har bara positiva saker att säga om Tele2. Har bredband och fast telefoni och det funkar kanon! Nätet har varit nere ett par gånger, (som jag har märkt), på ca 4 år. De få gånger jag har behövt prata med dem så har de varit jättesmidiga och väldigt trevliga. De har löst problemet ganska omgående.
Jag är iallafall nöjd!
Jag är iallafall nöjd!
Lite skrev:2/2 som har haft problem med uppkopplingen som jag har hjälpt och har svurit på att det är huvudjacket hade fel. Om det är ditt problem nu så hur mycket än 100% du är att det är rätt jack så testa byta jack.
Nästa gång någon är 100% på det ska jag be dom ta en kaffe under tiden, det sparar mig 2 timmar av gratis felsökning.
Oh, tack, Du har låst upp en värld av kunskap för mig.... inte!
Vi har bara ett jack i hela huset så försök inte med samma standardlösningar som jag får i kundtjänst hela tiden.
Kan ju berätta att nu fungerar iaf telefonen, tydligen hade kortet i teleskåpet ute vid vägen "erjat" ihop så det kortslöt så fort det var lite fuktigt ute. Men modemet kopplar fortfarande ner sig konstant. Internet är aldrig igång när jag vill använda det. Blir att felanmäla igen. Sitter faktiskt i telefon med Tele2 just nu, väntar på att killen ska komma tillbaka efter att ha pratat med en tekniker. Undrar vilken genial lösning de kommer med den här gången då?! 
Hehe ungefär så man bemöttes av dem andra 2 som hade fel, blev idiotförklarad. Men jag ska inte ge dig standard lösningen då du bara har ett jack. Men hade du haft minst 2 så hade jag varit 90% säker på att du hade fel jack. Enklaste lösning är oftast den bästa.cederbusch skrev:
Andra standardlösningen är väl splittern men den antar jag att du har rätt också.
Dra ur allt utom internet, telefon och larm? Testa att surfa en timme och kopplar du ner ändå så vet du att felet inte ligger ifrån jacket och din dator utan problemet ligger mellan jacket och telestationen.
Antingen så felsöker man och testar allt (även dem idiotiska sakerna) eller så kan man sitta där klaga utan internet.
Moderator
· Stockholm
· 57 826 inlägg
Då skall jag ge dig ett tips om hur man får bra service från Tele2. Sök lite på nätet ta reda på namnet på den högsta chef du hittar (välj på direktörsnivån) som kan ha med ditt ärende att göra. Maila eller ring till honom/henne. Hittar du inget relevant namn så kontaktar du antingen VD eller styrelseordföranden.
Det som då händer är att direktören ifråga kommer personligen att utföra de serviceåtgärder som behövs, och kontakta dig för att vara säker på att att funkar i fortsättningen. Jag har personligen gjort så här vid 3 tillfällen, med gott resultat.
Tele2 har eller hade åtminstonde under förra VDn (de bytte nyligen VD) en princip att om något inte fungerade så fick den ansvarige direktören personligen åtgärda, periodvis har hela ledningsgruppen fått bemanna kundtjänsttelefonerna när man inte lyckats hålla kvaliten eller kapaciteten. Vid ngt. tillfälle har en av direktörerna fått åka ut och koppla kabel på en telestation (under sakunnig ledning av en linjearbetare), detta då som ett "straff" för att hans avdelning inte lyckats serva en kund på rätt sätt.
Min erfarenhet av telebolag sträcker sig bara till Telia och Tele2. Så länge saker fungerar (vilket det ju trots allt gör för det mesta) så spelar det inte så himla stor roll vilket av bolagen man använder.
Men hos Telia så är felhalten betydligt högre och ansträgningarna för att få dem att åtgärda fel kan bli övermäktiga. Felen hos telia tenderar också att bli mer och mer absurda, en yngre släkting blev ex. tilldelad ett telefonnummer som redan var upptaget. Om man ringde honom så var det slumpartat om han eller den andra familjen svarade, däremot stämde räkningarna för utgående samtal. Det tog typ ett år innan Telia åtgärdade felet. Bara att få dem att erkänna att de lyckats skapa detta "omöjliga" fel hade kunnat knäcka vem som helst.
Och den riktigt stora skillnaden ligger just i att hos telia går det ibland överhuvudtaget inte att få rätt, försök tricket att ringa till deras VD, skulle du mot förmodan få kontakt så blir det ingen reaktion.
Det som då händer är att direktören ifråga kommer personligen att utföra de serviceåtgärder som behövs, och kontakta dig för att vara säker på att att funkar i fortsättningen. Jag har personligen gjort så här vid 3 tillfällen, med gott resultat.
Tele2 har eller hade åtminstonde under förra VDn (de bytte nyligen VD) en princip att om något inte fungerade så fick den ansvarige direktören personligen åtgärda, periodvis har hela ledningsgruppen fått bemanna kundtjänsttelefonerna när man inte lyckats hålla kvaliten eller kapaciteten. Vid ngt. tillfälle har en av direktörerna fått åka ut och koppla kabel på en telestation (under sakunnig ledning av en linjearbetare), detta då som ett "straff" för att hans avdelning inte lyckats serva en kund på rätt sätt.
Min erfarenhet av telebolag sträcker sig bara till Telia och Tele2. Så länge saker fungerar (vilket det ju trots allt gör för det mesta) så spelar det inte så himla stor roll vilket av bolagen man använder.
Men hos Telia så är felhalten betydligt högre och ansträgningarna för att få dem att åtgärda fel kan bli övermäktiga. Felen hos telia tenderar också att bli mer och mer absurda, en yngre släkting blev ex. tilldelad ett telefonnummer som redan var upptaget. Om man ringde honom så var det slumpartat om han eller den andra familjen svarade, däremot stämde räkningarna för utgående samtal. Det tog typ ett år innan Telia åtgärdade felet. Bara att få dem att erkänna att de lyckats skapa detta "omöjliga" fel hade kunnat knäcka vem som helst.
Och den riktigt stora skillnaden ligger just i att hos telia går det ibland överhuvudtaget inte att få rätt, försök tricket att ringa till deras VD, skulle du mot förmodan få kontakt så blir det ingen reaktion.
Klicka här för att svara
