Har en port från TF Osby som började låta illa, skruvade isär och ser att kullagret i ett löphjul till vajrarna är helt paj och ramlar i delar på golvet… någon som vet om man kan få tag i såna här som reservdel någonstans?
garanti 5 år, min port är 5 år och 2 månader…. Återförsäljaren sa att de ville byta typ allt, till en kostnad av många tusenlappar. Tänkte försöka fixa detta själv.
garanti 5 år, min port är 5 år och 2 månader…. Återförsäljaren sa att de ville byta typ allt, till en kostnad av många tusenlappar. Tänkte försöka fixa detta själv.
Tror att Osby använder Doco-komponenter.M Maboz skrev:Har en port från TF Osby som började låta illa, skruvade isär och ser att kullagret i ett löphjul till vajrarna är helt paj och ramlar i delar på golvet… någon som vet om man kan få tag i såna här som reservdel någonstans?
Svensk agent är i så fall Sommer Aperto (sommer.eu), men de levererar bara till återförsäljare så vitt jag vet. Ring och fråga om de har en återförsäljare i din närhet.
Bifogar länk till monteringsanvisning för Docos villasystem med dragfjädrar. Ser den ut att stämma med din port?
https://doco-international.com/media/downloads/Manuals/Residential/HOME/HOME-X_V2.4.pdf
Ser exakt ut som min port, tack! Bara att hoppas det går att få tag i den där rackaren som reservdel.L långtjock skrev:Tror att Osby använder Doco-komponenter.
Svensk agent är i så fall Sommer Aperto (sommer.eu), men de levererar bara till återförsäljare så vitt jag vet. Ring och fråga om de har en återförsäljare i din närhet.
Bifogar länk till monteringsanvisning för Docos villasystem med dragfjädrar. Ser den ut att stämma med din port?
[länk]
Kan du hitta en reservdel och byta själv så är det nog kanske bästa lösningen på ditt problem. Ett alternativ är att undersöka om ett standardlager, typ SKF passar i befintligt linhjul, kan låsas med loctite lagermontering om materialet i linhjulet tål det. Borra bort röret som håller ihop de båda bygelhalvorna och ersätt med skruv och mutter.
Diameter och bredd på standardlager finns på nätet. Om hålet i linhjulet är för litet så går det att svarva upp till rätt diameter.
Det är i vissa fall billigare att låta en mekanisk verkstad tillverka en reservdel än att köpa en originaldel, om det gäller i ditt fall vet jag ej.
Diameter och bredd på standardlager finns på nätet. Om hålet i linhjulet är för litet så går det att svarva upp till rätt diameter.
Det är i vissa fall billigare att låta en mekanisk verkstad tillverka en reservdel än att köpa en originaldel, om det gäller i ditt fall vet jag ej.
Har du kollat tfosby.se dom säljer väl den porten?
Klicka här för att svara