Mest gillat
-
21 reaktioner
-
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Slängde ihop en grusharpa, och fixar päronens grusplan. -
17 reaktioner
-
E
Går det att bygga en enkel stuga för 500 tusen?
Skicka ett pm med mail om du vill ha pdf med ritningarna. -
D
Borrade i eternit
Du behöver sluta noja och gå vidare med ditt liv. -
16 reaktioner
-
Humorhörnan ...
Snart fredag... -
15 reaktioner
-
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Ja de är inte helt nöjda med att Diablo är närgången. De andra katterna bryr sig inte något större om papegojorna men de var ju lite mer nyfikna... -
H
Polarpumpen.se, oseriös hantering
Som sagt Polarpumpen ingår i samma koncern som bygghemma outl1 osv. De sätter i system att blåsa en del av sina kunder. Jag tror inte att du... -
Mitt trädgårdsprojekt: Från byggkaos till kattlåda de luxe
Jag tog hjälp av ett lokalt företag som än i dag är mina idoler. De kunde verkligen sina grävmaskiner … -
14 reaktioner
-
Alkylatbensin istället för e85?
Varför i allsindar väljs att stryka över ett drivmedel? Vore det inte rimligare att skriva vad som faktiskt ska tankas? Diesel är exempelvis inte... -
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Kissarna hjälper till att sätta ihop en arbetsbänk. Ibland upplever jag att de fokuserar på fel saker, mer på kartongen än delarna till själva bänken -
13 reaktioner
-
K
Alkylatbensin istället för e85?
Som Robban skriver är e85 överstruket på den. Så jag skulle definitivt inte tanka med e85 -
Mitt trädgårdsprojekt: Från byggkaos till kattlåda de luxe
Av alla mina trädgårdsprojekt är jag nog mest stolt över den här trappan. Syns inte här, men den fortsätter uppåt ytterligare 10 meter. Byggd... -
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Möt vår strykarkatt med trasig höft. Han lever inte längre, men vi handikattanpassade huset åt honom. -
12 reaktioner
-
J
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Lyft förrådstak 40cm. Tigersåg, cirkelsåg, yxa, hammare, stämp, domkraft, spikpicka tumstock, koben, fogsvans och lite annat... -
A
Vad blommar nu i trädgården? (Fototråd)
Även här krollilja med större dagsvärmare som letar nektar med snabel (minikollibri). Och så har de första blommorna på tulpanträdet slagit ut. -
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Och vad tog emot mig med sprittande glädje 😚 när jag kom hem... -
F
Du har ju hela helgen på dig - både ute och inne
Ibland gör jag ingenting och fattar lika mycket. Idag var det höna med dopp Jag ska försöka ta tag i skapande och posta lite framsteg i diverse... -
S
Polarpumpen.se, oseriös hantering
”Bra” nyheter för oss andra i alla fall. Nu vet vi att man aldrig ska anlita Polarpumpen. Så vi slipper råka ut för samma sak. Synd för dig bara. -
Mitt trädgårdsprojekt: Från byggkaos till kattlåda de luxe
Passade på att göra samma sak på andra sidan vägen. -
L
Vattenfall vill bygga nätstation på min fastighet
Det finns väl inte något vettigt skäl att tacka ja ifall det går att vägra den. Ersättningen lär vara rätt låg. I princip är det som att du säljer... -
S
Vattenfall vill bygga nätstation på min fastighet
Är vi glada att dom inte sprider pengar till höger och vänster?? Dolda enorma bonusprogram som knappast skulle vara OK i börsägda bolag, men på... -
Vattenfall vill bygga nätstation på min fastighet
Det ska ju sägas att en nätstation vanligen är en byggnad och kräver bygglov. D v s om det går för en människa att uppehålla sig i den. Vattenfall... -
11 reaktioner
-
B
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Lagomt stort ljusinsläpp för Bosse ☀️ -
Mitt trädgårdsprojekt: Från byggkaos till kattlåda de luxe
Några år senare passade jag på att göra samma sak längs vägen upp till huset. Jag måste säga att det här är ett prisvärt sätt att bygga stödmurar... -
Polarpumpen.se, oseriös hantering
Fyrvägsventilen sitter inuti utedelen. Det är en magnetventil som byter riktning på kylmediet när den växlar mellan värme och kyla. -
Flyttbar AC
En tyst blir svårt att hitta, kompressorn låter hur man än gör. Jag hade en modell tidigare med en tyst läge, vilket fungerade ok för mig. Jag... -
Växthuset tål inte sol!
Outl1 är väl inte kända för sin fantastiska kundservice. Vill de inte ta det som reklamation så är väl ARN nästa steg. Kan ju börja med att... -
Växthuset tål inte sol!
Outl.1, liksom resten av Bygghemma-koncernen, är ju (ö)kända för att neka reklamationer, dra ut på supportärenden och återbetalningar i månader så... -
P
Borrade i eternit
Tror det generellt anses bättre att slicka i sig asbestdamm än att andas det. Så inte ens det bör ts oroa sig för. -
Dagens verktygsinköp!
Har ungefär 160 m2 gips framför mig. Så denna var jag värd. Och lite Expertskrot, det ska vara cleana hål i badrumsväggen 👍 -
10 reaktioner
-
R
Hur ska jag få ihop uteplats och trallen ??
Jag hade byggt ihop trädäcken och lagt trädäck ovanpå stenplattorna som förtsätter mellan byggnaderna för att få ett enhetligt intryck. Inte... -
H
Vad blommar nu i trädgården? (Fototråd)
Borstnejlikorna är vackra i kvällssolen Honungsrosen väller över sin lilla båge. Och Constance Spry är på sitt max. Perukbuske och Gillenia är... -
G
Bygga fritidshus i fjällen i egen regi
Under kommande hösten har jag tänkt att bygga en liten fristående bastu på tomten, inför detta projekt så fick jag äntligen motivation att ordna... -
F
Polarpumpen.se, oseriös hantering
Vi har hamnat i en tråkig sits med polarpumpen.se. Vår luft-luftvärmepump slutade kyla i vår och polarpumpen vägrar hantera det som garantiärende... -
H
Vattenfall vill bygga nätstation på min fastighet
Vattenfall använder Energiföretagens värderingsmall. Du hittar lite mer att läsa nedan. Beskriver ledningar men det är liknande för nätstationer... -
Borrade i eternit
Du behöver inte vara orolig alls. -
Vi som gillar kärnkraft, vad behövs för att det ska bli
Eller vår industri det som är kvar av den. Det går inte att köra pappersmaskiner med ström lite när vinden blåser; det är kontinuerliga processer... -
F
Vattenfall vill bygga nätstation på min fastighet
Då tycker jag inte du ska acceptera nån nätstation på tomten -
P
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Idag har jag använt det här verktyget fyra gånger En tremillimeters spårmejsel som jag bär med mig i snickarbrallorna. Hittade nämligen... -
El-arkeologi
Fortsätter att städa. Hittar kvalitativ kabel! -
9 reaktioner
-
Företaget dumpade markisen på balkongen - vägrade hämta tillbaka
Låter som ett ganska enkelt fall, kunden har utan tvekan rätt -
Polarpumpen.se, oseriös hantering
Om du köpt den 2021-05-25 gäller en 5-årig garanti till och med 2026-05-24 om det inte framgår något annat av garantivillkoren. -
F
Polarpumpen.se, oseriös hantering
Sluta handla av dessa skojare? Finns otaliga trådar i forumet. https://www.byggahus.se/svartalistan/?text=Polarpumpen&kategori=bostad... -
Ser den här plintgrunden fackmässigt utförd ut?
Nämen, nu dök det upp en liten smygrasist igen här på forumet. För din information så finns det även svenska firmor med svenska hantverkare som... -
L
Vattenfall vill bygga nätstation på min fastighet
Ta reda på någon lämplig växt som är skyddsvärd och plantera den på platsen dom vill ha. Sen kan du skicka Naturvårdsverket på dem ;) Kan säkert... -
Dagens verktygsinköp!
Gick lös lite i sista stund på prime days, hoppas det blir bra 😅. Gamla trotjänar-dammsugaren (gas 20Lj började bli rätt sliten så hoppas detta är...