Kanske off topic rejält men jag hittade ingen annan tråd för detta tips. Tipset innehåller dock ordet "pris" som råkar vara gratis. För oss som glömt bort mycket av teknikdetaljer trots 50 år i industrin så råkade jag snubbla över denna länk från Schaeffler som äger INA kullager och mycket annat. Så om Du inte hittar din Karlebo handbok från urminnes tider eller har råd med en tysk svindyr maskinhandbok så finns detta praktverk att ladda ner utan kostnad:

https://www.schaeffler.com/remoteme...ffler_2/catalogue_1/downloads_6/stt_de_en.pdf

• Gilla
stenfan och 10 till
  • Laddar…
Redigerat:
  • Gilla
Nilsson12 och 4 till
  • Laddar…
Hyfsat pris på FSN X 440 kapskenan för dom som inte köpt såg och skena i paket.

1764kr - 100kr "voucher"

https://amzn.eu/d/0gnbd1F5

Screenshot_20260623-063435~2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Screenshot_20260623-063553~2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
fabian2000
  • Laddar…
F F_man skrev:
Prime day på Amazon med sedvanliga rabatter på Bosch professional.
Bl.a. påstådda 25% på Gop 18v-34 i Lboxx och Gcm 305-254.

Miniskruvdragaren Bosch Go 3 verkar rätt billig för 654kr,

Det enda jag hittar som är verklig rabatt på, är kompostkvarnen Bosch axt 25 TC för 4100.
Fräsen Bosch GKF 18V-8 för 1999 kr är ju ändå ganska bra.

• Gilla
Johana1990 och 1 till
  • Laddar…
G Gunnar Johansson69 skrev:
155 kronor till om man vill ha L-BOXX.

[länk]

GKF 18V-8​

GLF 18V-8​

Så inte riktigt samma.

• Gilla
Gulketchup och 1 till
  • Laddar…
Ossian K Olsson
G Gunnar Johansson69 skrev:
155 kronor till om man vill ha L-BOXX.

[länk]
Det är en annan fräs! Tyvärr kostar den ovanstående 2500 kr ungefär med boxxxx

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
F F_man skrev:
Det enda jag hittar som är verklig rabatt på, är kompostkvarnen Bosch axt 25 TC för 4100.
Så illa är det väl inte, se t.ex. stora excenterslipen GEX 18V-150 för 2679 kr (ord 3690, Pricerunner 3600), stora spikpickan GNH 18V-64-2 för 5149 kr (ord 6800) och bandslipen GBS 18V-75 för 2249 kr (ord 3400) samt forumfavoriten, den lilla kantfräsen GKF 12V-8 för 1379 kr (1790 på pricerunner).

Nya miniborrhammaren GBH 18V-18X med multichuck verkar ju också smutt om man vill ha en allt-i-ett-maskin, 1609 kr. (Pricerunner 2400).

• Gilla
whyman och 3 till
  • Laddar…
Förstår jag rätt att Bosch inte verkar ha någon Pro deal som går att Kombinera med de klassiska verktygen just nu? Ser en ifall man köper trädgårdsmaskiner men verkar inte gälla typ borr/slip/såg etc

J Jaceholt skrev:
Förstår jag rätt att Bosch inte verkar ha någon Pro deal som går att Kombinera med de klassiska verktygen just nu? Ser en ifall man köper trädgårdsmaskiner men verkar inte gälla typ borr/slip/såg etc
Jodå, det gäller även "vanliga" 18V-verktyg. Från "Regler och villkor"

För att delta I Kampanjen måste du göra följande inom Kampanjperioden:
Köp en eller flera Bosch Professional 18V elverktyg, trädgårdsverktyg, mätverktyg, batterier, laddare eller startkit online eller i butik i Sverige och få en produktpremie baserad på ditt totala inköpsbelopp

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Tack, men slut överallt
Vad gäller Stihl 2x AK30S batterier med laddare för 2105:- står det idag på Duab/Makinklippet/Hylte att ny leverans väntas till 2026 06 30. Så kolla om erbjudandet gäller även då

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Fler Prime tips? Specifikt till Metabo eller Hikokin

N Nilsson12 skrev:
Fler Prime tips? Specifikt till Metabo eller Hikokin
Det går att sortera på varumärke. Följer du länken i mitt inlägg, väljer du de märken du önskar, istället för "Bosch Professional"

R RPM2006 skrev:
[länk]
GSB12-35, laddare, 2st 3Ah batterier och l-boxx 2059kr (3081kr)
För några kronor mindre skulle jag nog hellre köpa GSR 12-32, tyvärr bara med 2x2 Ah batterier. Fanns även med 2 Ah och 4 Ah men kostade då ca 800 kr mer:
https://amzn.eu/d/052fOkQl
(2 Ah +4 Ah + ett gäng bit https://amzn.eu/d/083JSCQh)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.