Jag vill så gärna att ni ska ha rätt och det känns som att jag framöver kanske ändå måste ta mig en tripp till närmaste IKEA-varuhus (typ 18 mil enkel väg... ;-)

Och nu har jag ytterligare en fundering kring denna kommod. Är det någon som vet vilken NCS-kod den vita färgen har? Tyvärr kan jag inte kombinera med högskåpet i samma serie då det är för brett. Funderade då på Lillångens högskåp, men tydligen är det inte samma vita. Vet att Aspen har ett fint högskåp (om än betydligt dyrare) men då vill det ju till att det är samma vita nyans på luckorna.
 
Toppen! Har du tvättstället som stor ovanpå bänkskivan eller det inbyggda? Jag skulle mer än gärna, om möjligt, se en bild också :thumbup:


(Och detta var såklart menat till Krilleman)
 
Redigerat:
J.A skrev:
Jag vill så gärna att ni ska ha rätt och det känns som att jag framöver kanske ändå måste ta mig en tripp till närmaste IKEA-varuhus (typ 18 mil enkel väg... ;-)
Har du ingen bekant, släkting eller annan som skall till IKEA och kan dra lite i lådorna.
Eller någon här på BH som kan göra det och kanske även skicka dig en filmsnutt!
 
thomas33 skrev:
Har du ingen bekant, släkting eller annan som skall till IKEA och kan dra lite i lådorna.
Eller någon här på BH som kan göra det och kanske även skicka dig en filmsnutt!
Ja, jag får försöka lyssna runt lite. Allt har en lösning :-)
 
Krilleman
  • Gilla
J.A
  • Laddar…
Köpte det i somras och det var inbyggt i gejdrarna. Men konstruktionen såg lite budgetmässig ut om man jämför med de som t.ex. kökslådorna har.
 
Krilleman
J.A skrev:
Toppen! Har du tvättstället som stor ovanpå bänkskivan eller det inbyggda? Jag skulle mer än gärna, om möjligt, se en bild också :thumbup:


(Och detta var såklart menat till Krilleman)
Bild skulle dyka upp nu var det tänkt. Men jag glömde prylarna för vattenlåset på jobbet :confused:
 
krilleman_215 skrev:
Bild skulle dyka upp nu var det tänkt. Men jag glömde prylarna för vattenlåset på jobbet :confused:
Skrutt också! ;) Men jag väntar tålmodigt! :)
 
Var faktiskt på IKEA idag och sprang på denna möbel. Stod och drog och kände lite på den då jag gillade den. Vad jag minns så var det mjukstängande lådor.
 
Det är mjukstängande lådor.
Har köpt två (80 sant 100 bredd) i december
 
Krilleman
Idag kom jag ihåg vattenlåset. För att det ska bygga så lite som möjligt nedåt så blev det ett golv-vattenlås (Faluplast) direkt i 75 muffen. Vanlig vinkel gängad vinkel på den lågbyggande bottenventilen (Mora). Ändå så räckte det inte till. Min första ungefärliga mätning var att den översta ribban skulle få utgå. Men efter lite mer mätning så gick inte det heller. Planen då var att fräsa ur ca två cm av ribba nubber två. Men då sprack skiten för jag hade för slött stål på handöverfräsen och tog väl i för mycket. :thumbdown:

Nåja. Det blev rätt bra endå trots att jag inte handlade IKEA:s egna tvättställ. Och damen i hushållet får lära sig att inte lägga stora saker i detta fack i lådan. Hon har ju 3,3st orörda lådor till ;)

På första bilden nedan kan man ana hur mycket av den mittersta ribban som kan sparas med min lösning på vattenlås om man kikar på lådan bredvid:

20150112_180306.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


20150112_183834.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


20150112_184350.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
J.A
  • Laddar…
Tack för bilderna! Ser ju najs ut det där :) Hur tjock är din bänkskiva?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.