S
Slugge: beroende på avstånd och förväntade strömmar.. Räkna på det, finns till och med program här på forumet, sök efter utlösningsvillkor.
1 svar · 842 läst
S
shadowfire: Ah, det bringade lite klarhet till det hela. Mycket tack!
3 svar · 2,9k läst
T
thorsken: Perfekt! Tack så mycket
4 svar · 2,4k läst
1
111111: Har kikat på stihlen ett par månader, men skall använda den lite annorlunda, då jag har tänkt att använda för inblåsning av Pellets i förrådet. Vad jag har sett så skall motorn på maskinen vara borstlös, vet du något om det? men vad tror du om styrkan i maskinen, orkar den att blåsa pellets i ett rör 1,5 m ?
11 svar · 8,9k läst
GK100
GK100: Då har du rätt brytare men har kopplat fel. De tre punkter du kopplar in på är rätt men den du kallar in dvs fas har hamnat på en av utgående. Så byt plats på in och en av utgående, blir det samma fel byter du andra halvan istället.
4 svar · 2,0k läst
jonmo
jonmo: Kan meddela att m.nu var ett sant nöje att handla ifrån. Sakerna packades och skickades med nästa postgång och ett och ett halvt dygn efter beställning låg kuvertet på dörrmattan.
16 svar · 4,1k läst
·
E
elmont: Hidealight har bra produkter och komihåg att köper du bra grejer så har du saker som håller läääääääänge (kanske blir det en engångskostnad) medans produkter i lågprissortimentet troligen har begränsad livslängd och måste bytas ut om ett antal år (troligen har varan gått ur sortimentet så vill man ha lika får man köpa allt nytt).
12 svar · 2,3k läst
S
Sweedbanana: [citat] Ja precis, den förvirrade tråden beror på den förvirrade trådskaparen. Den handlar om tryckknappsstyrning av dimmer till slut :)
27 svar · 32,5k läst
·
mycke_nu
mycke_nu: CircuitLab https://www.circuitlab.com/ är ett annat alternativ. Har inte provat att simulera dock.
9 svar · 3,8k läst
mycke_nu
mycke_nu: Det moderna svaret på kronkoppling är ju dimmer, så det är väl knappast troligt att det spills så mycket krut på att ta fram ny kronkontakter.
4 svar · 6,8k läst
B
b_hasse: Jag tror att ett rejält svänghjul skulle göra stor nytta. Någon generator blir det inte när belastningen minskar eftersom motorn/svänghjulet aldrig roterar snabbare än motorns "tomgångsvarvtal".
27 svar · 5,6k läst
·
H
hubbe86: Härligt nu kan jag laga fredagsmiddag, körde: jord-jord fas1 : 1-2-3 nolla : 4-5 Ugn och spisplattor fungerar utmärkt
6 svar · 4,3k läst
·
G
gbgustaf: Har kopplat som Demmpa skrev och det funkar utmärkt. Stort tack!!
21 svar · 3,5k läst
·
B
Byggrätt: I så fall kan jag enkelt koppla om fördelningen i byggcentralen.
17 svar · 18,0k läst
S
Styrman_jansson: Professionell LED belysnings brukarn ange L70 alt. L80 vid 50 000h. D.v.s. 70 alt. 80% av ljuset ska finnas kvar efter 50 000h.
1 svar · 1,5k läst
Staffans2000
Staffans2000: Problemet löst. Jag köpte ett antal Små träskålar från IKEA. I botten borrades ett hål lagom stort för att passa en "sladdstopp", varpå hela härligheten vändes uppochner och krokades fast i doskroken. Precis som vilken ordinarie takkopp som helst. Det blev riktigt bra. Staffan
12 svar · 5,3k läst
Nusnäs
Nusnäs: Jag känner mig trygg och släpper tanken på orsaken. Tack för alla svar
11 svar · 2,3k läst
snuttjulle
snuttjulle: Hoppas de redan gjort något åt golvet då tråden är från 2007. ;)
18 svar · 4,8k läst
·
B
Byggaren1974: Ja det låter ju bra det! Huset har ingen jordfelsbrytare och det är ungefär 15 meter mellan boningshuset och sommarstugan. Det fanns alltså inga förbrukare alls i sommarstugan innan normcentralen kom på plats. Utan stugan fungerade endast som vidarekoppling till carporten.
17 svar · 29,2k läst
J
jonas_loof: Om armaturen har deformerats och blivit oval som skribent ovan nämnde så bör man göra en kontroll av installationen. Deformering får man när armaturen har blivit för varm. Om det blivit så varmt att metall ändrat form så är det alltid bra att kika hur trä och annat brännbart runt armaturen mår.
8 svar · 34,2k läst
·
J
JLov: Låter som kron. Fast fel tändtråd var använd vid taket. Som det är nu är det väl spänning på två tändtrådar, hoppas du isolerat den som inte är inkopplad.
3 svar · 4,8k läst
·
snaggletooth
snaggletooth: Ja, dubbeltrapp har två skilda brytare.
1 svar · 5,9k läst
·
D
degel: Vassego :)
9 svar · 5,5k läst
·
B
Brallan84: [citat] Skrev jag inte det? Enkeljordat var mest mitt egna ordval i huvudet. Menar självklart enfas.
26 svar · 5,8k läst
·
Patrik_Hed
Patrik_Hed: [citat] Det räcker inte med IP21 eller enbart IP44. Dom ska även vara godkända för utomhusbruk. Det brukar anges till exempel "outdoor" eller "takfot". Armaturen klarar inte utomhusförhållanden annars. //Patrik
10 svar · 17,5k läst
·
GK100
GK100: Sök på forumet det finns många trådar som belyser detta ur alla perspektiv. Men rent sakligt ska biledaren anslutas till jord på den kabeltypen. Frågan är bara var/hur och sen om den ska isoleras kommer färgfrågan in. :)
4 svar · 3,2k läst
T
trojlee: tänk på att den förmodligen är byggd för inomhusbruk.... / M
8 svar · 1,5k läst
·
Alfredo
Alfredo: [citat] Det tror inte jag heller. Har svårt att se att gänget nedan skulle befatta sig men elinstallationer... [bild]
21 svar · 15,7k läst
·
T
Tobbe_3: [citat] Lampan kommer inte att brinna upp så länge vi pratar om enfaslaster, även om förbrukaren är stämplad med en märkeffekt på 2000 w. Däremot kommer 60 w lampan att lysa med nästan full ljusstyrka och den anslutna högeffektsapparaten knappt få någon effekt ( enstaka watt)
23 svar · 7,0k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.