Idag hamnade jag i himlen!

Caféet vid Falu gruva 😍😍😍. Deras smoothie var även den väldigt god😊.

IMG_1485.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Wow
  • Älska
Maria T och 4 till
  • Laddar…
Maria T
Tack! Alla. som håller liv i den här tråden som jag startade.
Med en partner som inte bör äta sötsaker, och jag själv som faktiskt tycker smörgåsar är godare än tårta (förlåt) så hoppas jag ändå att den hänger med ett tag till, och jag lovar återkomma med några insatser. Ett gammeldags konditori, eller ett nyare ställe som funnit sin plats/nisch, är alltid roligt.

Var i torsdags till Juntras på Färingsö (Ekerö kommun, Stockholm). Det är ett litet undangömt ställe, och möjligen lite udda, men med tanke på hur många som var där till lunch just när vi besökte så är det välkänt där. Samtliga tre i sällskapet åt Laxsmörgåsen - en smörgås byggd med trevligt mjukt bröd, tekaka-stil, bredda med pepparrotsost och generöst med rökt lax. Kostade under hundringen, så mycket prisvärt. Kaffet gott och utsikten likaså.https://juntrasgront.se/

. Juntras.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vad jag inte fattar, f'örutom att många såklart vill ha ledigt och semester under juni-juli-augusti - är att flera platser med underbar utsikt just har stängt dessa månader. Kanske de tjänar så s**ans bra att de kan ha semester då, men trist för oss kring-trakten-boende, i vårt fall Stockholm, där ganska många stängt.

• Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.