Senaste aktiviteten
-
AAndersS svarade i tråden Kärnvirke till fönster.Är det lite som behövs och man har inte maskiner (kanske även saknar lite kunskap) skulle jag tagit hjälp av något lokalt snickeri att...
-
Fairlane svarade i tråden Hur sjutton betalar man kontant?.Om jag kommer till en butik som bara vill ha betalt med kontanter, får jag då ta mina varor och gå och hänvisa till att jag vill betala... -
SSajmon skapade tråden Hur gerar jag taklisten i dessa vinklar?HJÄÄÄLP! i forumet Byggmaterial & Byggteknik.Hej. Jag går bet. Hur gerar jag taklisten på den lilla snutten då vinkeln mellan tak och vägg inte är 90°? Det rör sig om en...
-
Dan_Johansson svarade i tråden Borra i stål.Frågan är också hur viktigt det är med toleransen? Hålsåg skulle jag säga är både enklast och billigast om du har en för metall... -
GGladamatör123456789 gillade RPM2006s inlägg i tråden Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!.För en som har en Eko Stormarknad vid sig och behöver lite trädgårdsverktyg etc så verkar de ha en del bra procent. Te,x...
-
DDennis K svarade i tråden Timra stuga av nysågat virke?.Jag har timrat ihop en bastu, hämtade stockar från skogen, blockade och timrade med färskt timmer allt eftersom jag hade tid. Jag fällde...
-
ILåter som ett typiskt exempel på en övergångsperiod när samhället förändrats snabbare än reglerna. I det här fallet förefaller reglerna...
-
PPligg85 svarade i tråden Varningen: Vinterns el kan bli den dyraste på flera år.Det mest intressanta är ju att folk gärna vill ha flera procent högre lön och timpenning för samma prestation bara för det är nytt år...
-
HarryDynamitA svarade i tråden Montera ner Badrumslampa.Vet inte. Tog en fika och la upp några bilder. Ska fortsätta nu Rekommendation på ny lampa? -
DMyror inomhus borde gå på hemförsäkringen. Kolla med försäkringsbolaget
-
BBassrunner svarade i tråden Saker som vi glömt bort att de har funnits.Den metoden har jag själv varit med och utfört någon gång på 80-talet. Alltså sopsäck, acetylen+syrgas. Toapapper med bensin som stubin...
-
Oolofh svarade i tråden Koppla in tvättmaskin på badkarsblandare.Fick fin och snabb hjälp på hornbach så 20kr senare är det löst. Tack ändå
-
Hhempularen svarade i tråden Borra i stål.Som sagt från rusta, man får ingen 50 kg maskin för 600 kr.
-
alm82 svarade i tråden Koppla puckdimmer.Frågan är väl vad som inte fungerar, det saknas en felbeskrivning i första inlägget. -
LJag fick rörbrott på inkommande vatten på mitt hus från 72. Ledningen var galvad och gick under garaget så jag lade runt garaget med PEM...
-
Hheimlaga svarade i tråden Timra stuga av nysågat virke?.Såga stockarna på två motstående sidor till den väggtjockleken som du vill ha. Barka de runda sidorna. Stabba dem med 2x2 tums strö...
-
Hhempularen svarade i tråden Montera ner Badrumslampa.Tydligen inte längre. Var den limmad? Eller knäcktes något när du fick loss den?
-
Höghus svarade i tråden Projekt ta bort berg för poolbygge.När grannen borrade brunn för massa år sedan har jag för mig att kaxet spreds ut på (en ganska stor) gräsmatta. /Höghus -
SHåller med om din analys, kollade och de kostar skit och inget på Temu.
-
SFörst och främst så bör det nämnas att webshoppen du länkade till är en bonfångare som dropshippar direkt från tillverkaren...
-
RNär jag var i Sverige och en butik krävde betalt med Swish vilket jag som finländsk medborgare inte har tillgång till enligt reglerna då...
-
MMyckling svarade i tråden Vad blir det för mat?.Surströmming med tillbehör.
-
HarryDynamitA svarade i tråden Montera ner Badrumslampa. -
HarryDynamitA svarade i tråden Montera ner Badrumslampa.Sitter som berget -
Boränteroboten svarade i tråden Jämför din bolåneränta."2,70%, Handelsbanken, 4 000 000, 3 månader (rörlig) ..." Philip Pedersen har fyllt i sin ränta. Jämför din ränta på... -
FInstallationsarbetet kostade 9000 kr, ROT var 4500 kr (50%). Således har priset gått från 4500 kr till 7300 kr (30% ROT), totalpriset...
-
Höghus svarade i tråden Hur felsöker man doft/känsla av "gammalt" i ett rum?.Kanske prova att hyra en ozongenerator?Jag får inte ihop det riktigt, är det ett eller två rum du har problem med? /Höghus