A
AndersS: Våra "flat" vi haft/har så håller Pergo laminat utan problem, finns olika kvalité och utförande att välja på.
2 svar · 198 läst
J
Johan 19: [citat] Har lagt Bjelin härdad ek och är inte nöjda! Tyvärr är sponten för kort så brädorna går isär (kanske blir annat om man lägger på nybyggt hus med slät betongplatta) Vi upplever att golvets yta ser flammigt och kladdigt ut oavsett hur nystädat det är, dessutom blir det lätt fula märken om man tappar saker i det. Tyvärr inte alls så tåligt som utlovas. Ångrar valet och
30 svar · 55,8k läst
·
Tigokämpa
Tigokämpa: [citat] Hej! Jag lade 45 kvm Oak chateau från NQD 2019, bra passform och är fortfarande väldigt vackert.
15 svar · 20,2k läst
·
E
Erik Salhammar: [citat] Det är ett tidlöst problem.
15 svar · 44,3k läst
·
hannakph
hannakph: Jag har precis köpt en gammal lägenhet i Köpenhamn med plastgolv i köket och funderar på att ta bort det. Har tyvärr inte fått tillträde än, så jag har inte kunnat kika under. Jag överväger också att riva väggen som syns på bild två till vänster – grannarna har nämnt att det tydligen ska vara möjligt. Är det någon som har erfarenhet av att flytta ett element? Hur går man
0 svar · 139 läst
·
A
Andreas Söder: öppnat upp lite på väggarna med kniv. Det är lecablock (som det såg ut). Har tyvärr ingen bild på blocken. Menöppnade lite på golvet och där var bara sand. Antagligen för att det inte fanns dränering bort från poolen.
10 svar · 426 läst
·
P
Pawwen: Jag hade så väldigt lite problem egentligen då det var isolerat till ett läckande fönsterbleck som skapade lukten. Jag minns det som att vi sprutade på någon form av mögel-fri lokalt men inte hela plattan. Vi använde vanlig grovdammsugare. Tänker jag tillbaks är detta ett hästjobb och inte något man ska underskatta. Det är mest drygt och omfattande, inte särskilt svårt... Lycka
44 svar · 63,7k läst
·
S
Storn: Hej, Har renoverat i källare där det satts in ett nivellsystem och ovanpå det spårade golvspånskivor med vattenburen golvvärme. Golvvärmen ersätter ett gammalt element i rummet och är tänkt att styras med en multibox, framledningstemperaturen till elementen kan gå upp till ca 55 grader, klarar en multibox att sänka temperaturen så det blir lämplig temperatur i golvet? Nu är det
0 svar · 306 läst
G
Golvab: [citat] Kärch alla dagar i veckan. Gå över hela ytan med långt vattenpass/ bräda. Ev svackor får du åtgärda med stockning/ flytspackel. Lycka till.
6 svar · 1,1k läst
·
Johan Gunverth
Johan Gunverth: [citat] Bra jobbat! Seriös blandare också. 🤓
45 svar · 49,9k läst
·
V
Vinken: [citat] Jag förstår. Tack för din hjälp!
9 svar · 398 läst
·
T
T-bonez: [citat]
6 svar · 166 läst
·
T
6 svar · 166 läst
·
J
jmon: Hur döljer jag dessa 1mm djupa repor i lackad ekparkett på bästa sätt? Att slipa om hela golvet är inget alternativ, vill bara snygga till så gott det går. Kan Kährs Reparationskit 710577 hjälpa eller bör jag anlita proffs? Mvh Johan
0 svar · 95 läst
·
F
fredrik.johansson: Nej, sannolikt är det ingen årstidsvariation. Black Friday och liknande är nog ingen stor grej för parkettgolv. Tillfälligheter kan uppstå lite då och då, någon konkursutförsäljning eller butiksflytt är väl såna tillfällen man kan hålla utkik efter. Är det stora mängder du behöver är väl sannolikheten mindre att du lyckas hitta billigt på en utförsäljning, men då kanske
1 svar · 174 läst
H
hustomte2: [citat] [citat] Tack för alla svar. Min tanke var redan innan att lägga allt som i vardagsrummet, men det känns bra att få veta att jag inte tänkt helt fel. 600x2400-skivorna i taket är i den riktningen vilket styrker att man borde lägga så. Största anledningen till min osäkerhet är att nuvarande golv är lagt som i köket, vilket känts OK förutom i hallen.
5 svar · 458 läst
·
Demmpa
Demmpa: Fungerar själva elgolvvärmeslingan? Är den rätt inkopplad? Vad visar displayen? Var "fastnar" du? Bilder brukar underlätta.
1 svar · 214 läst
·
Z
zsliptak: Hej! Vi renoverar en villa från 73. Det ginns ett travertingolv i nedrevåningen, som tyvärr lades med mörkgrå cementfog, som fyller upp även travertinets naturliga små hål och ger en "smutsigt" utseende till golvet. Kan man reparera det på nåt sätt? Tack i förhand! :)
0 svar · 100 läst
·
J
_jesper_: [citat] Hur gick det med golvet Uffe? Jag funderar på att göra samma sak :)
13 svar · 5,5k läst
S
Sjöstad: Hej, vi ska byta golv (öppen planlösning med kök, hall och vardagsrum). Jag har efter en del velande mellan material kommit fram till att jag vill ha trägolv. Jag har hittat ett parkettgolv från Tarkett (3 stav Shade för ca 560 kr/m2). Ser jättefint ut och vill inte köpa något dyrare golv. Men nu läste jag recensioner på Trustpilot och där skriver folk att deras golv är skitdåliga
0 svar · 140 läst
O
ollen52: Kontakta besiktningsman ollen
15 svar · 1,1k läst
·
BirgitS
BirgitS: Man bör nog se till att inte parkettbrädorna fogas ihop över den där 4 cm breda mellanrummet. För säkerhets skull kan det ju vara bra att fråga golvtillverkaren eller -återförsäljaren.
2 svar · 225 läst
·
BirgitS
BirgitS: [citat] Ska det inte vara minst 10 mm tomrum längs väggen? Det finns golvsocklar som är tjockare än de vanliga och sen kan man komplettera med en kvartsstav i ek. Jag tycker att kvartsstavar syns mindre än foglister, men det är förstås en smaksak, liksom vilken färg man väljer.
5 svar · 291 läst
·
L
linhaien: [citat] Får man fråga vilket flytspackel du har använt?
22 svar · 2,0k läst
·
F
furudammen: Proven påvisades inte innehålla asbest 👍
7 svar · 381 läst
·
P
Paxman: [citat] Tec7, och eventuellt någon liten list. [citat] Med tanke på uppskjutande fukt i den oisolerade plattan har jag mycket svårt att tro att några duschar om året på ett epoximålat golv gör någon skillnad i det avseendet. Och nej, inget av det jag citerat ovan har med trådens fråga att göra. Vi kommer göra på det här sättet, och som jag skrev i första inlägget är vi medvetna
8 svar · 200 läst
·
Adam Andersen
Adam Andersen: Hej! Jag jobbar som golvslipare och vi tar 350kr/m2 exkl moms så det blir i ditt fall ca 15000, och sedan rotavdrag på det. Skulle rekommendera en 2K lack eller hårdvaxolja från Pallman. Lycka till!
12 svar · 2,7k läst
·
H
Hobbymajster: [citat] Tack, bra tips så får det bli. Tack Alla för supersnabb support och grymma tips. Då får man ta kväll då.🫡
9 svar · 271 läst
·
H
HOGE: [citat] Det du behöver tänka på är hur tort virket är så det inte torka i sär när du lagt det Det går att lägga in golvet uppner sedan vända det när man känner att det har torkat bra Mvh Frank I golvet
10 svar · 610 läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.