2 298 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Tror ni att detta duger att spackla på?
Om nån vecka så kommer en mattläggare och ska lägga in ny tapet och ny badrumsmatta åt oss. Vi kom överens om att jag ska riva gamla tapeten och mattan och han spacklar och lägger in ny matta och tapet.
Nu har jag rivit gamla tapeten, men jag vet inte hur noga jag bör vara. Det är gipsskivor bakom. På några ställen så är det vitt papper kvar på gipsskivorna och på några ställen så har det gått bort lite mer och det är brunt papper kvar på gipsskivorna. Hur mycket mer ska jag ta bort? Tapeten är alltså borta, men vet inte om jag ska ta bort det vita och bruna pappret från gipsskivorna? Kan han spackla som det ser ut nu?
Jag kan ju skicka bilder till honom och fråga, men det är ju helg nu så jag chansar att nån kan svara här.
Nu har jag rivit gamla tapeten, men jag vet inte hur noga jag bör vara. Det är gipsskivor bakom. På några ställen så är det vitt papper kvar på gipsskivorna och på några ställen så har det gått bort lite mer och det är brunt papper kvar på gipsskivorna. Hur mycket mer ska jag ta bort? Tapeten är alltså borta, men vet inte om jag ska ta bort det vita och bruna pappret från gipsskivorna? Kan han spackla som det ser ut nu?
Jag kan ju skicka bilder till honom och fråga, men det är ju helg nu så jag chansar att nån kan svara här.
Ska jag ta bort det översta vita papperslagret från gipsskivan eller spelar det ingen roll att det är fläckvis vitt papper och fläckvis brunt papper?
Löst hängande papperflagor tar jag väl i alla fall bort.
Löst hängande papperflagor tar jag väl i alla fall bort.
Spelar ingen roll om det inta handlar om stor höjdskillnad. Förmodligen är det så att det vita pappret är den andra yttersta av pappret på gipsskivan och det bruna det som är under den. Då är höjdskillnaden minimal.
Klicka här för att svara