530 928 läst ·
6 153 svar
531k läst
6,2k svar
Home Assistant
G Gallianoman skrev:
Har du flashat den med ESPhome?G Gallianoman skrev:Jag har försökt få igång en Homey energy dongle, genom att nollställa den och flasha den.
Med hjälp av ai har jag fått i gång den ’i teorin’ - jag får inte ut värden, men när vi (jag och ai) kollar loggar och meddelande så verkar det som att donglen inte lämnar ifrån sig några värden. En teori är att landis gyr har väldigt svag ström i porten… jag har dessutom svårt att dra dit en extern strömförsörjning…
Har du provatG Gallianoman skrev:
https://github.com/chill-uk/homey-p1-ha/blob/main/README.md
Den borde ju inte ha "power Spike" problemet.
Men det är kanske lite sent nu.
Börja med att prova strömmata den med en powerbank. Funkar läsaren då så får du väl Välj om du vill backa firmware eller tune'a mjukvara/hårdvara att de mindre ström.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 171 inlägg
Det enda du skall göra är att slå på IPv6 på LAN:et och låta bli att spärra multicast. Multicast används för att enheterna skall hitta varandra. Typ Bonjour/mDNS. Då löser det sig självt med ULA-adresser på varje enhet. De börjar påF Fumble skrev:
fd00:Om du ändå håller på kan du ställa IPv6 i routern till ”Track Interface” så får varje enhet en adress på ett /64-subnet. ISP:n tilldelar i princip alltid ett /56-subnet. Då får enheterna adresser som börjar på
2001: På detta subnet genereras också SLAAC-adresser som börjar på fe80
Redigerat:
Klicka här för att svara