Skulle gå ner i garaget för att fortsätta med ett projekt, men jag måste städa köket först efter gårdagens bestyr.
Noterar att det ändå är lite kallt, bäst att elda lite, märker då att det inte finns ved inne, men jag kan starta en brasa med tändveden under trappen som alltid är tillgänglig.
Upptäcker då att det är lite mycket aska så jag ska hämta askhinken som står på trappen.
Askhinken är full, jamen då går jag och tömmer den, jaha, kängorna är i källaren.
Källaren, men gud vad skräpigt här är, bäst att dammsuga lite först, då startar inte centraldammsugaren.
Felsöker och konstaterar att fjärrstarten inte fungerar på centraldammsugaren.
Så, fortfarande klädd i pyjamas tar jag tofflorna som stod i andra änden av huset då jag glömde kängorna och går ner i andra källaren och fortsätter felsökningen och kontrollerar kontakten till fjärrstarten som inte har någon kontakt utan bara lösa trådar in i centraldammsugarens kontakt, detta har fungerat i 32 år........
Stoppar i kontakten ordentligt och går upp och ser att jag måste tömma askhinken först, går ut i tofflorna, fortfarande i pyjamas och tömmer askan.
Tömmer kaminen på aska och ställer ut hinken.
Dammsuger och tar på mig kängorna och hämtar ved......
Hoppas jag hittar tändaren och den fungerar.......
/Workingclasshero

• Gilla
  • Älska
Schartau och 5 till
  • Laddar…
Ja, varje dag...❤️

• Gilla
Kakelugnen566
  • Laddar…
Beskriver mig perfekt. På gott och ont ger det dock tid för att begrunda renoveringar lite extra.

• Gilla
Stefan Bengtsson
  • Laddar…
Karrock
Pannkakstårtans långa haranger läses med fördel i ett andetag.

Livet med adhd kanske? Det fina med att inte bli störd är att det ibland går att gå i mål med många saker nästan samtidigt... Och sen få äta tårta i solen med ett par präktiga nya hängslebyxor lyssnandes på grammofon.

• Älska
Workingclasshero
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.