Har hotmail mailkorg med skräppost och två övriga korgar varav en är prioriterad. I korgen skräppost får jag ofta mail från föreningar som jag är med i så dem korgen kan jag inte slopa.
Men i skräpkorgar får jag varje dag och ofta med fem minuters mellanrum erbjudande om gratis spinns eller mail om att jag vunnit flera tusen dollar.
Har testat att markera mailen och klickat på korgen anmäl och bedrägeri och så har jag valt blockera avsändaren. problemet är att företagen har olika mail och i adressen finns en siffer och bokstavskod och det är en ny kombination för varje mail vilket gör att det inte går att blockera mailen. Numera skiter jag i dessa mail eftersom skräpposten raderas efter någon månad. . Problemet är att jag ständigt har ca 400 skräpmail och kanske riskerar att mailkorgen blir full så att jag inte får in viktiga mail.
Tycker att Hotmail borde ha koll på dessa företag. Fungera inte att man skickar utbetalningslöften till kronofogden men finns det något bra sätt att hämnas på dessa företag. Eller kunde man blockera alla mail som innehåller ordet spins eller Dollar

Varför Hotmail? Kan du inte skaffa en adress någonstans där du kan filtrera mailen så att bara godkända avsändare ( eller mail från godkända domäner) tas emot . Resten studsar.

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Går det inte att ändra tidsgränsen för tömning av skräpposten? Till tex 7 dagar.
Generellt lär hämnd inte leda till något bra. Avanmäla reklam hos respektive bolag tar också tid, de lär väl komma över din mail på något vis, eller någon som säljer den vidare, Edge är ju även en microsoft produkt, inte omöjligt att du sprider din mail när du surfar. Vad bjussar hotmail på för GB nu för tiden? Någon möjlighet att utöka utrymmet och jobba runt problemet så?

Kapsyl Kapsyl skrev:
filtrera mailen så att bara godkända avsändare ( eller mail från godkända domäner) tas emot . Resten studsar.
Det låter för mig helt otänkbart. Då blir man ju mer eller mindre onåbar förutom för de avsåndare man kommer på att godkänna på förhand.

N nallepu skrev:
Problemet är att jag ständigt har ca 400 skräpmail och kanske riskerar att mailkorgen blir full så att jag inte får in viktiga mail.
Är det verkligen ett problem? Hur stor plats tar dessa 400 skräpmail i relation till totalt utrymme?

Ummm...nej.
Man har flera adresser. Jag har t.ex sex adresser jag använder för olika saker. Jag har en egen domän så jag kan ha så många adresser jag vill där. Jag har fler adresser men de bara vidarebefordrar mailen som kommer. T.ex går jag med i Hornbachs kundklubb så skapar jag adressen MittNamn.hornbach@xyz.se. .Sen skapar jag ett filter som stoppar all mail som inte kommer från Hornbach om de skulle få för sig att dela med sig av min adress till sina samarbetspartners eller rentav sälja den. Mailen från Hornbach går sedan vidare till den adressen jag använder för önskad reklam och erbjudande. Har samma lösning för föreningar jag är med. Företag jag har affärer med skickar sin mail direkt till en av de sex adresserna där deras domän (eller en specifik avsändare) är godkänd. Andra studsar. Om någon lyckas stava fel i adressen när de skickar mail till min domän, alltså en ickeexisterande adress, så går mailet till catch-all@. Där jag kan hitta det om det skulle vara något viktigt. Givetvis har jag vanliga generiska spamfilter också men det verkar som om One.se mailserver blockar de vanliga mass-spammen.

C
N nallepu skrev:
Har hotmail mailkorg med skräppost
Är egentligen mot mina principer att rekommendera google, men gmails hantering av skräppost är i det närmaste 100-procentig. Livet är för kort för att hålla på och bläddra bland nigeriabrev m.m.

Förstår att det är en stor grej att byta mejladress, men någonstans måste man börja om det inte funkar.

Magnus E K
Smart, men för mycket jobb för en normalanvändare.

Jag använder bara Gmail och får ytterst sällan spam som inte automatiskt hamnar i spammare (som jag i princip aldrig kollar). Inte heller har jag märkt att mail som borde ha kommit inte dykt upp, men använder inte mail så mycket längre.

Unikt namn
Precis som kalsonger blir en mail tillslut så sunkig att man får kasta den i soptunnan och skaffa en ny.

Är lite pyssel att flytta de viktigaste till nya, men de är mycket strunt man kan lämna kvar.

Unikt namn Unikt namn skrev:
Precis som kalsonger blir en mail tillslut så sunkig att man får kasta den i soptunnan och skaffa en ny.
Jag ser det precis tvärtom. Jag har haft en enda privat mailadress och hoppas och tror att den fungerar så länge jag behöver den.

BirgitS
N nallepu skrev:
Har hotmail mailkorg med skräppost och två övriga korgar varav en är prioriterad. I korgen skräppost får jag ofta mail från föreningar som jag är med i så dem korgen kan jag inte slopa.
Jag har för mig att man i Outlook (.live.com) kan lägga till avsändare som betrodda, vilket ska förhindra att mejl från dem hamnar i skräpposten.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.