Petesson
Sålde en IPhone som jag haft sedan ny, tre dagar senare hör köparen av sig om att telefonen fungerar inte som den ska bla. så fungerar inte högtalarfunktionen påstår han.
Jag har haft telefonen sedan ny och är säker på att allt fungerade på när den lämnade mina händer.
Hur hade ni hanterat köparen som vill häva köpet?

• Gilla
Swedejohn och 9 till
  • Laddar…
RoTe
Svara A L D R I G köparen, inte ens en endaste liten gång.

• Gilla
  • Arg
Bo.Siltberg och 2 till
  • Laddar…
Petesson
Vet detta men personen som hör av sig är dotterns pappa som sköter kommunikationen, men det var hon som var och köpte den. Dottern alltså hon kom i en bil så hon var över 18 i alla fall..
Jag hade telefonen igång med mitt simkort och allt hon testade några funktioner i någon minut och nöjde sig med att den var i bra beg. skick..
Hennes telefon var helt krossad gick inte o se något på skärmen så hon sa att hon skulle installera den direkt när hon kom hem, nu tre dagar efter hör hennes pappa av sig om att den inte är i det skicket jag utlovat, jag vill inte vara elak eller avvisande utan har snällt svarat att den fungerade fint när den var i mina ägor och att din dotter testade den utan stress vi satt i köket och gjorde detta..
Kör pappan bara fulspel? Har dottern tappat den gjort sönder även denna tro?

Det är väl iofs. köplagen som gäller, där finns en rerklamationsrätt. Men om den fungerade vid köptillfället så bör den inte gå att reklammera.

• Gilla
Bästerortarn och 2 till
  • Laddar…
RoTe
Petesson Petesson skrev:
Vet detta men personen som hör av sig är dotterns pappa som sköter kommunikationen, men det var hon som var och köpte den. Dottern alltså hon kom i en bil så hon var över 18 i alla fall..
Jag hade telefonen igång med mitt simkort och allt hon testade några funktioner i någon minut och nöjde sig med att den var i bra beg. skick..
Hennes telefon var helt krossad gick inte o se något på skärmen så hon sa att hon skulle installera den direkt när hon kom hem, nu tre dagar efter hör hennes pappa av sig om att den inte är i det skicket jag utlovat, jag vill inte vara elak eller avvisande utan har snällt svarat att den fungerade fint när den var i mina ägor och att din dotter testade den utan stress vi satt i köket och gjorde detta..
Kör pappan bara fulspel? Har dottern tappat den gjort sönder även denna tro?
Som jag trodde, du är redan rökt. Ge henne pengarna tillbaka och låt henne behålla telefonen, som en god svensk.

• Haha
  • Arg
Bo.Siltberg och 2 till
  • Laddar…
Petesson
Ja jag tänker också det, har aldrig lurat någon i affärer och tänker inte göra det nu heller..
Har sålt defekta saker men då i beskrivningen skrivit exakt vad som är trasigt mm..

Petesson
RoTe RoTe skrev:
Som jag trodde, du är redan rökt. Ge henne pengarna tillbaka och låt henne behålla telefonen, som en god svensk.
Va? Så bara för att man är trevlig och svarar efter köpet så är man rökt? Vad har du rökt på?😉😂

• Gilla
Swedejohn och 4 till
  • Laddar…
RoTe
Petesson Petesson skrev:
Va? Så bara för att man är trevlig och svarar efter köpet så är man rökt? Vad har du rökt på?😉😂
Det är så det brukar gå till med svenskar som inte kan hålla sin gräns. De ger lillfingret och sedan går det åt helvete. Finns oändligt med trådar i det ämnet här på forumet. Varför har du överhuvudjävlataget kontakt med någon du inte gjort affär med?

• Gilla
TheSwoopis
  • Laddar…
Petesson
RoTe RoTe skrev:
Det är så det brukar gå till med svenskar som inte kan hålla sin gräns. De ger lillfingret och sedan går det åt helvete. Finns oändligt med trådar i det ämnet här på forumet.
Vadå gräns för att man är ärlig och trevlig och svarar på sms?
Jag har inte gett något mer än min syn och berättat för pappan som inte var med på köpet om hur det gick till, man behöver väl inte vara otrevlig bara för att den andra parten försöker med vad dom nu tror sig kunna åstadkomma med sin ånger av telefonen..
Det hör väl till vanligt hyfs att svara på sms med en som man har gjort affärer med?

• Gilla
Intet och 3 till
  • Laddar…
RoTe
Petesson Petesson skrev:
Jag har inte gett något mer än min syn och berättat för pappan som inte var med på köpet om hur det gick till, man behöver väl inte vara otrevlig bara för att den andra parten försöker med vad dom nu tror sig kunna åstadkomma med sin ånger av telefonen..
Det hör väl till vanligt hyfs att svara på sms med en som man har gjort affärer med?
Varför har du kontakt med någon du inte gjort affär med? Nu vet dom att du är snäll och trevlig samt svarar så nu kommer du aldrig bli av med dom. Du är 60+ va? Boomers fattar inte hur samhället har blivit...

• Arg
  • Gilla
Anonymiserad 671848 och 1 till
  • Laddar…
S
Petesson Petesson skrev:
Tror du själv att telefonen spontant gått sönder?
Klart som fan dom förstört den, alternativt att det inte ens är något fel på den.

• Gilla
Violina och 1 till
  • Laddar…
Petesson
RoTe RoTe skrev:
Varför har du kontakt med någon du inte gjort affär med? Nu vet dom att du är snäll och trevlig samt svarar så nu kommer du aldrig bli av med dom. Du är 60+ va? Boomers fattar inte hur samhället har blivit...
Vilka fördomar du har gubben😂

• Gilla
LaT och 3 till
  • Laddar…
RoTe
Petesson Petesson skrev:
Vilka fördomar du har gubben😂
Bara att du startat den här tråden visar på att du har problem och värre kommer det bli. Ännu en godtrogen svensk bites the dust.

• Gilla
  • Wow
  • Arg
Tokslut och 6 till
  • Laddar…
Petesson
S SueCia skrev:
Tror du själv att telefonen spontant gått sönder?
Klart som fan dom förstört den, alternativt att det inte ens är något fel på den.
Allt kan ju hända, telefonen är 4.5 år gammal men att högtalarfunktionen plötsligt utan påverkan lägger av har jag aldrig hört..

• Gilla
Swedejohn
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.