Hej
Jag är en kanske dum idé men det är värt att fråga i alla fall
I hallen så hade vi tänkt att lägga klinkers ca 1 m innanför ytterdörren först, men varför göra som "alla" andra när man kan prova något nytt.
Vi skulle vilja ha en ganska rå betongliknande yta.
Kan man flytspackla en kaka på ca 10mm och ha det som ytskikt?
Ser det ut som betong? Eller kan man ha betong istället?
Jag är en kanske dum idé men det är värt att fråga i alla fall
I hallen så hade vi tänkt att lägga klinkers ca 1 m innanför ytterdörren först, men varför göra som "alla" andra när man kan prova något nytt.
Vi skulle vilja ha en ganska rå betongliknande yta.
Kan man flytspackla en kaka på ca 10mm och ha det som ytskikt?
Ser det ut som betong? Eller kan man ha betong istället?
Jag tror att flytspackel kräver en beläggning, har läst att det på förpackningarna står typ " Måste beläggas inom xx antal dagar/veckor". Vet inte riktigt varför men det kan vara för att ytan inte håller för vanligt "slitage" då den är avsett för att ge grepp för fästmassa osv. Isåfall är ju betongen ett bättre alternativ, men frågan är ju hur hållbar en 10 mm kaka är, men å andra sidan finns det ju tunna fina armeringsnät man kan använda.
Har precis fått hjälp att flyta ett badrum, dom gjorde många jobb som du tänkt men golvet behandlas sen. Om jag fattat rätt kan man måla, eller lacka med rätt sorts färg, har själv lagt epoxy på ett slipat betonggolv och det skall funka även på flytspackel. Flytspacklet kan även fås färgat då antar jag lack ovanpå annars blir det liksom ingen mening 
Tack för svaren!
Har aldrig sett flytspackel live så jag visste inte det om ytan johel572.
Om man ska prova betong, är det fin eller grovbetong som är bäst?
Jag vill ha ett ganska grovt utseende, det behöver inte vara slätt som en barnrumpa.
Tänkte olja in ytan.
Har aldrig sett flytspackel live så jag visste inte det om ytan johel572.
Om man ska prova betong, är det fin eller grovbetong som är bäst?
Jag vill ha ett ganska grovt utseende, det behöver inte vara slätt som en barnrumpa.
Tänkte olja in ytan.
Plastmattan måste bort!
Den kan sitta som berg om den är kontaktlimslimmad, men på betong brukar det gå rätt lätt.
Ta en vass gipskniv el liknande ock skär mattan i ca 30-40cm breda remsor så går det lättare, ett koben
är ett bra verktyg att sas bända upp matta vartefter med.
Den kan sitta som berg om den är kontaktlimslimmad, men på betong brukar det gå rätt lätt.
Ta en vass gipskniv el liknande ock skär mattan i ca 30-40cm breda remsor så går det lättare, ett koben
är ett bra verktyg att sas bända upp matta vartefter med.