Mikael_L Mikael_L skrev:
Om jag åker till Australien eller något annat spännande land någon gång, så kommer jag att ha en helt annan respekt och försiktighe....
Jag var med Rosa Bussarna i Malawi för några år sen.
Låg & läste i en hängmatta på en lodge vid Malawisjön. Tröttnade på att läsa & klev upp ur hängmattan & det kom en medresenär som skulle ta över den, hon kollade lite i trädkronorna ovanför..., där hängde en grön Mamba...🥴

• Wow
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
ALLTID, skulle jag säga.
Jag har numera inte speciellt svårt för spindlar, tar upp dem i handen t.ex.
MEN, de bamsigaste husspindlarna, de tar det mig emot för mycket att ha i handen, då får det bli glas+pappskiva eller något liknande om de ska flyttas på.

Jag vet, fånigt, men jag tillåter mig att vara lite fånig här. ;)

Om jag åker till Australien eller något annat spännande land någon gång, så kommer jag att ha en helt annan respekt och försiktighet gentemot spindlar, grodor, ormar och alla möjliga slags djur som inte finns några farliga av i Sverige, men andra länder har livsfarliga sorter av.
IMG_4822.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
breakman och 12 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
[bild]
Så är man luftburen så är det safe?

C
tommib tommib skrev:
Orginalet här....
Snart är det väl förbjudet att sjunga Imse Vimse för småbarn 😆

Mikael_L Mikael_L skrev:
Om jag åker till Australien eller något annat spännande land någon gång, så kommer jag att ha en helt annan respekt
Jag var i Australien 1982 innan man kunde ta reda på allt på Internet. Hade ingen aning om spindlar eller ormar. På kvällarna drog vi in på roadside rastplatser och gjorde upp eld för grillning. Min uppgift var att samla kvistar och grenar under buskar och i snår. I mörkret. Att jag bara lever än...

• Wow
pjgb och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Maria T Maria T skrev:
Men jag har förståelse för spindelskräck och ormdito. En vän har fågelskräck, det är jobbigt ibland när vi tar promenader.
Man ska väl försöka ha förståelse för allas fobier.
När jag var ung så var jag ju inte så förstående, klok eller smidig alltid.

Men allt vad åren går så ökar min förståelse och medlidande för alla slags fobier och annat konstigt, men väldigt mänskligt, som mina medmänniskor lider av.
Till sist både förstår och förlåter man både sig själv och alla andra, sen drar man väl sitt sista andetag, tror jag.

• Gilla
Bitterhetsakademin och 1 till
  • Laddar…
Idag på väg till jobbet såg jag en skylt med reklam för julbord.

L LaT skrev:
Jag var med Rosa Bussarna i Malawi för några år sen.
Låg & läste i en hängmatta på en lodge vid Malawisjön. Tröttnade på att läsa & klev upp ur hängmattan & det kom en medresenär som skulle ta över den, hon kollade lite i trädkronorna ovanför..., där hängde en grön Mamba...🥴
?
grön mamba.webp
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
?
[bild]
Förmodligen lättare att sälja produkten under det namnet än att helt enkelt skriva ut storleken, extra small.😆 Om inte annat bättre för köparnas självkänsla.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.