En kompis till mig sa att det var toppen att grilla med en eld av överblivet tryckimpregnerat från mitt terassbygge. Det skulle ”ge en pikant smak” sa han.
Nu undrar jag om Plywood har samma egenskaper eller om den ger en annan smak på det grillade?
Någon som vet?
Nu undrar jag om Plywood har samma egenskaper eller om den ger en annan smak på det grillade?
Någon som vet?
Sann historia från räddningstjänsten Malmö.
Vid ett larm om brand ute i utkanten Malmö så fick dom syn på en svart rökpelare på nån kilometers håll
Vid framkomst så satt där två helt sot svarta personer grillandes korv över öppen eld bestående av plast klädda koppar kablar.
Efter att varit ute och stulit kablarna som säkert varit ett tungt arbete så blev dom nog hungriga och slog 2 flugor på smällen.
Kablarna skulle ju skalas för bättre betalt samt gratis eld till grillningen.
Om smaken var pikant eller inte framgick inte då ingen helt frisk person vågade smaka på korven
Vid ett larm om brand ute i utkanten Malmö så fick dom syn på en svart rökpelare på nån kilometers håll
Vid framkomst så satt där två helt sot svarta personer grillandes korv över öppen eld bestående av plast klädda koppar kablar.
Efter att varit ute och stulit kablarna som säkert varit ett tungt arbete så blev dom nog hungriga och slog 2 flugor på smällen.
Kablarna skulle ju skalas för bättre betalt samt gratis eld till grillningen.
Om smaken var pikant eller inte framgick inte då ingen helt frisk person vågade smaka på korven
Tryckimpregnerat virke från en altan är så ute. Kidsen idag åker runt och stjäl slipers för att få den riktigt genuina smaken. Trafikverket kallar det stöld av koppar, men det är i verkligen gamla träslipers som stjäls.
Sen ska du såklart tända med napalm. För som Lieutenant colonel Kilgore utryckte känslan: "I love the smell of napalm in the morning."
Sen ska du såklart tända med napalm. För som Lieutenant colonel Kilgore utryckte känslan: "I love the smell of napalm in the morning."
Medlem
· Stockholm
· 4 631 inlägg
Har man inte trallvirke utan bara surved, rekommenderas att ställa grillen i köket, släng några engångsbestick på glöden innan ni lägger på locket. Vanligt konsistensfett kan man ha som marinad om man grillar på låga temperaturer, annars molbydenfett.
/Workingnotsohighclasshero
/Workingnotsohighclasshero
Bästa svaret
Vilka hemska förslag! Både giftigt och dåligt för miljön.
Kortslut en Tesla istället och bjud hela kvarteret på grillfest! Elbilar är ju både klimatsmarta och ekologiska, långt mycket bättre än era pinnar från hotad skog indränkta i fossilbaserat klet.
Kortslut en Tesla istället och bjud hela kvarteret på grillfest! Elbilar är ju både klimatsmarta och ekologiska, långt mycket bättre än era pinnar från hotad skog indränkta i fossilbaserat klet.
Kidsen av i dag fattar inte att det i princip bara finns betongslipers utom under växlarna.Pjosk75 skrev:
Man kan ju fortfarande grilla på glöden från kabeltrummor, men är de tomma får man ju inte den rätta pikanta smaken om man inte tänder med en termitsvets
Termitsvets används väl mest till kokt korv av folk i järnvägs ranchen men det lär även gå att "sota en vurre"