Ja som bekant är så är skillnaden mellan succé och fiasko hårfin...
Vi håller nu på att titta på hur vi ska inreda vårt badrum och därmed vilken våtrumstapet vi ska välja. Det finns mängder av "neutrala" tapeter att välja men själva har vi fastnat för en tapet från Forbo.
Först fastnade vi för denna och använda den som en fondvägg men sen kom vi ut på djupt vatten och började prata om att ha den i hela rummet för att få en riktig havsupplevelse.
Aktuell tapet är Nordic Sea Summer från Forbo.
Nu är frågan om ni anser detta vara järvt eller dumdristigt...?
Vi håller nu på att titta på hur vi ska inreda vårt badrum och därmed vilken våtrumstapet vi ska välja. Det finns mängder av "neutrala" tapeter att välja men själva har vi fastnat för en tapet från Forbo.
Först fastnade vi för denna och använda den som en fondvägg men sen kom vi ut på djupt vatten och började prata om att ha den i hela rummet för att få en riktig havsupplevelse.
Aktuell tapet är Nordic Sea Summer från Forbo.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu är frågan om ni anser detta vara järvt eller dumdristigt...?
hårfint, ja 
Om du har en stor och sparsamt möblerat rum som på bild så är det ju en fin design. Sätter du samma tapet i ett litet badrum med en massa saker ställda mot alla väggar så försvinner havsutsikten bakom traditionella väggskåp kommoder, toan, tvättpelare , hyllor osv och det blir tyvärr en fiasko ..... tycker jag
gaia
Om du har en stor och sparsamt möblerat rum som på bild så är det ju en fin design. Sätter du samma tapet i ett litet badrum med en massa saker ställda mot alla väggar så försvinner havsutsikten bakom traditionella väggskåp kommoder, toan, tvättpelare , hyllor osv och det blir tyvärr en fiasko ..... tycker jag
gaia
Hmm, intressant!Korvgubbe skrev:
Sökte (inte bara här) utan framgång för att hitta lite riktig inspiration och inte bara tillverkarens "fiffade demobilder".
Coolt i visningsrum men skulle själv aldrig valt den hemma.....
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Det kanske var en liten överdrift, men hela arrangemanget var väl ganska spejsat, men trist!pelpet skrev:
Det är så man omedvetet tittar sig omkring efter ett läppstift, så man kan pigga upp väggarna lite
Vart tog han/hon med tofflorna vägen? Spolat ner sig själv i avloppet för att slippa från tristessen?
Kör fan den är ju underbar. När badrummet renoveras hemma kommer denna ligga högt på önskelistan! Varför skulle man tröttna. Vi skulle nog i renoveringssvängar ses som traditionella och lite tråkiga som inte vågar ta ut svängarna. Men ändå denna är så häftig!
Den där tapeten tänkte vi sätta när vi renoverade badrummet i januari i år.
Dessvärre kom vi fram till att vårt badrum var för litet för att den skulle göra sig bra, så det fick bli ett svart golv samt väggarna så här: http://www.golvshop.se/image/3777/23649_23749_4852.jpg
Men skulle badrummet varit större så hade vi aldrig tvekat. Så häftig!
Dessvärre kom vi fram till att vårt badrum var för litet för att den skulle göra sig bra, så det fick bli ett svart golv samt väggarna så här: http://www.golvshop.se/image/3777/23649_23749_4852.jpg
Men skulle badrummet varit större så hade vi aldrig tvekat. Så häftig!

