el_richard skrev:
Skäll på chefen. Varför i helvete det ligger EK på firman... men du borde ju märkt det när du klippte slangen första gången, tröttmössa.
Alltid är det någon annans fel...

Manitoba skrev:
Vi fick också PM Ek på ett valv, men förutom att den är dryg att peta in i dosorna är det ju inte hela världen. Man får välja sina strider ;)
Kör ni med PM´s avrullare? Helt värdelösa enligt mig då de inte smiter förbi bockryggarna och sen får för sig att välta eller allmänt bara snurra trögt eller inte alls.

Pipelife´s slang är värdelös. Går ju inte ens klippa av och dessutom kan den "knäcka" sig och bli platt. Något som Pm´s slang är många gånger bättre på.
Pipelife´s avrullare är dock mångfaldigt bättre enligt mig. Nackdel må vara att man behöver några mer hållare och att det är svårt att förvara en öppnad slang rulle då man behöver skära ett snitt i plasten. Fördelen är dock att den aldrig går trögt eller att den inte välter.

Tvinnad FK i PM och pipelife´s avrullare då är man nöjd. PM kan dock ta sig i röven då de inte har 5x2,5mm på 50m rulle. 100m är tung.

• Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Det är ju en smaksak. Jag föredrar FK, men jag har många kollegor som enbart använder slang med EK på storbyggen.

//Patrik

-=fullmoon=- skrev:
Kör ni med PM´s avrullare? Helt värdelösa enligt mig då de inte smiter förbi bockryggarna och sen får för sig att välta eller allmänt bara snurra trögt eller inte alls.

Pipelife´s slang är värdelös. Går ju inte ens klippa av och dessutom kan den "knäcka" sig och bli platt. Något som Pm´s slang är många gånger bättre på.
Pipelife´s avrullare är dock mångfaldigt bättre enligt mig. Nackdel må vara att man behöver några mer hållare och att det är svårt att förvara en öppnad slang rulle då man behöver skära ett snitt i plasten. Fördelen är dock att den aldrig går trögt eller att den inte välter.

Tvinnad FK i PM och pipelife´s avrullare då är man nöjd. PM kan dock ta sig i röven då de inte har 5x2,5mm på 50m rulle. 100m är tung.
Vi kör faktiskt också med slang från PM och avrullare från Pipelife :). Innan dess använde vi antingen boxarna eller Zero från PM och båda har ju sina nackdelar. Zeron funkar skapligt om man lägger den rätt och drar långa sträckor, men ibland kör den fast och då flyger det slangrullar på valvet :o.

Har aldrig använt tvinnad FK, vad är så mycket bättre med den? Inbillar mig att det blir mer jobb att knyta dosorna sen?

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.