M
Monkeyonmyback: Tack för svar. Vet inte riktigt vad det är för säkringar. Det är ett jädra virrevarv nere i källaren med flera gamla proppskåp. Dock för nått år sedan gick säkringen när jag körde typ hela köket på max och då bytte jag en 16A och det fungerade igen. Och ja, det står på priolistan att fixa till det.. men det var väl svaret att det är två faser jag sökte. Tack för det
3 svar · 2,3k läst
·
B
bassetasse: [citat] Hur lång livstid har "dagens" vitvaror numera enl dig?
270 svar · 243,2k läst
·
dadid
dadid: Renlig dw45
2 svar · 735 läst
J
jonaserik: [citat] Kolen kommer alltid att slipa in sig som sägs och det har ingen betydelse för hur det är putsat, nya kol en tid för kolen att anpassa sig, Det ska bara inte spraka om motorn eller synas stora blå lågor som följer med runt, då är det dålig komtakt. Så kör på du tills allt säger upp sig och en ny maskin. Härligt med folk som vågar och lagar:). och inte bara ska köpa nytt
7 svar · 3,9k läst
D
Dilato: https://www.nyteknik.se/popularteknik/varfor-tal-inte-miljovanliga-frysar-kyla-6369957 Kyl/frys vet jag inte, men frysboxar finns det, Generellt är det då Energiklass F. Ett par exempel: https://hemmy.se/kok/frysar/frysboxar/electrolux-lcb3lf26w0 Klarar att stå i utrymmen med temperatur från -15°C till 43°C https://hemmy.se/kok/frysar/frysboxar/cylinda-fb1200
2 svar · 4,2k läst
T
Talisman: [citat] Men hjälp! Fel tråd. Sorry!
4 svar · 3,0k läst
·
Silver78
Silver78: Och nu är den helt tyst. Hittar inga fel men ändå finns felen. Blir väl att investera i en ny.
7 svar · 6,9k läst
·
BlodSvettSkavsår
BlodSvettSkavsår: [citat] just så! snyggt jobbat! kondensatorerna är förvisso väldigt billiga att köpa men jag är imponerad över att du kom undan med 200kr. Den som hjälpte dig är en vänlig själ som inte valde att sko sig. :-)
20 svar · 15,2k läst
·
N
Anonymiserad 137805: [citat] Värmarna var det väl 100% fel på men de som trots byte av värmare inte gick så. Sen ger dessa k-kort alla möjliga olika fel och är ett skit att byta för de är så klena och alldeles för korta sladdar. Alla fel på dessa maskiner med fel efter garanti döms ut. Ingen mening med att försöka reparera inte under överskådlig tid i alla fall.
5 svar · 2,4k läst
M
McDoit: Tack för svaren! Var lite konfunderad över hur den kylde kompressorn, men då är allt som det ska!
3 svar · 2,3k läst
·
T
Tojo19sexti: Nu har jag kollat med Siemens produktsupport o dom anger att det är fullt fungerande att ha Den elektriska aquastopen monterad vågrätt. Med vänlig hälsning
3 svar · 2,4k läst
E
Ersdotter: Jo, men det förstod jag. Det var bara latheten som drabbade mig. Jag orkade helt enkelt inte ta reda på hur jag gjorde
4 svar · 4,5k läst
A
Anonymiserad 137805: [citat] Kan ju vara fel på dispensern
1 svar · 1,5k läst
MRLINDELL
MRLINDELL: Har mätt så länge nu att jag nästan glömt bort mätningen, drygt 3 månader. En dryg halvering av strömförbrukningen på nya kyl & frys jämfört med de gamla över tid. Man spar pengar i dessa tider med vitvaror som drar mindre ström. Det har hänt en hel del på 20 år. Inräknat den nya tvättpelaren så är strömförbrukningen tydligt lägre nu än innan bytet av vitvaror. Nya
47 svar · 17,0k läst
·
K
Konto1: [citat] De finns ej på ESV, men de är ju inte ett elföretag, de säljer vitvaror. Jag ska se om jag kan skicka dig namnet på företaget nu när du varit med i denna chatt.
30 svar · 4,4k läst
·
K
Kongons: [citat] Hej! Löste det sig? Har en likadan med nåt snarlikt problem, när den ska starta låter det lite (surrar) och blir sedan helt tyst och inget mer händer. Den stod och pep och blinkade konstigt efter att ha torkat en tvätt och när jag skulle starta om hände väldigt lite...
10 svar · 3,6k läst
P
Anonymiserad 137805: detta är en whirlpool så troligen det undre elementet (det ger den symptomen)
4 svar · 4,1k läst
K
Konto1: En till grej, vilken anslutningskabel ska jag ha till https://www.electrolux.se/kitchen/cooking/cookers/electric-cooker/lki540400w/ Länka gärna till en produktsida.
11 svar · 2,4k läst
·
M
marcusrosendahl: [citat] Jodå, den går men piper högljutt några gånger per körning. Enligt felmeddelandet kan programmet ta längre tid, men i övrigt fungerar maskinen. Mest irriterande med pipen! Ska låna en polygrip till, förhoppningsvis ikväll, och försöka lossa den!
8 svar · 3,9k läst
·
S
Anonymiserad 137805: [citat] Kragen är ett stopp Lyfter du den röda pinnen så skall avloppspumpen starta. Har du någon bild
136 svar · 104,9k läst
·
H
Anonymiserad 137805: [citat] Dom brukar gå sönder nästan samtidigt därför är det inte lönt att börja reparera på en induktion
13 svar · 10,1k läst
Kretikos
Kretikos: Sen återkoppling men vi hann aldrig så långt att vi fick igång maskinen under jul-nyår. Men förra helgen testkördes den och gick som tåget. Var väl mellan 7-15 minus när den bodde på öppet släp i 8 timmar.
34 svar · 8,0k läst
Jag @
Jag @: Mitror= ska vara motor
3 svar · 1,3k läst
·
J
Jimpa B: Tack så mycket
13 svar · 17,7k läst
J
T
Anonymiserad 137805: [citat] alltid
25 svar · 5,9k läst
N
Anonymiserad 137805: [citat] Två blink är att den inte får vatten Prova att hålla inne paddlen i 10sek. Annars byt inloppsventil om du vill ha is
11 svar · 6,6k läst
·
C
calvin82: Troligen är det en av pumparna som väsnas (men bara i bland). Sen har jag mätt lite. Kylfläkten till värmepumpen får inge ström. Mätt hela vägen fram till huvudkretskortet. Troligen nått fel där?
1 svar · 3,0k läst
·
M
Anonymiserad 137805: [citat] Den hänger ner i denna behållare, kanske något knas med den
9 svar · 4,0k läst
·
Jimpan42
Jimpan42: Hitta denna också men den visar inget om några symboler och dess innebörd. Tack ändå!
5 svar · 3,0k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.