Alma Cogan med Tennessee Waltz från 1964, en av hennes sista större hits. Hon dog ju redan 1966 endast 34 år gammal.

• IMG_20260719_175241_MFNR~2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
imported_Benno och 1 till
  • Laddar…
Maria T
Intet Intet skrev:
Och förbandet ELO spelade skjortan av huvudatraktionen Deep Purple enligt Göteborgspostens recensent.

[media]
[media]
Det där håller jag hemligt för min partner. Evenuellt kan jag hålla det som "jag vet mer än du" nån gång i framtiden.

• Haha
Intet
  • Laddar…
BigR
X xxargs skrev:
något är fel på prislappen - saknas en komma för 39,90:- som var ungefär vad priset låg på i början av 1980-talet ;-)
Ja priset varierar :-D
Jag köpte en beg Susanne Vega Solitude Standing för 40kr i förrgår. Kanonskick.

Maria T Maria T skrev:
Tycker jag känner igen de artisterna och Medborgarplatsen - kan det ha varit under Vattenfestivalens glansdagar?
Mycket möjligt. Det var mycket kul på stan då. Jag har en "bootlegvideo" som jag filmade när Dag Vag hade gratiskonsert på Medborgarplatsen. Ett favoritband från det glada 80-talet som det var kul att få se igen. Tänkte skicka en kopia till Stig Vig, men det blev ju aldrig av.

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
B Bitterhetsakademin skrev:
29 oktober 1963 spelade Jerry Williams, Trio Me Bumba och flera andra kända artister i Sporthallen i Eskilstuna.
Som förband spelade några långhåriga grabbar från Liverpool men de fick svala recensioner i lokaltidningen.
Min nyligen bortgångne fd chef, med historik som raggare berättade att han var på en konsert på tennisstadion där bl.a Beatles spelade. F.ö. dagen innan jag föddes så jag kunde inte ha varit där. :) https://www.beatlesbible.com/1963/1...nishallen-stockholm-sweden/#jp-carousel-24909

• Gilla
Bitterhetsakademin
  • Laddar…
Had
BigR BigR skrev:
Idag var det nog första gången på 30år som jag rev upp plasten på en helt ny LP.
[bild]
Jag tog inte bort plasten på min Stray Cats-skiva. Plasten krympte efter ett tag så allt böjde sig...

• Ledsen
BigR
  • Laddar…
Little Gerhard skrev även texter till en del andra artister. Här en singel från 1968 med Agnetha Fältskog.

• IMG_20260719_175321_MFNR~2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.