30 116 läst ·
28 svar
30k läst
28 svar
Någon med IKEAS kommod Godmorgon?
Ja, "mjukstängaren" är ju inbyggd i skenorna som man hänger lådinsatsen i.
http://www.ikea.com/se/sv/assembly_instructions/godmorgon-kommod-med-lador__AA-1072072-2_pub.pdf
http://www.ikea.com/se/sv/assembly_instructions/godmorgon-kommod-med-lador__AA-1072072-2_pub.pdf
Jag vill så gärna att ni ska ha rätt och det känns som att jag framöver kanske ändå måste ta mig en tripp till närmaste IKEA-varuhus (typ 18 mil enkel väg... ;-)
Och nu har jag ytterligare en fundering kring denna kommod. Är det någon som vet vilken NCS-kod den vita färgen har? Tyvärr kan jag inte kombinera med högskåpet i samma serie då det är för brett. Funderade då på Lillångens högskåp, men tydligen är det inte samma vita. Vet att Aspen har ett fint högskåp (om än betydligt dyrare) men då vill det ju till att det är samma vita nyans på luckorna.
Och nu har jag ytterligare en fundering kring denna kommod. Är det någon som vet vilken NCS-kod den vita färgen har? Tyvärr kan jag inte kombinera med högskåpet i samma serie då det är för brett. Funderade då på Lillångens högskåp, men tydligen är det inte samma vita. Vet att Aspen har ett fint högskåp (om än betydligt dyrare) men då vill det ju till att det är samma vita nyans på luckorna.
Har du ingen bekant, släkting eller annan som skall till IKEA och kan dra lite i lådorna.J.A skrev:
Eller någon här på BH som kan göra det och kanske även skicka dig en filmsnutt!
http://www.byggahus.se/forum/ovrigt...-era-hus-idag-532.html?perpage=15#post2151733J.A skrev:
Bild kommer på plats
Det är mjukstängande lådor.
Har köpt två (80 sant 100 bredd) i december
Har köpt två (80 sant 100 bredd) i december
Idag kom jag ihåg vattenlåset. För att det ska bygga så lite som möjligt nedåt så blev det ett golv-vattenlås (Faluplast) direkt i 75 muffen. Vanlig vinkel gängad vinkel på den lågbyggande bottenventilen (Mora). Ändå så räckte det inte till. Min första ungefärliga mätning var att den översta ribban skulle få utgå. Men efter lite mer mätning så gick inte det heller. Planen då var att fräsa ur ca två cm av ribba nubber två. Men då sprack skiten för jag hade för slött stål på handöverfräsen och tog väl i för mycket.
Nåja. Det blev rätt bra endå trots att jag inte handlade IKEA:s egna tvättställ. Och damen i hushållet får lära sig att inte lägga stora saker i detta fack i lådan. Hon har ju 3,3st orörda lådor till
På första bilden nedan kan man ana hur mycket av den mittersta ribban som kan sparas med min lösning på vattenlås om man kikar på lådan bredvid:
Nåja. Det blev rätt bra endå trots att jag inte handlade IKEA:s egna tvättställ. Och damen i hushållet får lära sig att inte lägga stora saker i detta fack i lådan. Hon har ju 3,3st orörda lådor till
På första bilden nedan kan man ana hur mycket av den mittersta ribban som kan sparas med min lösning på vattenlås om man kikar på lådan bredvid:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara