3 402 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Placering Perilex
Elektrikern undrade om vi inte ville sätta Perilex-uttaget till spisen i skåpet bredvid (ett hörnskåp) för att vara säker på att vi kan skjuta in spisen tillräckligt långt. Vi har ju ännu inte valt spis (90cm bred). För diskmaskinen är det ju så man gör, så det är kanske ett klokt val?
Medlem
· Stockholm
· 1 397 inlägg
Man sätter det på max 180 mm öfg så klarar man sig alltid. Och då bakom spisen.
Du fick mig att börja fundera lite. Hittade en annan tråd här på BH om höjder på uttag i kök. Där står det 300mm enligt svensk standard. Tittar vi på tex Ikeas range cooker så verkar det inte funka med vare sig 180 eller 300. Benen är 125x195mm höga, beroende på höjd på köksbänken, i övrigt bara någon cm utrymme bakom.Stringfellow Hawke skrev:
Hur mycket bygger Perilex med istucken kontakt?
Klicka här för att svara