Senaste aktiviteten
-
DDet kallas artesisk brunn och gör det till ett väldigt bra borrhål för en värmepump.
-
NJag tillämpar normalt inte metoden att "göra spänningslöst genom kortslutning" så min erfarenhet är väl något begränsad. Men jag kan...
-
FOm dörren är stängd och dörrbladet har svällt och håller fast kolven kan du prova trycka dörren innåt samtidigt som du försöker vrida upp.
-
FTa ut låskistan ur dörren helt och kolla om det funkar på bänken. Det skulle kunna vara att dörren svullnat i värmen/fukten och trycker...
-
DDilato svarade i tråden Borra i berg -tips och tricks.Det finns en annan tråd där sten spräckning diskuterats. https://www.byggahus.se/forum/threads/borra-och-spracka-sten-med-kilar.539159/
-
JDu kan söka på urfasfallsskydd det är brister i dina kunskaper som gör att du går snett i resonemangen och gör vettig diskussion närmast...
-
FOm du har ett eget lokalt nätverk idag med IPv4 för din IoT kan du ju addera IPv6 till samma nätverk. Det går utmärkt att köra båda...
-
Hep svarade i tråden Tråden Klimatet ... sant eller påhitt? är på väg att stängas.Att starta en tråd om en annan tråd som tydligen spårat ur, och direkt i första inlägget beskriva motståndarna som hysteriska. Vad kan... -
NMen samtidigt mycket stor risk att även servissäkringen ryker.
-
Demmpa svarade i tråden Får inte tillbaka låskolven.Eftersom cylinderroddaren är timglasformad så är det en enda cylinderroddare. Du tänker på de cylinderroddare som har ett +tecken i... -
TVäldigt förvirrat. Det är helt ointressant för konsument om spotpriset är minus 1 öre eller plus 3 öre när det tillkommer ca 70-100 öre...
-
TNej, jag är inte beredd att avsluta denna diskussion då du är helt ute i det blå med dina resonemang. Det är så enormt mycket mer...
-
Llångtjock svarade i tråden Hitta reservdelar till garageport?.Tror att Osby använder Doco-komponenter. Svensk agent är i så fall Sommer Aperto (sommer.eu), men de levererar bara till återförsäljare...
-
NHar du en extra propphuv kan du prova att ta bort metallhylsan från den och sätta på porslinet på den trasiga propphuven. Har du tur så...
-
JEn firma värd namnet ska klara att gjuta en platta med bara några millimeters diff. Den behöver också ha ett litet fall ut från hela...
-
PPernob svarade i tråden Friformsdela aluminiumplåt, plasmaskärare eller annat?.Ja precis, för mycket sväng för cirkelsåg annars hade det nog funkat bra. Har kapat en hel del aluminium med kap och gersågen och det...
-
OSå här skulle jag göra. Dimensionen är gränsfall vid snözoon 2.
-
NDet är det säkraste alternativet om man inte kan bryta strömmen. Polygrip är inte bra med spänning på eftersom den kan jorda mot...
-
DDilato svarade i tråden Borra i berg -tips och tricks.Stämmer bra. Jag har spräckt en 2*2 meter nedgrävd sten med charcoal täckt med takplåt. Man får gräva runt så den del man vill ta bort...
-
DSåhär låter min nu….vad gjorde ni för att åtgärda?
-
SAlla ovan påståenden tacklar inte faktumet: Om golvet redan är öppnat ner till krypgrunden. Varför då inte dra nya rör ner till denna...
-
BPioner i trädgården.
-
BBitterhetsakademin skrattade åt BirgitSs inlägg i tråden Tråden Klimatet ... sant eller påhitt? är på väg att stängas.Nej, inte det minsta. Det är ju bara ett tramsigt inlägg eftersom ingen insatt påstår något sånt. Det låter bara som ett inlägg sprunget...
-
DVar tar det renade manganet och järnet vägen? - det faller ut som solid massa (rost och brunsten) när vattnet syresätts tillräckligt...
-
NAMS =arbete med spänning
-
NOBS! Då det är en äldre mätartavla så är den spänningsförande även fast du slår ifrån huvudbrytaren. Man måste bryta före mätartavlan...
-
Ssepani svarade i tråden Hur hade ni gjort - gjuta platta till uterum.Tack det är bra tips när det gäller urtaget i frigoliten, det hade jag tänkt göra så att gjutningen flyter hela vägen ut. Det är dock...