D
Daniel 109: Varför frågar man delägarna om det strider mot detaljplanen? Det låter skumt.
87 svar · 34,3k läst
·
L
Lena60: [citat] Tack igen! Jag ska titta i avtalet och se vad som står där.
6 svar · 2,0k läst
F
Fixarlasse Dalarna: [citat] Läs igenom inläggen innan du svarar på något du inte har all fakta om, så drygt med folk som "måste" svara fast de har noll koll på vad det handlar om. För om du hade läst igenom inläggen så hade du haft svaret på ditt inlägg.
271 svar · 83,9k läst
·
65starss
65starss: [citat] Vg se #155 Stommen uppmättes kortare, dock fortf inom feltoleransen.
159 svar · 42,2k läst
·
S
S1875: Jag ska köpa mig en robotfönsterputsare har jag kommit fram till. Jag kommer oavsett behöva putsa utsidan av balkongen förr eller senare. Troligen inte värt besväret att bråka om detta med säljaren, när det dessutom verkar vara lite oklart vart ansvaret ligger då stadgarna är oklara
12 svar · 8,2k läst
D
Daniel 109: Ja, man är ansvarig för det som rasar ner från taket. Så du kan även juridiskt kräva att grannen hanterar det. Är det en vettig granne så åtgärdas det ju när du informerar om att det är ett problem för dig.
4 svar · 3,2k läst
·
Aprilmaj
Aprilmaj: [citat] Strålande :p
22 svar · 19,3k läst
H
hapazard: [citat] Nä, avskrev idén. Blir kontantköp istället, gäller ju att sätta sprätt på pengarna i inflationstider
9 svar · 2,3k läst
M
Morfar68: Ett väldigt försenat svar men än så länge så har inte ett enda dugg hänt. IP Only har inte hört av sig igen. Jag får återkomma om nåt mer händer i saken.
61 svar · 16,3k läst
·
BirgitS
BirgitS: [citat] Just det har advokaten som fungerar som expert på byggahus tagit upp en gång och du behöver inte låta hantverkaren åtgärda ett fel om man inte kan förvänta sig att hen kan fixa felet. https://www.byggahus.se/juridik/alla_fragor det var rätt länge sen så du får leta i listan
1 svar · 939 läst
R
Räknenisse: Trevlig rapport @-MH- Delar helt dina bedömningar. Ser ut som ett fint ställe att promenera.
40 svar · 9,2k läst
·
nino
nino: Nja stora summor vet jag inte men det är iaf 2 dagar jag har varit ledig. 13:- mil har man dragit, visst är det ju en värde minskning på milen men samtidigt så hade det ju aldrig blivit så här om man skött sig från start... Lite tråkigt när man som bilfirma gör en delete på adBlue utan att meddela kunden utan man säger att det är lagat... Med nya förslagen från
52 svar · 7,3k läst
R
Räknenisse: [citat] Det behöver inte vara orättvist att man delar 50/50 på det som är att räkna som boendekostnad och 90/10 på det som mer har karaktär av investeringar och liknande. Men det hänger ju också ihop med hur man ser på hushållsekonomin och hur man enas om att lägga upp delat respektive gemensamt i den. Viktigt att parterna diskuterar och tar medvetna beslut, men inte givet vad som
14 svar · 2,3k läst
C
crilledist: Vi köpte ett hus för 1,5 år sedan i en by på landsbygden. Innan vi köpte vårt 30 år gamla hus hade man påbörjat markarbeten och byggnation av ett nytt villaområde en kort sträcka härifrån. Marken är platt och man skulle lite enkelt kunna säga att vi ur en geologisk och geografisk synpunkt bor i samma område som det nybyggda området. Intill detta område ligger en stor gård med
0 svar · 1,3k läst
BirgitS
BirgitS: Du bör väl kolla med ditt försäkringsbolag om hon behöver en egen försäkring. Skatteverkets information: https://skatteverket.se/privat/fastigheterochbostad/hyrautprivatbostad.4.233f91f71260075abe8800033479.html
1 svar · 946 läst
Eccoes
Eccoes: [citat] Enda problemet är egentligen hur ledningarna är dragna, då vi inte kan göra någon förändring utan att det påverkar grannfastigheten. Vi vill hitta en lösning där vi sköter vårt eget vatten och grannen sköter sitt, så det inte kan bli en konflikt om det sker ett ägarbyte av fastigheten. Att grannen tar vatten ur brunnen är helt okej. [citat] Det är relativt troligt att det
14 svar · 3,4k läst
·
Alfredo
Alfredo: [citat] Nej uppenbarligen inte som sagt. De träffar din sökning ger handlar såvitt jag kan se om trafiksäkerhetsrelaterade frågor. Dessa är inte aktuella i denna tråd. [bild] [bild] [bild] [bild] [bild]
84 svar · 58,4k läst
·
TorpAnders
TorpAnders: Tror inte att konkursförvaltaren krävt någon fullföljning, då man har vänt sig till anbud nr två i listan. Beloppet är 13 MSEK
13 svar · 1,5k läst
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Nej, meddela så fort som möjligt bara att ni vill avvakta pga läget.
2 svar · 3,5k läst
K
Kvarnen22: https://www.energinyheter.se/20220110/25589/andring-i-ellagen-gor-att-du-nu-kan-dela-el-med-grannen
99 svar · 28,3k läst
A
Alexander Anoii: [citat] De verkar inte bry sig överhuvudtaget inte.
4 svar · 1,5k läst
L
lodin92: Tillåtet men du får inte stänga av stranden, dvs du behöver grindar eller liknande.
4 svar · 1,6k läst
S
Stakka Bo: Du blev alltså så nöjd med priset så att du slog till på ett fågelskydd för 350 spänn? Hur tänkte du där :crysmile:
13 svar · 2,7k läst
·
Claes Sörmland
Claes Sörmland: [citat] Låt mäklaren göra jobbet, det ingår i uppdraget. Annars är det offentlig handling som begärs ut från Lantmäteriet via ett email. De svarar samma dag.
14 svar · 4,7k läst
A
AndersS: [citat] Vad är det för aggregat som erbjuds och vilken Tylö-produkt förväntar du dig, utifrån att du har pris på dem?
29 svar · 2,7k läst
·
F
fimpan: Jahapp, hur går denna följetongen? Vi som följt detta sedan Aug 2020 måste ju ha nått att läsa inför vintern! ;) Nädå, skämt o sido, uppdatering om bygget?
41 svar · 8,6k läst
I
Ingela1978: [citat] Ja oj vad det varit struligt, har man påpekat att listen på ena sidan av karmen är 2 cm längre så har det varit väggarnas fel osv Ibland har jag undrat om vissa nånsin kapat i trä förut. Det har varit något att påpeka på varje moment, och ändå är jag inte särskilt petig. Tack för ditt utförliga svar, jag visste inte det om 15 %.
13 svar · 2,9k läst
L
lillefar: Det blev en bra ekonomisk kompensation, sen gör vi jobbet själva. Alla överens och alla nöjda
58 svar · 35,6k läst
·
S
steve5432: Gällande advokat trodde jag fram tills för några år sedan att de alla var av kalibern man ser i "Suits" eller andra liknande tv-serier. Blev därför väldigt överraskad när jag var med en familjemedlem som hade ett familjeärende där motparten var socialen. Den advokaten hon fick var i mitt tycke en riktig mes. Jag ställde massor med frågor till henne typ "har du tänkt på detta" eller
591 svar · 91,8k läst
·
Hansuno
Hansuno: [citat] Mot bakgrund av vad jag sagt ovan, så avslutar jag härmed diskussionen.
31 svar · 5,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.