kisumisu
Sittställning Sittställning skrev:
Min första mobiltelefon, tror det var denna modellen. Sms var ganska nytt så jag kunde bara ta emot men inte skicka sms.
Jag hade ett tjockt och ett "smalt" batteri.
Farsan min hade nåt Comviq Pott abbonemang där sms ej ingick (eller så var det luren en siemens s3 eller vad den nu hette). Gick ta emot sms men inte skicka. Dock minns jag att luren hade ett lite mer annorlunda signal när sms kom.

S
Min första mobil var en NEC på NMT 450-nätet. Burken fastmonterad i bakskuffen så man tog bara med sig luren pga stöldrisken.

Såg ut ungefär såhär

IMG_3992.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Bitterhetsakademin och 1 till
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Såg ut ungefär såhär
Runt 1985?

S
Fick överta den så säg 1989 eller så

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Herbarium med pressade och monterade växter, på den tiden var det en självklarhet att eleverna kanske med en portör i bleckplåt skickades ut i naturen för att samla växter av skilda arter. I jämförelse är dagens skolungdomar naturanalfabeter som knappt ens kan de vanligaste trädens och växternas namn.

• IMG_20260806_180927_MFNR~2.jpg
    Skapa konto
  • Gilla
Johan Gunverth och 3 till
  • Laddar…
B Bitterhetsakademin skrev:
Herbarium med pressade och monterade växter, på den tiden var det en självklarhet att eleverna kanske med en portör i bleckplåt skickades ut i naturen för att samla växter av skilda arter. I jämförelse är dagens skolungdomar naturanalfabeter som knappt ens kan de vanligaste trädens och växternas namn.
För tänk om barnen skulle riva sej på en gren eller få en fästing på sej, dessutom får man väl inte rycka upp växter med rötterna.

• Gilla
Per Sandberg1 och 1 till
  • Laddar…
Kan det bli mer sjuttiotal än så här?
Reklam för Mexitegel.

• IMG_20260806_182616_MFNR~2.jpg
    Skapa konto
  • IMG_20260806_182603_MFNR~2.jpg
    Skapa konto
  • Gilla
Manhunter och 3 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.