Hej
Nu har jag fastnat... igen
Lägger klickparkett, flytande längsgående och kommit till ett läge där en bräda blir bara 2cm. Hur kan jag göra det på bästa sätt?
På bilden ser ni en som redan är kapad den är 50mm. Sen har jag klickat i nästa för att ta ut en rak linje mot nästa som ska sedan bygga vidare runt skorsten. Bild 2
Jag kan inte flytta ut mer då golvet redan lagt i kök och delar av v rummet. Bild 3.
 
  • Klickparkettinstallation med golvbräda mot skorsten, verktyg och material synliga runt om på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Golvläggning med klickparkett runt dörröppning, färdiga och ofärdiga brädor syns. En bräda är kapad till 50 mm för att passa in runt hörn.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Klickparkettgolv under installation, med brädor och verktyg runt en skorsten i ett rum med halvfärdigt golv mot kök och vardagsrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Klickparkett installerad bredvid en vägg med en tejpad mätstav på brädan. En linje markerad för kapning på cirka 50 mm bredd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Man bör inte ha smalare än 5cm helst större, så man får kapa start brädan i stället för att få bredare på slutet
 
H Håbbe01 skrev:
Man bör inte ha smalare än 5cm helst större, så man får kapa start brädan i stället för att få bredare på slutet
Japp problemet är att startbrädan är i köket och detta är typ bräda nummer 18 i bredd. Därav mitt huvudbry
 
Ok ingen tröskel mellan rummen som justering kan göras?
 
Det går fint , sätt ihop näst sista raden med biten du ska såga till 2 cm ( blir lättare då och minskar risken för att den knäcks
 
  • Gilla
Hobbymajster
  • Laddar…
H Håbbe01 skrev:
Ok ingen tröskel mellan rummen som justering kan göras?
Nej ingen tröskel. Många startmått tog jag men inte just detta dessvärre. Vette sjutton nu hur jag går vidare
 
Limma ihop de 2 sista, o såga bredden du behöver
 
  • Gilla
Edlunn och 2 till
  • Laddar…
E egge80 skrev:
Det går fint , sätt ihop näst sista raden med biten du ska såga till 2 cm ( blir lättare då och minskar risken för att den knäcks
Ja tänkte det. Limma ihop de?. Inte så supersnyggt men kanske funkar. Kanterna är fasade men förmodligen inget man tänker på sen.
 
Jag hade limmat ihop två och väntat med och såga till dagen efter ( många lim blir genomskinliga när de torkat )
 
E egge80 skrev:
Jag hade limmat ihop två och väntat med och såga till dagen efter ( många lim blir genomskinliga när de torkat )
Tack, bra tips så får det bli. Tack Alla för supersnabb support och grymma tips. Då får man ta kväll då.🫡
 
  • Gilla
Håbbe01
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.