Hydeisch Hydeisch skrev:
Jag har nu lyckats ändra min typkod. Överklagade det förra beslutet och fick igenom det. Men tydligen var inte fastigheten så liten så den gick för under 50k. Får se hur det straffar mig i framtiden. Lyckades också få omprövat mitt ROT-beslut så nu har snickaren fått fullt betalt för sitt jobb.

fortfarande väldigt oklart för mig hur detta kommer komma och jaga mig i efterhand med diverse regler och förordningar, avgifter eller dylikt som kan bli aktuellt.
Jag tror inte du kommer bli jagad alls, om det är några historiska "synder" du tänker på, speciellt inte när det är du som självmant rättat uppgifterna.
Du kommer väl få börja betala fastighetsavgift för huset, eftersom reglerna säger att man ska göra det för ett bostadshus, men det hade du väl ändå räknat med innan du visste att det var felklassat.

Nej tyvärr har inte räknat så mycket med något alls eftersom huset är i behov av omfattande underhåll och jag är ovan fastighetsägare så har en dålig överblick över regler / skyldigheter. Full fokus på underhåll och få nån standard på torpet. Det är ”bara” en sommarstuga.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.