1 712 138 läst ·
18 609 svar
1712k läst
18,6k svar
GAAAAHHHH!!!
Jag var med Rosa Bussarna i Malawi för några år sen.Mikael_L skrev:
Låg & läste i en hängmatta på en lodge vid Malawisjön. Tröttnade på att läsa & klev upp ur hängmattan & det kom en medresenär som skulle ta över den, hon kollade lite i trädkronorna ovanför..., där hängde en grön Mamba...🥴
Mikael_L skrev:
ALLTID, skulle jag säga.
Jag har numera inte speciellt svårt för spindlar, tar upp dem i handen t.ex.
MEN, de bamsigaste husspindlarna, de tar det mig emot för mycket att ha i handen, då får det bli glas+pappskiva eller något liknande om de ska flyttas på.
Jag vet, fånigt, men jag tillåter mig att vara lite fånig här.
Om jag åker till Australien eller något annat spännande land någon gång, så kommer jag att ha en helt annan respekt och försiktighet gentemot spindlar, grodor, ormar och alla möjliga slags djur som inte finns några farliga av i Sverige, men andra länder har livsfarliga sorter av.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Detta är ett bra verktyg:
https://a.aliexpress.com/_EvMhFrG
https://a.aliexpress.com/_EvMhFrG
Medlem
· Blekinge
· 12 414 inlägg
Jag var i Australien 1982 innan man kunde ta reda på allt på Internet. Hade ingen aning om spindlar eller ormar. På kvällarna drog vi in på roadside rastplatser och gjorde upp eld för grillning. Min uppgift var att samla kvistar och grenar under buskar och i snår. I mörkret. Att jag bara lever än...Mikael_L skrev:
Man ska väl försöka ha förståelse för allas fobier.Maria T skrev:
När jag var ung så var jag ju inte så förstående, klok eller smidig alltid.
Men allt vad åren går så ökar min förståelse och medlidande för alla slags fobier och annat konstigt, men väldigt mänskligt, som mina medmänniskor lider av.
Till sist både förstår och förlåter man både sig själv och alla andra, sen drar man väl sitt sista andetag, tror jag.
Medlem
· Västra Götaland
· 2 587 inlägg
Idag på väg till jobbet såg jag en skylt med reklam för julbord.
Klicka här för att svara