4 230 läst ·
21 svar
4k läst
21 svar
Ånga i köket och snickerier?
Sida 1 av 2
Multikokare har fått lacken att börja resa sig på ramen till kökslucka, så nu får fläkten intill gå på, men har ingen värmeåtervinning och är kanske inte så bra på vintern. Ny ugn har dessutom "ångbakning", hur det nu kan gå till utan vatten, men ska väl ut också.
Löses med bra vent. och återvinning, lacka bättre eller sluta ångkoka?
Löses med bra vent. och återvinning, lacka bättre eller sluta ångkoka?
Tycker samma, ta bort ångkokaren, eller flytta den.
Jag såg samma sak på en visning på ett radhus som var till salu, deras riskokare hade totalt ångat sönder två dörrar på väggöverskåpen.
Det är i princip omöjligt att fixa något som håller, ja luckor i massiv plast kan funka, men ingen lack klarar i längden av ständig vattenånga.
Jag såg samma sak på en visning på ett radhus som var till salu, deras riskokare hade totalt ångat sönder två dörrar på väggöverskåpen.
Det är i princip omöjligt att fixa något som håller, ja luckor i massiv plast kan funka, men ingen lack klarar i längden av ständig vattenånga.
Eller på spisen under fläkten.
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Vad kokar ni som inte en vanlig kastrull klarar av?
Det är ju inte den avgivna ångan som lagar maten, den visar väl bara att ni slösar med energi?
Det är ju inte den avgivna ångan som lagar maten, den visar väl bara att ni slösar med energi?
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Jag backar lite på vad jag först skrev.P perblo skrev:
Det kan finnas finnas (ja det gör väl säkert det) färger och lacker som är superstryktåliga, så de to.m klarar av en hel del vattenånga osv.
Men jag tycker ändå att det är bra om man kan få bort fuktkällan istället (/också).
Luft innehåller relativt lite energi, så man blir inte ruinerad av att köra en köksfläkt utan värmeåtervinning en halvtimme då och då - Det kostar förmodligen mer att köpa nya köksluckor. Ibland bedrar snålheten visheten...