5 414 läst ·
95 svar
5k läst
95 svar
Köplats telefon bank, myndighet
Ðet beror ju på arbetsplatsen.P pmd skrev:
Jag hade ja provision hur mycket man hann med. Sade upp mig av egen vilja då lönen var ej de bästa och jag är mer serviceminded dvs vill ta min tid med kunden. Nu tyckte dock inte arbetsgivaren att jag skulle varit sölig eller så, men jag upplevde det som stressigt och väldigt enformigt jobb.
Nu kan jag heller inte säga hur det fungerar i Sverige då de där jobbet var i Finland på ett finskt företag.
Visst kan du säkert göra det om du vet vart du ska skicka brevet!P pmd skrev:
Jag skickade en gång epost till Telia och då fick jag svaret där och gissa vad svaret var?
Min mail:
Hej!
Jag är lite nyfiken på mobiltbredband hemma!
Hur fungerar den?
Vad jag förstått går den på 5G och 4G nätet.
Men är det obegränsad data på den?
En annan fråga jag har är, att är den låst till svenska Telia? Jag bor nära finska gränsen och är lite orolig att den hoppar över till finska Telia, behöver jag vara orolig för det?
Jag har idag fiber, men fiberbolaget bara höjer månadsavgift och vill inte ens binda mig för att ge bättre pris. Eran mobila lösning på 199kr mån lät väldigt bra!
Svar av Telia:
Hej!
Tack för ditt mejl.
Via denna e-postadress (teliainfo@telia.se) kan vi endast besvara allmänna frågor om våra produkter och tjänster. Vi hanterar inga personuppgifter och kan därför inte hjälpa till med kundspecifika frågor Är din fråga opersonlig och av generell karaktär så återkommer vi så snart vi kan.
För att få hjälp med ett specifikt ärende behöver du välja en annan kontaktväg. Du kan logga in på Mitt Telia (www.telia.se/mittelia) och skicka oss ett personligt mejl där. Välj Inkorg och sedan knappen Ställ en fråga.
Du kan naturligtvis också ringa oss på 90 200 Våra kontaktvägar hittar du här: https://www.telia.se/privat/kontakt.
Frågor gällande företagskunder besvaras inte via denna e-postadress, men du kan hitta våra kontaktvägar på https://www.telia.se/foretag.
Med vänlig hälsning
Telia
Observera att detta är ett automatiserat mejl och går ej att svara på.
---------
Hej!
Tack för ditt brev.
På vår sida Mobilt bredband hemma – billig, trådlös 5g-uppkoppling – Telia.se
kan du skriva in din adress och läsa mer om hur det fungerar.
Välkommen att kontakta oss på 90200 om du har frågor.
Med vänlig hälsning
Eh vilket låter väldigt märkligt när det är ändå mobilt bredband 4g/5g vi pratar om?!
Konkurrenter bla Tele2, Telenor säger att jag kan ta med routern till stugan och använda även där, likaså husvagn och bil! Bara jag befinner mig i landet Sverige utlandsroaming är dock spärrat.
Nu är dock Telia mer intressant då stugan har så dålig täckning med de andra och 4G med 5 ploppar av 5 i min mobil (Halebop kontantkort ger närmare 100mbit på bredbandskollen, bättre än vad jag får på min hemmaadress)....men man får väl skaffa vanligt obegränsad mobilabb och köra mobilt hotspot istället?
Sen skita i allt vad router heter.... ändå mobilen man idag använder mest. Skaffa sen familjekort från samma abbonemang till övrig familj så har alla sin egen fri surf, samtal, sms, mms. Halebop kontantkort har ju blivit dyrt idag när dom plockade bort planet "GO 2kr samtal" o blev minuttaxa eller fastprisavtal som gäller bara 1 månad. Så är öppen byta mobiloperatör också 😉
Redigerat:
Som vanligt spårar forumet ur och hamnar på ett helt annat ämne än TS forumstart.
Det verkar som om många inte ens tittar på forumets ämne och skriver om sina egna grejer.
Tacka vet jag Länsförsäkringar på min ort som har ett kontor med reception där dom säger "Sitt ner så kommer en som hjälper dig, ta en kopp kaffe under tiden"
Det verkar som om många inte ens tittar på forumets ämne och skriver om sina egna grejer.
Tacka vet jag Länsförsäkringar på min ort som har ett kontor med reception där dom säger "Sitt ner så kommer en som hjälper dig, ta en kopp kaffe under tiden"
Men så blir det i alla diskussioner, svårt annars ens prata om sina egna erfarenheter av telefonköer osv.G G.L. skrev:Som vanligt spårar forumet ur och hamnar på ett helt annat ämne än TS forumstart.
Jo det är skönt kunna besöka fysiskt kontor eller en affär spelar egentligen ingen roll vad. Men idag vill de flesta tyvärr stänga ut kunderna och hänvisar till mobiltbankid och teletjänster! Svarar inte ens på enkla frågor via mail (som man tycker är mer modern än en telefon).
Jag personligen kan betala och väljer ibland också betala mer för en tjänst/produkt om jag får bra personlig service!
Får man skitservice då kan jag lika gärna välja det billigaste alternativet istället!
Likadant är det med saker man beställer från nätet. Då kan man lika gärna beställa från Temu, Aliexpress, Ebay etc om den svenska butiken säljer samma skit dyrare och ger mig dålig kundservice o inga garantier och dessutom dåliga arbetsvillkor för dem som jobbar där.
Det sistnämda pratar man väldigt lite om i Sverige om svenska företag! Men nämner man Temu så kommer den jämt upp. Alltså dåliga arbetsförhållanden.
Lönen i Sverige kan också vara = 0kr.
Det är olika kollektivavtal där man har specifierat "minimilöner etc". Men de talar man inte högt om.
"modern slaveri" finns och har också funnits i Sverige. T ex Fas3 som exempel och att man splittrar familjer (om de får jobb på olika orter). Tas ingen hänsyn till i landet Sverige! I Finland blev det ett stort liv när man tvingade folk söka inom 75km radie jobb från sin folkbokföringsadress. Vilket jag personligen kan tycka är ingenting, men att tvinga mig flytta 100mil för nåt jobb som jag inte ens vet om det blir varaktigt är en helt annan sak.
Sen är det ju inte så lätt att ha eget enskilt företag heller i Sverige. Då de krävs yrkeserfarenhet, certifikat hit och dit på precis allt. Man har gjort även allt annat krångligt de här med skatter osv.
Ps. Förlåt nu för en massa offtopic .Ds
Redigerat:
På tal om telefon och AI.
Kom upp i mina nyheter
https://marcusoscarsson.se/just-nu-allmanheten-varnas-for-mobiloperator-750-000-kunder-i-sverige/
Kom upp i mina nyheter
https://marcusoscarsson.se/just-nu-allmanheten-varnas-for-mobiloperator-750-000-kunder-i-sverige/
Klicka här för att svara