J
Jörgen Ö: Svårt att laga det där! Tror nog att du får ta bort allt som är löst, sen bygga en ny väggdel med reglar osv.
1 svar · 4,1k läst
·
J
jest3942: [citat] Ni verkar vara många som tipsar om det så det ska vi absolut göra. Tack!
12 svar · 2,1k läst
·
M
Mr Finsk: Vet att Kungälvs Natursten säljer. Grymt snyggt när det är nytt men osäker på hur det åldras.
8 svar · 6,3k läst
A
angelikaj: Hej Vi tänker välja ett Kvik kök med luckan Vista. Behöver hjälp tips på handtag eller knoppar som passar. Vilka har ni valt som har detta kök?
0 svar · 1,3k läst
B
Anonymiserad 137805: Kul att se att det går få tag i delar till en Kina disk, det kan vara väldigt marigt normalt sett.
6 svar · 8,9k läst
·
L
Liteavvarje: Kapa ur och sätt upp ert skåp så det sitter uppe , behåll isoleringen fram till fläkten , det finns inga fel med det , bara att ni får en hylla mindre i överdelen i skåpen om ni tar dom upp till tak , men ingen skithylla
12 svar · 7,2k läst
·
F
Filolin85: Vi ska byta ut vår gamla trotjänare mot en husqvarna-vedspis. Jag undrar nu om det finns intresse för köp? Jag har planer på att lägga ut den på blocket, men intresset kanske är litet?
0 svar · 2,2k läst
M
MrSoderlind: Jag misstänker att man har mätt och kommit fram till att man ska klara fönstret med hela plattor hela vägen, i teorin, men i praktiken så blev det lite fler millimeter. Tråkigt men väldigt svårt att korrigera när när man är 12 rader upp på väggen. Vad gäller skurna plattor mot skivan så går det utmärkt, gjort det själv (glad amatör) för att undvika att sista raden mot taket
13 svar · 5,4k läst
·
T
toolman77: En av av de saker jag i efterhand är mest nöjd med köket är den högt placerade diskmaskinen. Varje gång jag är vid en normalt placerad slås jag av hur oergonomiskt det är. Vi har tallrikar i lådan bredvid men glasen ett steg bort. Så kan du få in en förhöjd diskmaskin tycker jag absolut att du ska göra det. [bild] Uppe på bänken är det framdraget tre uttag på varsin grupp/fas
8 svar · 8,3k läst
·
V
Villadamen: [citat] Hur gjorde du till slut?? Är så nyfiken om det var skillnad på detta, ska nämligen göra likadant men har en bra bit att köra för Ikea och marbodal. Skriv gärna :)
2 svar · 6,0k läst
Buskfyggaren
Buskfyggaren: Tack för svaren, tänk att jag själv inte kom på att gå in på Frankes hemsida och kolla :rolleyes:. Det är 60cm vi ska ha.
4 svar · 1,1k läst
Ljus
Ljus: Gjorde en quickfix i köket för tre-fyra år sedan med en sockelradiator liknande http://www.sanova.se/produkt/kok/kickspace Anledningen är att köket ska blåsas ut och göras om från grunden med golvvärme vid tillfälle. Tillfället har ännu inte uppstått:confused:. Vår erfarenhet är att fläktljudet kan uppfattas som störande nattetid när värmebehov uppstår och fläkten startar. Vi
13 svar · 19,2k läst
L
Liteavvarje: Ta in dom i huset , kanske i ett rum med lite värme i eller går att stänga då , men glöm inte ta bort dörpackningen
3 svar · 3,3k läst
Ögonfröjd
Ögonfröjd: Prova att göra en stor avlång köksö där hällen kan vara den lägger ni så långt upp mot v-rummet som möjligt. Känns plottrigt med så många olika stationer.....
6 svar · 2,4k läst
·
L
Liteavvarje: [citat] Detta med kloss kan ingen veta då det gjorts tidigare , och sitter det inte riktigt mot alla delar som sig bör , då kan det röra sig , sen att jag sa det vinglar är väl mera som utrtckt för att det inte ligger mot riktigt överallt , homogent trä rörs sig alltid , det är därför vi har spånskivor som inte rör sig i alla skåp till 90%
3 svar · 860 läst
·
GK100
GK100: Och hur det ser ut vid centralen, proppskåpet. Finns grupp för trefas där märkt spis skulle jag säga i praktiken 100% möjligt att ansluta den där. Fast inte utan lite jobb antingen ordna motsvarande uttag (kräver elektriker och kan då kräva komplettering med nolla om det ska vara rätt) eller klippa proppen och fastansluta (kräver elektriker om det ska vara rätt).
2 svar · 926 läst
·
J
JohanLun: I Stockholm renoverar vissa inför en försäljning, kanske betalar det sig här... Men även i Stockholm slits kök ut, så renoverar man för att bo där i 10 - 15 år så är "investeringen" inte längre värd så mycket vid en försäljning. På orter med lägre priser så är ju räntor pga lån lägre... Så att det inte av ekonomiska skäl går att renovera kök utanför storstäder
9 svar · 1,6k läst
P
pelig: Intressant fråga! Jag har inget svar annat än att jag har också en betongdiskbänk som förra ägaren göt själv. Han (förra ägaren) sa att han undersökt möjlighet till målning eller någon form av behandling, men kommit fram till att rå betong var bäst. Jag har inte engagerat mig så mycket i frågan, men inser att det vore ganska fräscht med en slät yta. (Tog flera dagar att bli av
1 svar · 711 läst
D
Anonymiserad 137805: Foliera den i vilken look som helst.
1 svar · 1,2k läst
BirgitS
BirgitS: [citat] Ja, man måste ju kolla vad som gäller just det golv och de köksskåp man valt.
7 svar · 851 läst
S
Shiraz: Det slutade med en 50% billigare lösning... Homogenlaminat. Snyggt lättskött och ser ganska ok ut med:) Man kan alltid byta till sten senare om man vill. Fördelen är att man nu inte riskar hela bygget om det skulle bli dyrare än planerat.
32 svar · 8,6k läst
·
C
carin76: Smart! Det har de. Ska kolla upp det, Tack!
4 svar · 1,5k läst
·
D
datpsu: Missuppfattade din fråga:)
51 svar · 35,3k läst
Zånas
Zånas: Hej! Jag sökte runt mycket för att hitta info om bygglov till vår altandörr men hittade inte så mycket. Nu har vårt gått igenom (tog en vecka, fem arbetsdagar, fruktansvärt nöjd!), så jag tänkte att jag lägger upp det vi skickade in här. Hade önskat att jag hittade något liknande när jag letade. Någon kontrollansvarig behövdes tydligen inte. Heller inte någon karta över tomt
59 svar · 8,1k läst
·
P
Petter Forsen: Har en välgjord i lite lver 2 år och är helnöjd. Funkar betydligt bättre än de simens och Bosch vi haft i lägenheter tidigare. Bischen endast ett år i lägenheten innan flytt. Bestickslådan älskar jag, blir betydligt renare än då man packar ihop dem i en korg. Endast behövt diska om enstaka gånger, men det beror på att de legat ihop. Vi har också bestikslådan granne med
28 svar · 42,9k läst
T
tank77: [citat] Nya Metod som finns nu har Blum igen som man rycker upp med våld!
8 svar · 12,8k läst
·
G
Gryningsräd: Jag köpte två IKEAs vägghängda kolfilterfläkt "UDDEN" (http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50304607/) och monterade ihop dom "rygg mot rygg" och hängde upp den färdiga modulen i taket med gängad stång, fäst i taket med en rampamuff (https://www.specialbeslag.se/skruv-partier/rampamuff), täckte denna med ett kromat kopparrör och sedan trädde den gängade stången genom fläkten
7 svar · 3,0k läst
A
A-Man_08: Vita luckor är inte så dyrt på ikea, tror inte du kommer under 120kr för en lackering per lucka.
2 svar · 1,5k läst
GoForIt
GoForIt: Imkanaler är det ju lite speciella regler kring, så idén med dragning via badrummet tror jag kan bli ganska komplicerad. Du beskriver även en ganska lång väg, vilket reducerar effekten på en fläkt påtagligt. Till det ska läggas en jobbig procedur för rengöring.. Nej, satsa på hålet genom väggen. Det finns speciella stosar du kan montera på utsidan som skyddar väggen. Självklart
1 svar · 1,1k läst
BirgitS
BirgitS: Kopierar från en annan tråd: [citat] https://www.byggahus.se/forum/threads/baecklunda-koek.303797/
1 svar · 2,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.