Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Hos mig, utan mycket eftertanke.H Hammarfall skrev:
Men det syns kanske inte på bilden.
Plastpåse för plastförpackningar (f.d. kattmatspåsen som skymtar till höger), plastpåse för plåt (mest smuggelöl-burkar), påse för lampor etc används knappt nu när alla lampor har en brinntid på > 15.000 tim.
I botten på ett annat skåp har vi påsar för tidningar mm och pantflaskor/burkar. I tvättstugan en påse för pappersförpackningar (=mest Bag In Box).
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Uppgraderade vårt 30-åriga skåp med en smal hylla för några år sedan och det blev bättre men inte bra. Längst in till vänster, en grön plastbunke som står på golvet bakom hyllan, är för plastskräp (som det blir mest av) sedan på hyllan, en glasslåda för plåt, en uppsamling för kompost, en låda för diverse rengörings- och diskmedel, diskmaskinstabletter i en burk, på väggen till höger samlare för plastpåsare, under hyllan kattmatsskålar, och en back med diverse grejer. Nu när jag ser mitt eget skåp så inser jag att jag borde gjort om så att den stora behållaren för plast varit lite bättre till och att de tomma påsarna till kompostering som är på flera ställen i skåpet skulle fått EN plats. I huvudet har jag att byta ut det här skåpet till ett med stora lådor, då tror jag att det går lättare både med ordning och sortering. Sen slipper man se röran av rör också som en ren bonus 
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "kompost"
Kompost 200 liter mörkgrå Biolan
Effektiv året-runt-kompostering
6 205 kr inkl moms
Läs mer
Blir ju lätt lite trångt 
Någon bättre form av modulsystem är ju önskvärt, även om vi har systematiserat en del. Tråkigt att utbrända värmeljus inte längre räknas som metallförpackning, vilket ju gjort det ännu trängre
"Utdragbart" ligger högt på önskelistan.
Någon bättre form av modulsystem är ju önskvärt, även om vi har systematiserat en del. Tråkigt att utbrända värmeljus inte längre räknas som metallförpackning, vilket ju gjort det ännu trängre
"Utdragbart" ligger högt på önskelistan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ungefär samma. Har det såhär nu och inom kort är nya köket uppe med något enklare hantering.
(Just nu tillfällig lösning men sen ska diskhon ligga överst)
Framförallt att kunna dra ut lådan och slanga utan att behöva dyka ner i skåpet.
Provade på Ikeas elektriska öppnare som skjuter ut lådan med en liten spark, fällde en tår...
(Just nu tillfällig lösning men sen ska diskhon ligga överst)
Framförallt att kunna dra ut lådan och slanga utan att behöva dyka ner i skåpet.
Provade på Ikeas elektriska öppnare som skjuter ut lådan med en liten spark, fällde en tår...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bästa svaret
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden






