Fotografen Fotografen skrev:
Egentligen lite hårt att sätta en skrattgubbe, för mannen bakom styret misstänker jag att det handlar om att slita för överlevnad?
Det är standard i Afrika, man lastar så mycket som går.

Det funkar förvånansvärt bra, dom är experter på att lasta.

Jag har fått leverans av 5 * 50 kg cement på en sådan boda boda, en 2000 liters vattentank på taket av en bajaj ( här ser du en 7000 liters tank fastsatt bakom en)
https://www.instagram.com/reel/DZfpKWGMabO

När verklighetens behov övertrumfar regler och alla vet, då tittar trafikpolisen åt andra hållet.

• Gilla
Bjober och 2 till
  • Laddar…
Sett vid Liljeholmsbron för några år sedan. Är man tillräckligt smal får man plats med två däck runt kroppen samt en ryggsäck ovanpå det.

• Motorcyklist med två däck runt kroppen och en ryggsäck på ryggen kör över Liljeholmsbron på en blöt väg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Jag övervägde ett tag att cykla till Hornbach och köpa en men var inte jättesugen på att spänna fast 65 L murarbalja på ryggen.
Fick mig att tänka på nån sorts ninja turtle.Grön balja hoppas jag det var du inte vågade köpa?

• Haha
  • Älska
kashieda och 4 till
  • Laddar…
tommib
Stödmurar byggs med gjutformar i en renoveringsmiljö med verktyg och byggmaterial på en stenig yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bygger gjutformar. Imorgon är det dags att gjuta lite igen.

När dessa stödmurar är färdiga ska jag köra sista vändan bergspräckning. Får se hur mycket jag tar bort och hur mycket "trappa" det blir här.

• Gilla
  • Älska
  • Wow
Byggaren Bengt och 9 till
  • Laddar…
Mikael_L
tommib tommib skrev:
...är färdiga ska jag köra sista vändan bergspräckning
Nu blev jag lite osäker, men har jag inte läst detta förut?
:D :D

• Haha
  • Gilla
dilemma och 4 till
  • Laddar…
tommib
Jojo, med stora borren ja. Nu är det sista vändan med lilla borren.

Men det blir nog inget jobb idag. Sovit typ 2 tim pga att sjuåringen började kräkas inatt. Kan inte lämna honom själv för att gå ner och gjuta, min fru skulle bli tokig.

Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
  • Ledsen
Byggaren Bengt och 5 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Jojo, med stora borren ja. Nu är det sista vändan med lilla borren.

Men det blir nog inget jobb idag. Sovit typ 2 tim pga att sjuåringen började kräkas inatt. Kan inte lämna honom själv för att gå ner och gjuta, min fru skulle bli tokig.
Om frun inte är hemma så vet hon inte om att du lämnar 7åringen bara en liiiiiten stund för att snabbt gjuta ;)

Lr bara ta med 7åring och kräkhink ner i källaren.

• Gilla
tommib
  • Laddar…
tommib
Nja, dels är hon hemma, dels är jag lite mör efter natten. Dessutom finns det nu andra saker som hamnade högre upp på priolistan, t.ex. en ny hallmatta och nya skor till dottern.

• Wow
  • Ledsen
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Nja, dels är hon hemma, dels är jag lite mör efter natten. Dessutom finns det nu andra saker som hamnade högre upp på priolistan, t.ex. en ny hallmatta och nya skor till dottern.
Hallmattor och skor går ju inte heller att fixa utan att lämna 7åringen..(?).. annar att du börjar få ångest över att gå i mål ;)

tommib
Inte då. Frun är som sagt hemma och är med barnet. Det var dock hennes prioriteringslista jag pratade om, inte min. Om jag inte är med barnet förväntas jag beta av saker från hennes lista.

Vi är ju inte färdigförhandlade gällande en trappa ändå...

• Gilla
a.o.f och 1 till
  • Laddar…
Usch då, det blir jobbigt när man skall beta av andras priolistor och inte får ta tag i de egna....

Unikt namn
Gäller att hålla sig på den goda sidan när trappförhandlingar är runt hörnet. 😉

Kul att se hur tråden och gruvenergin lever vidare!

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Du har aldrig ångrat att du satte igång med projektet? 🙃

tommib
Ångrat mig? Varför skulle jag gjort det?

• Gilla
  • Haha
Byggaren Bengt och 11 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.