H
HakanS: Har du pratat med styrelsen i föreningen? I mina öron låter det mer som att det är de som ändrat tidplanen.
1 svar · 994 läst
M
martinradbo: [citat] Låter som precis det vi är ute efter. Tack.
3 svar · 2,0k läst
·
Buuzzz
Buuzzz: Lite sent svar kanske men jag har provat två olika varianter. Dels har jag provat med en Makita (med en liten vattentank på) jag tror den heter CC300. Lite maskin på batteri. Funkade sådär bara 10V, fördelen var att den inte dammade :) Jag körde också med Festool's diamantkap. Smidigt då man kan använda skenan till den=raka snitt! Problemed med den och andra "kapar" är att man inte kan
7 svar · 14,1k läst
AndersMalmgren
AndersMalmgren: Man måste väl oftast riva trumman vid ev. stambyte
4 svar · 3,8k läst
pelpet
pelpet: Om kommoden ser för risig ut om några år så fungerar jag på att byta ut de dåliga spånskivorna mot lackade skivor av massivt trä. Demontera kommoden, och använda skivorna som mallar för utbytesstyckena. Det är egentligen synd att alla kommoder som är gjorda av massivt trä kostar svinmycket. Varför kan inte IKEA byta ut spånskivorna mot träskivor och lägga på en tusenlapp på
5 svar · 5,1k läst
AndersMalmgren
AndersMalmgren: Jag håller precis på att lägga detta golv, kanske kan vara nått, dock är det ju rätt modernt [bild] [bild]
4 svar · 2,7k läst
T
tank77: Ja, bland annat.......
13 svar · 5,3k läst
Bo.Siltberg
Bo.Siltberg: Du gör rätt i att vara försiktig. Då den är fast ansluten så krävs det behörighet för samtliga alternativ. Jag skulle rekommendera att dosan trådas ur och täpps igen. Då finns ingen el kvar som kan utgöra en risk. Du behöver hitta den dosa som matar anslutningsdosan till torken. Den kanske matas direkt från centralen. Det bör du kunna lista ut genom att titta på
3 svar · 5,4k läst
·
J
jimih: [citat] "klassiskt", "äldre byggnad" och "trendigt". Det var allt jag ville höra! :thumbup:
16 svar · 22,1k läst
·
P
Patrik Kullman: Tack för alla svar! Nu är det våtrumsrprimat runt slangar och det känns rätt att dra på manschett nu under tätskiktningen och sen kapa längs med efter kakling.
7 svar · 5,1k läst
·
M
mattetheangler: Vad jag fått lära mig är att våtzon 1 sträcker sig en meter utanför kabinens väggar. Golvet är alltid våtzon 1 i våtutrymmen.
1 svar · 1,3k läst
M
mattetheangler: Det går oftast bra att byta ut plattor som är skadade utan att förstöra tätskiktet. Får skrapa ur fogen runt de plattor som ska bytas först. Lite trixigare när det är gips bakom men det går. Om det var länge sen badrummet gjordes kommer troligtvis den nya fogen sticka ut färgmässigt från de övriga även om det är samma kulör och fabrikat. Vet inte vad orsaken till sprickorna kan
1 svar · 3,2k läst
SM7FBJ
SM7FBJ: Har inte påstått att det är tillåtet zon 2 heller, säger bara hur det ser ut. Det är zon 3 som gäller.
8 svar · 15,2k läst
Alimaj
Alimaj: Hejsan, lånar tråden lite! Vad kan en plattsättare tänkas ta i timmen generellt? Har ett litet badrum som behöver kaklas, alltså enbart för plattsättning + fogning, inget tätskikt osv. Fick ett pris för enbart plattsättning + fogning på 15k."sidan om pris" Badrummet har en golvyta på ca 4m2 och väggyta på 10m2, snetak, så det blir lite trixiga vinklar. Tycker 15k lät mkt.
12 svar · 13,2k läst
J
jimih: OK, nu har jag fått in offerter från alla fem företag som varit här. Eventuellt kommer en 6:e firma sent omsider hinna med ett besök och skriva offert veckan som kommer, men jag har börjat sammanställa de 5 offerter jag har i handen nu. I grunden är det som ingår och ganska lika, det som skiljer mest är priserna. Från ca 71.000 till 110.000 efter rot. En skillnad är dock att dom
11 svar · 4,9k läst
L
Lambi88: Tack för svaret. Ja de blir att köra med vinkelslipen då lite på de värsta ställena och sen kommer jag se om man ändå kan bygga liiiiite fall åt andra hållet med fixet tror jag utan att det blir bakfall förstås. För grejjen att de inte får vara för mycket fall är väl risken att ramla och samt då att det blir svårt att lägga klinker och inte så snyggt heller. Men att det är
2 svar · 4,7k läst
T
tummenrättihanden: Jag gissar på att tätskiktet ska dras in bakom och att jag monterar ner hela "paketet". Men där stora stammen kommer ner från lägenheterna ovanför, hur tätar jag denna genomföring i golv på bästa sätt?
1 svar · 2,6k läst
C
calle336: Ja inr har ju snygga saken men som sagt kostar ju en förmögenhet
5 svar · 1,6k läst
N
Niq: Det finns faktiskt några olika tillverkare av liknande gångjärn. Men eftersom du redan har dörrarna och dom har färdiga infräsningar för dom gångjärn som du har så blir du nästan tvungen att hålla dig till samma tillverkare då dom alla har sina egna modeller på infräsningen. Samt att samma tillverkare kan ha olika infräsningar på olika gångjärn.
6 svar · 1,7k läst
H
huggan: Vi gav cirka 17.000:- för 6-7 kvm.
5 svar · 1,3k läst
GoForIt
GoForIt: Det går utmärkt. Men slopa mjukfogen.
1 svar · 1,3k läst
M
Mikael_Swe: Fan vad coolt:)
2 svar · 7,2k läst
·
M
2 svar · 7,2k läst
·
B
bravia: [citat] Priset ovan är exkl ytskikt (kakel och klinker). Eller du menade kanske att det är dyrare att sätta upp ytskikt i högre kvalitet?
22 svar · 6,9k läst
I
Itaka: Hej Pagno! Högt upp i landet? Nja, jag bor nog mitt i Sverige! Närmare bestämt 60 km NV Sundsvall.:) Kådrik norrlandsfura, javisst! Fälld i en naturskog för ca 165 år sedan!:D En faktor som inte nämnts är vilken fuktaccumuleringsförmåga (phu) angränsande konstruktioner har. Golv: Betong på sandbädd (ca 60 meter sand). Huset ligger på en nipkant. Väggar: Bastant timmer isolerat med
11 svar · 1,6k läst
-RB-
-RB-: [citat] Så här har jag fått det förklarat för mig av både säljaren i butiken och av grossisten som levererat våra felaktiga plattor: Blanka plattor är bara keramiken och sen ett lager färgad glasering och sen ett lager blank glasering. På matta plattor är inte glaseringen helt tät, så då lägger man ett lager av en fuktspärr innan den vita och sedan den matta glaseringen. Om man
26 svar · 8,6k läst
·
nino
nino: Jo det var en bricka bakom Syns lite dåligt på bilden men jag hittade ingen bättre... [bild]
7 svar · 6,4k läst
·
I
inquam: Ja, vad jag fick sagt till mig var att om jag hade valt innertak, typ panel elle rliknande, då skulel vi plasta precis som resten är. Men om jag väljer gå på osb, våtrumsgips och kakla även där så skulle vi inte plasta. Verkar stämma med vad ni säger också. Och ja, OSB är tänkt att styva upp en del. Kommer köra det plus våtrumsgips i hela badrummet.
6 svar · 3,7k läst
·
-RB-
-RB-: Lite återkoppling i detta ämnet. Just nu håller två hantverkare på att riva ner kakel, tätskikt och humidboards för att sen sätta upp nytt igen. Arbetet påbörjades i morse och beräknas ta 2,5 veckor. Jag hade hunnit lägga en del av golvet också och det kommer också brytas upp för att säkerställa att tätskiktet blir ok. Butiken och/eller grossisten står för alla kostnader tills
5 svar · 3,0k läst
·
mexitegel
mexitegel: Om vi målar fan på väggen: Det blir en vattenskada, vad kommer försäkringsbolaget att säga?
11 svar · 3,9k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.