Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Bröllopet hade vi bara med familjen och utan vänner. Det var i ett annat sammanhang, en annan gång som vi valde att bara bjuda några få utvalda.
Guzzi Guzzi skrev:
Eller så tar ni med vännerna och skiter i släkten. Det är er grej och ni bestämmer hur ni vill ha det. Tiden när det var släkten som förenades genom giftermål hör till historien.

Att det inte skulle fungera med att gäster kan ha någon uppgift ger jag inte mycket för. Minns ett bröllop som byggde helt och hållet på att alla gäster hade någon liten uppgift att sköta under kvällen, annars hade det inte blivit någon fest. Funkade utmärkt.
Vi har pratat lite mer om det och tänkte nog göra så att vi kör familjen + 2 par vänner. Så att jag väljer en "bestman" + respektive och hon en "best woman" + respektive. Dessa 4 vänner känner vi såklart väldigt bra båda två också vilket är lite varför vi skulle välja dem. Sen skulle de 4 inte ha några förväntningar på dagen eller behöva fixa något, ev bara rodda talordningen på restaurangen men thats it.

Detta är väl mer rimligt än att ha 3 par vilket jag tycker skulle låta för konstigt om man förklarar upplägget för vänner som frågar sen. Eller håller ni med?

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Hur stort sällskap pratar ni om eftersom du nämner att det behövs en toastmaster för en familjemiddag? (familjemiddag för oss blir 8 för husfrun och 2+1 för mig samt vårt barn så 13 kuvert)

VidarH VidarH skrev:
Hur stort sällskap pratar ni om eftersom du nämner att det behövs en toastmaster för en familjemiddag? (familjemiddag för oss blir 8 för husfrun och 2+1 för mig samt vårt barn så 13 kuvert)
Vi blir 17-18 st totalt inkl de 4 vännerna. Men det är inga toastmasters som de behöver vara, bara ordningen på tal.

I
VidarH VidarH skrev:
Sedan kan man ju dela upp det i flera delar. En för familjen och sedan en "allmän" tillställning.

Eller så väntar man med att gifta sig? Har gått bra i 24 år nu kan jag meddela. 😅
Det kan finnas risker med att vänta för länge.

Marriage in heaven.webp
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Risken är väl att man blir utsparkad och vart ska jag då göra av alla verktyg och grejer?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.