1 020 937 läst ·
19 660 svar
1021k läst
19,7k svar
Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 18 025 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 18 025 inlägg
Det man tillbaks på historien, var partiet kom ifrån, och ett antal uttalanden som gjorts från olika företrädare så ser man en annan bilden än att det är det mest Israelvänliga partiet. Under en lång till ville Israel inte ha med SD att göra som bekant, men nu enas man i avskyn för muslimer.B Bitterhetsakademin skrev:
Kent är väl knappast troende jude, men han är troligen inte lika mycket emot judar som andra inom partiet. Vi minns väl (?) Björn Söders påstående om att det inte judar inte är svenskar?
Vi har ju sett rätt många partiföreträdare visa upp en antisemitisk bild, några såpass att de blivit uteslutna.
Kanske det, men undersökningarna om journalisters partisympatier innefattar journalister, vilket väl inbegriper sportjournalister?B Bitterhetsakademin skrev:
Sen kan man ju fundera på vilka vinklingar du avser, att människan påverkar klimatet kanske? Jag vill minnas att man både på radio och TV såväl problem med kärnkraft som med vindkraft och problem med integrationen etc. Däremot så verkar det vara så att om man visar lite exempel på lyckad integration så går drevet igång ...
Misstag? Jonenvisst, vi förstår att du gillar det narrativet.B Bitterhetsakademin skrev:
"Vi bara råkade... igen och igen och igen."
Det korrelerar ganska väl med storleken på gruppen med -svag teoretisk begåvning, fenomenet är inte nytt, dessa utgör kärntrupperna för såna partier.B Bitterhetsakademin skrev:
Akademiska meriter är ingen som helst garanti för förnuftiga tankar.D djac skrev:
Det är inte ovanligt med en extrem auktoritetstro bland de högst utbildade, vanligt bondförnuft är inte att förakta.
Alla politiker gör vad de kan för att tilltala den lägre begåvade delen av befolkningen då dessa utgör majoriteten.kashieda skrev:
Redan Hitler skrev i Mein Kampf om vikten av att anpassa budskapet till de mindre vetande då dessa utgör flertalet.
Man brukar säga att en fungerande demokrati kräver en genomsnittlig iQ på cirka nittio vilket utesluter ett flertal länder, än så länge ligger vi på rätt sida men även här sjunker genomsnittet sakta, det sägs att det kulminerade bland personer födda i mitten på sjuttiotalet.
Och det där har nu blivit ett problem för SD, som förvisso gärna vill ha fler röster, men nu har de i princip slagit i taket.D djac skrev:
Då de skrämmer kvinnor, så har de redan där max 49% röster, och sedan är mängden sämre bildade karlar som lever på fördomar och i bubblor inte obegränsat, utan de har nu stött i taket på sin ungefär maximala storlek.
Men ärligt talat så finns det inte ens såpass många lågutbildade, obildade, lättledda personer (karlar) heller.
Utan de har ju förstås fått med sig en stor grupp som känner sig svikna och besvikna.
De vet ofta inte riktigt varför eller hur, men de har sett hur klyftorna vuxit och att de har hamnat på fel sida.
För som Ronny sa, numera ska man inte vara solidarisk, utan solid och arisk.
Aha, ja det säger väl allt om din umgängeskrets antar jag ...B Bitterhetsakademin skrev:
Jag har väl iofs anat att du är demokratifientlig, men nu berättade du det rakt ut, så vi inte behöver sväva i ovisshet.B Bitterhetsakademin skrev:
Jag gillar ju inte riktigt S (numera, men jag röstade mycket S i min ungdom), men jag kan i alla fall ge dem att de inte bara byggde makt, utan de byggde även Sverige och de byggde demokrati och allmänbildning.
Med alla studieförbund och gräsrotsorganisationer. Och alla studieförbund, oavsett politisk inriktning, fick samma statsbidrag, medborgarskolan, Studieförbundet Vuxenskolan t.ex.
Så det kan jag faktiskt hylla S för, det är ju knappast något som kommer med SD i alla fall, ja knappt tänkbart från tidö-laget öht.
Redigerat:
Det är allvarligare än så för utmaningarna för denna gruppen är sådana att de blir väldigt lätta att förleda, man brukar prata om abstraktion, arbetsminne, textförståelse och tidshorisont och man kan enkelt se att det är sånt som såna partier utnyttjar.Mikael_L skrev:
Och det där har nu blivit ett problem för SD, som förvisso gärna vill ha fler röster, men nu har de i princip slagit i taket.
Då de skrämmer kvinnor, så har de redan där max 49% röster, och sedan är mängden sämre bildade karlar som lever på fördomar och i bubblor inte obegränsat, utan de har nu stött i taket på sin ungefär maximala storlek.
Men ärligt talat så finns det inte ens såpass många lågutbildade, obildade, lättledda personer (karlar) heller.
Utan de har ju förstås fått med sig en stor grupp som känner sig svikna och besvikna.
De vet ofta inte riktigt varför eller hur, men de har sett hur klyftorna vuxit och att de har hamnat på fel sida.
För som Ronny sa, numera ska man inte vara solidarisk, utan solid och arisk.
Detsamma gäller de alternativmedia som det pratas om här, de vet exakt hur de kan lotsa gruppen sin väg och dessa har inget försvar, inga förmågor som kan skydda dem.
Of topic?Fairlane skrev:
En bra journalist kan presentera fakta utan att visa sin personliga värdering, det försöker man väl inte ens med på Samnytt?
Om någon sportjournalist föredrar parti X eller Y känns rätt ointressant. Om en nyhetsjournalist presenterar nyheter neutralt så kvittar det vilket parti personen föredrar. Det är skillnad på att presentera nyheter och skriva en ledare.
Du har själv reagerat på att Samnytt inte kritiserar Israels folkmord. Det ligger i sakens natur om det är en ledare, eftersom man avskyr muslimer mer än man avskyr judar (det senare gör man förstås ofta fortfarande). Däremot bör nyheter presenteras neutralt. Inser man inte det senare så är man nog inte ens intresserad av journalistik.
Undrar om "journalisterna" på TV4 nyheterna visar sina personliga åsikter om USAadministrationen eller om de, neutralt, redovisar redaktionens inställning.
Klicka här för att svara