Hej!
Jag vill lägga mosaik i mitt kök ovanför diskbänken/stänkskyddet men har ingen aning om hur jag ska gå tillväga eftersom att väggen bara är halvkaklad och överdelen är målad så det blir liksom en utbuktning där kaklet möter väggen.
Kan man på något sätt fylla ut delen som inte är kaklad för att jämna ut ytan och sedan lägga mosaiken? Tänker att jag då får lägga mosaiken både på det befintliga kaklet samt den ”överspacklade” ytan och behandla dom två områdena olika pga att bara halva ytan har kakel. Det här är första gången jag gör detta Och hoppas att ni förstår vad jag menar! Ge mig gärna tips på vilket material jag behöver
