Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Inte använda spikmaskin? 🤔
Äh, så länge man kör en silikondutt går det väl bra? ;)

Farstatjej90
Jag menade mest, om det är fel, varför behöver det påpekas? Borde inte folk som lägger tak veta det? Eller finns olika uppfattningar? Att lägga silikon på alla spikar på ett helt tak tror jag inte någon gör, det verkar vara ett väldigt stort jobb...

Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
När vi tog in offerter på att lägga om taket så tog vi reda på exkakt hur det skulle göras och specificerade det i offertförfrågan, t ex vilken papp de skulle använda, att vi ville att de skulle ta upp hål i råsponten för luftning och att de skulle spika pappen för hand och inte använda spikmaskin. Så min rekommendation är att du själv tar kontrollen och läser på hur du vill att det ska utföras och redan i offertförfrågan säger exakt hur du vill ha det.
Tack för ett bra tips! Skrev ni avtal genom exempelvis Hantverkarformuläret -17? ☺️

Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
När vi tog in offerter på att lägga om taket så tog vi reda på exkakt hur det skulle göras och specificerade det i offertförfrågan, t ex vilken papp de skulle använda, att vi ville att de skulle ta upp hål i råsponten för luftning och att de skulle spika pappen för hand och inte använda spikmaskin. Så min rekommendation är att du själv tar kontrollen och läser på hur du vill att det ska utföras och redan i offertförfrågan säger exakt hur du vill ha det.
Min far gör så och det blir dyra offerter, speciellt om han missförstått något moment. Potentiellt jobbig kund, höj priset.

• Gilla
fredrikchail
  • Laddar…
H HenrikHuslöse skrev:
Min far gör så och det blir dyra offerter, speciellt om han missförstått något moment. Potentiellt jobbig kund, höj priset.
Det kan jag förstå. Men att fråga vilket typ av material dom använder borde väl ändå vara bra att se över så man vet vad man betalar för. Sen att man ska gå igenom varje moment kanske är lite overkill, det hoppas jag att hantverkaren har koll på ☺️

• Gilla
HenrikHuslöse
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.