F
useless useless skrev:
Luft innehåller relativt lite energi, så man blir inte ruinerad av att köra en köksfläkt utan värmeåtervinning en halvtimme då och då - Det kostar förmodligen mer att köpa nya köksluckor. Ibland bedrar snålheten visheten...
De går i timtal och jag använder dem inte själv.
 
F
arneri68 arneri68 skrev:
Kan du inte öppna ett fönster i köket så drar fläkten inte ut lika mycket varmluft ur huset?

Är ganska vanligt att folk tror att lackat trä klarar ånga i badrum ock kök.
Föreslaget men inte bra om det är jättekallt ute och är sällan.
 
Hur menar du att det skulle spara värme?
 
Vad är egentligen problemet? Flytta kokaren till ett mindre känsligt ställe och kör köksfläkten om det blir fuktigt.
 
F Fru@ skrev:
Föreslaget men inte bra om det är jättekallt ute och är sällan.
...och är sällan?
 
F
useless useless skrev:
Vad är egentligen problemet? Flytta kokaren till ett mindre känsligt ställe och kör köksfläkten om det blir fuktigt.
Elle öppna fönstret
 
F
K Kane skrev:
...och är sällan?
jättekallt
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.