169 276 läst ·
2 482 svar
169k läst
2,5k svar
Papperspåse eller plastpåse när ni handlar ?
Vad är det du vill säga? Är det någon som trott något annat?B Bitterhetsakademin skrev:När det gäller plastpåsarna tänker man lätt på uttrycket "att sila mygg och svälja kameler".
Därmed inte sagt att vi ska strunta i miljön, utrotandet av arter och mängder av giftusläpp är hot att ta på stort allvar men plastpåsar är det inte i ett utvecklat land som Sverige.
Här tas merparten omhand för antingen energi eller materialåtervinning.
Påsarna är tillverkade av ren polyeten som vid förbränning inte avger några giftiga ämnen utan i stort sett bara koldioxid och vattenånga.
Eller vill du bara starta om nu efter alla år?
99% - >99,9 av alla arter som funnits är utdöda, därmed inte sagt att giftutsläpp skall premieras. Men att sätta fast plastkorken i EU samtidigt som det är ok att importera "alla" kläder från 3e land där allt skit dumpas ut i våra hav är ju bara hål i huvudetB Bitterhetsakademin skrev:utrotandet av arter och mängder av giftusläpp är hot att ta på stort allvar men plastpåsar är det inte i ett utvecklat land som Sverige.
Här tas merparten omhand för antingen energi eller materialåtervinning.
Påsarna är tillverkade av ren polyeten som vid förbränning inte avger några giftiga ämnen utan i stort sett bara koldioxid och vattenånga.
Tydligen inte:G Ganescha skrev:
https://www.naturvardsverket.se/om-...juni/kraftig-okning-av-plastpasar-under-2025/
Flergångsplastkassarna från vår butik verkar vara nästan för evigt. De är garanterat över tio år nu och de lever fortfarande. Jag har fått kassera en, men den höll bara en gång innan den sprack mitt på, så den reklamerade jag till butiken. Men mina har stått i garaget, använts till bat, burits läsk med, isklampar till en fest osv. De går inte sönder.Snigla skrev:
Klicka här för att svara