Ja alltså finns det ingen anledning till att röret måste va sådär högt så är det väl bara kapa. Ju förr desto bättre
Röret är väldigt långtur från väggen dessutom. Så jah vill sätta dit en böj (i muffen) och dra det upp i skåpet mot väggen.
Tror mycket väl jag lan använda den gamla muffen då röret är jämntjockt hela vägen
Röret är väldigt långtur från väggen dessutom. Så jah vill sätta dit en böj (i muffen) och dra det upp i skåpet mot väggen.
Tror mycket väl jag lan använda den gamla muffen då röret är jämntjockt hela vägen
Ett avloppsrör från -42 bör du väl byta helt när du ändå gör en större renovering. Den tekniska livslängden på avlopp brukar ju sättas på ca 50 år och ditt är rör är ju faktiskt närmare 100 år än de 50 som det borde ha bytts vid. Om du byter röret så kan du dessutom placera det nya bättre i förhållande till väggen.
Om röret är i gjutjärn så är det med all sannolikhet inte bytt -96.
Är det en lägenhet som du renoverar? I så fall får du ju inte byta avloppsrören själv då de i normala fall tillhör föreningen. Om du bor i hus så ska du ta dig omaket att byta röret nu om det är original. Förr eller senare så kommer det börja läcka och det är alltid tråkigt att behöva bryta upp ett nyrenoverat kök för att byta avloppet. Med lite otur så kommer vibrationerna från kapningen av röret eller annat arbete under renoveringen få det att srpicka så du får problem från dag 1.
Så den stora frågan är: Vilket material är röret gjort i?
Är det en lägenhet som du renoverar? I så fall får du ju inte byta avloppsrören själv då de i normala fall tillhör föreningen. Om du bor i hus så ska du ta dig omaket att byta röret nu om det är original. Förr eller senare så kommer det börja läcka och det är alltid tråkigt att behöva bryta upp ett nyrenoverat kök för att byta avloppet. Med lite otur så kommer vibrationerna från kapningen av röret eller annat arbete under renoveringen få det att srpicka så du får problem från dag 1.
Så den stora frågan är: Vilket material är röret gjort i?
Det är en lägenhet och röret är inte i gjutjärn. Tror inte att en vinkelkap orsakar några nämnvärda vibrationer. Det ska fanimej ett 3 tumsrör med 3 mm godstjocklek tåla. Kan inte tänka mig att kopplingen därnere är av klenare material.
Nu kör vi!!
Nu kör vi!!
