Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Jag vet det finns iaf en svart som jag själv tycker är snygg och som påminner om granit... Har ingen erfarenhet men ser inte att det ska fastna mer smuts på den än på andra för så djupa är inte strukturerna. :)
3 svar · 2,4k läst
Ögonfröjd
Ögonfröjd: Thermex har en som bygger 7cm har jag för mig!
2 svar · 1,6k läst
Ögonfröjd
Ögonfröjd: Hej, om jag var du hade jag bytt allt på spisväggen. Jag hade placerat häll och ugn i skåp sen 45cm diskmaskin sedan 60cm ho skåp. Detta går nog om du tar bort bänkskivan under fönstret. Sedan likadana handtag överallt samt en kåpa över häll. Ikea har ett billigt stänkskydd som kan ge lite färg. Ikea eller Kvik har bra priser! Visa gärna slutresultatet.
18 svar · 2,1k läst
·
Snailman
Snailman: Det blev inte bra, har sågat isär den vid skarven igen, och denna gång fräst först ena sidan, och sedan vänt andra skivan upp och ner och fräst den också, då tog vinkelfelen ut varandra så skivan blev plan. Satte denna gång tvingarna varannan gång på undersidan av skivan. Den blev inte plan första gången.
6 svar · 4,4k läst
·
S
sekelskifts: Såhär 10 månader senare tyckte jag det var dags för lite bilder på köket.. :) Tack för hjälp!
18 svar · 18,9k läst
·
J
janerik12: Det gick med polygrip och skruvdragare ;) Tack för hjälpen.
4 svar · 2,2k läst
·
B
berne88: [citat] Hej... Tyvärr så är det så:( Jag driver eget och jobbar som sprutmålare. där jag är anställd, stort köks företag, Där brukar dom säga till kunderna om vissa färger blir väldigt repkänsliga... det spelar inte någon roll vem du lämnnar det till tyvärr. Det är kulören som är det luriga. Det ända tips jag kan ge dig, är att hitta en firma som kan måla luckorna, å sen
1 svar · 1,1k läst
W
Wikingen: Eller hur. Nej inte tagit reda på det men 21 i stomme känns rimligt och 18 i fronter. Går på din intuition. Tack!
2 svar · 854 läst
J
Jakob Berglund: [citat] Spännande har du någon bild? Tror jag kör på någon köp produkt eftersom jag planerar köra igång imorgon och inte lagt ner någon stålull i ättika. Men låter sjukt spännande.
11 svar · 5,7k läst
milad
milad: hej jag åka till polan för att jag vill renovera allt i mitt hus men jag vet inte hur och var om du kaan hjälpa mig mvh
12 svar · 28,9k läst
tommib
tommib: Ingen aning ärligt talat. Jag har bytt alla mina rör till PEX så har inte problemet.
4 svar · 5,7k läst
L
Liteavvarje: Det är en fläkt som sitter under skåpet , blir lite lågt , ska vara min 50 cm mellan fläkt och spis det finns fläktskåp som är kortare i underkant så fläkten kommer upp i liv med underkant på skåpen , titta på en sådan lösning om det kan tilltala er , annars bara höja alla skåp , mycket jobb
1 svar · 2,1k läst
BirgitS
BirgitS: [citat] Futurum köptes av italienska Faber för ca 15 år sen och några år senare köptes de upp av schweiziska Franke.
4 svar · 1,3k läst
A
AxelAlma: [citat] Ska kolla !!
7 svar · 804 läst
B
Bennyojengt: Mycket riktigt, en kabel hade lossnat! Nu fungerar den igen! Tack snälla för hjälpen!
5 svar · 3,0k läst
kikarhus
kikarhus: [citat] Ja man vet ju aldrig :)
4 svar · 5,0k läst
·
A
arkTecko: Mycket nöjd med återförsäljaren! Dock hade vi problem med garanti - spishäll sprack innan vi börjat använda den, utan att vi var i rummet. Reparatören sa att det inte täcktes automatiskt av garanti (för glaset spricker lätt av "användarfel". Därför ville inte smeg Sverige ta räkningen. Men återförsäljaren tog på sig det utan att klaga, det enda svåra var att få smeg Sverige
8 svar · 3,5k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: [citat] Det dammar inte något nämnvärt med en ansluten dammsugare men går jäkligt enkelt och snabbt...
5 svar · 10,2k läst
·
Ögonfröjd
Ögonfröjd: Ser ut att vara till hörnskåp om jag förstår rätt?!
4 svar · 2,3k läst
·
G
Anonymiserad 137805: eller så exponerades de döda för över 30 år sedan..
56 svar · 42,3k läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Skillnaden i vad de olika klarar i laster som det nämns om tycker jag är ganska ointressant. Fördelen med Plyfa kontra OSB är att du kan dra till skruven sitter ordentligt och det går att återanvända hål vilket det inte gör i OSB... Drar du minsta lilla för mycket i en OSB så snurrar skruven bara runt och du e körd på att skruva på det stället igen.
10 svar · 24,0k läst
kimf
kimf: Nej, jag var helt övertygad om att det inte var riktig koppar, så nämnde det inte ens för frugan när hon kom hem med den. Men ser oxideringen redan efter en vecka. Så är nu ganska säker på att det är koppar, eller då snarare beläggning av koppar.
3 svar · 4,8k läst
·
Marias_hus
Marias_hus: Nytt hus med kakel i kök och badrum. Ljusgrå fogar men funderar på om man skulle köra fogförseglning för att minska risken för missfärgning av mat, fettfläckar, smuts. Någon som kan rekommendera ett bra medel? Det är vanligt,dvs glaserat kakel så inget som bildar en hinna på det :-)
0 svar · 1,0k läst
L
Liteavvarje: Har samma här med ugn , micro sätt ö-skåpet ovanpå högskåpet , det som kan vara ett aber ,är om dina andra skåp sitter intill , ett överskåp är 30 cm djup så det syns det inte att dom sitter någon cm ut från vägg , underskåpen sitter väl kloss vägg utan skena , då är det samma djup som H-skåpet
2 svar · 4,3k läst
A
arcile: Hej, Någon som har samma erfaranhet jag har av Beslag Designs otroligt kassa utformning av deras "osynliga" dimmer CAPSENS. Dvs, den som kan monteras under täcksidorna i köksskåpen etc. Om man sätter den i täcksidan under skåpet, så kan man inte längre ställa saker inne i skåpet eftersom det också triggar dimmern. De verkar förövrigt helt ointresserade av att hitta en lösning på
0 svar · 1,3k läst
Ogredani
Ogredani: [citat] Ja precis. Då tänker jag rätt åtminstone. [citat] Redan gjort. :) Plus att jag monterat barnspärr (ena knodden som är skyldig till en av luckorna).
3 svar · 5,1k läst
tensiden
tensiden: Angående det där med golv och annat.. Nu är inte jag sotare eller kunnig annat än som lekman, men har pratat runt och läst på mycket i ämnet. Mig veterligen är det inga problem att golvet ligger på murstocken, mer än att man inte får göra så längre. Vid omsättning av kakelugn eller installation av en tidigare utriven (förutsätter att samma gäller för en köksspis) så har iaf
32 svar · 9,5k läst
·
M
Murdoc12: Det var det faktiskt ;)
30 svar · 5,2k läst
·
J
jonne72: Hej, Jag lånar tråden lite eftersom jag har stött på en nästan identisk installation. men i mitt fall sticker inte eternitröret ut, utan slutar nån cm upp i taket, Antar att det i original satt ett vanligt ventilationsgaller för mitt hål. Tidigare köksinstallatörer verkar endast stuckit upp flexröret en bit upp i hålet utan vidare tätning (se bilder nedan, med och utan rör
9 svar · 4,4k läst
·
E
Anonymiserad 137805: man kan borra bort skadan med ett 20-30mm borr och limma dit en plugg av RIKTIGT trä därefter har man en bra fästpunkt för skruv
2 svar · 2,9k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.